سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۱ ساعت تعداد کل نوشته ها : 5427 تعداد نوشته های امروز : 0×

سینما، جریان دارد...

«شهادت پیوتر اوهه» در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود احکام اعضاء کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره کودکان و نوجوانان صادر شد / تاکید بر صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌های غیر موثر نمایش «دختری در قطار» در حوزه هنری اجرا می‌شود فیلم‌های بخش رقابتی سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه «سایه» اعلام شد بهزاد عمرانی برای «ژولیت و شاه» خواند نامزدی «ما که هستیم؟» در پنج بخش اصلی جشنواره بین‌المللی نیس فرانسه زندگی ۶ مادر شهید سوژه «رخ مادر» شد اسامی برندگان چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان سینما اعلام شد معرفی هیات داوران هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ موافقت شورای صدور پروانه ساخت با پنج فیلم‌نامه سینمایی و دو فیلمنامه غیرسینمایی ایده‌های ۱۵ فیلمساز جوان فیلم می‌شود اعلام اسامی نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد جشن منتقدان سینما «در ساحل» در جشنواره «عشق و امید بارسلونا» رقابت می‌کند برنامه پنج ‌ساله بنیاد سینمایی فارابی ابلاغ شد شورای صنفی جدید تشکیل می شود | اکران «مجبوریم» از ۲۱ اردیبهشت ماه

لذت روایت قصه‌های ساده و بی‌ افت‌ و خیز در سینما
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
شناسه : 22082
4
جشنواره جهانی فجر 38 سینما جریان | مهدی حسینی‌وند، کارگردان فیلم سینمایی «سیارک» در نشست رسانه‌ای این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر از علاقه خود به داستان‌های ساده و بی‌افت‌وخیز در سینما خبر داد.
منبع : روابط عمومی جشنواره
پ
پ
نشست خبری فیلم سینمایی «سیارک»، یکی از ۲ فیلم بلند ایرانی راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین دوره جشنواره، عصر امروز چهارشنبه پنجم خردادماه با حضور مهدی حسینی‌وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و هادی کاظمی، بازیگر در محل گذر اجتماعات پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در ابتدای این نشست، کارگردان «سیارک» درباره سابقه خود در حوزه تدوین و ورودش به عرصه کارگردانی گفت: من از جوانی با نیت کارگردانی، وارد حوزه تدوین شدم و بیشتر سعی می‌کردم برای کسب تجربه در زمینه کارگردانی فعالیت کنم. همچنان هم دوست دارم تدوین و کارگردانی را هم‌زمان جلو ببرم.
حسینی‌وند در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه ایده شکل‌گیری این اثر از کجا آمد، بیان کرد: حدود ۲ سال قبل یک داستان اقتباسی انتخاب کردم و می‌خواستم آن را بسازم، اما سرمایه آن فراهم نشد تا اینکه اردیبهشت پارسال به سمت سیستان‌وبلوچستان رفتیم؛ آنجا ابراهیم توجه من را به‌شدت جلب کرد و بعد از بازگشت از آنجا قصه آن را نوشتم.
او افزود: سعی کردم خیلی جمع‌وجور و با یک جمع همراه و پایه این پروژه را بسازم. این موضوع ریسک خیلی زیادی داشت؛ نگران بودم که خیلی از صحنه‌های حسی آن به دلیل وجود نابازیگر درنیاید که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد.
بخش بعدی این نشست به صحبت‌های عظیمی‌نژاد، آهنگساز این اثر اختصاص داشت. او درباره تجربه همکاری با حسینی‌وند گفت: من حسینی‌وند را حدود ۲۵ سال است که می‌شناسم. او همیشه آرامشی دارد که این مسئله در این فیلم هم وجود داشت.
عظیمی‌نژاد درباره دلیل حضور در این پروژه، توضیح داد: من به سه دلیل در «سیارک» حضور داشتم؛ رفاقتم با مهدی دلیل اولم بود، دوم حالِ این فیلم و سومین دلیلی که خیلی برای خودم مهم بود، این موضوع بود که دوست داشتم پسرم این قشر را ببیند که البته تعداد آن‌ها کم نیست. اتفاقاً پسرم را با اصرار آوردم که فیلم را ببیند. خیلی از بچه‌های این سرزمین این قشر را نمی‌بینند و این مسئله اصلاً جالب نیست.
این کارگردان بیان کرد: بخش‌های زیادی از ایده موسیقی این فیلم توسط خود حسینی‌وند مطرح شده است. تلاش ما بر این بود که موسیقی متن این کار کمرنگ باشد و بیشتر به لحظاتی که می‌توانست اثرگذار باشد، توجه کنیم. الان که فیلم را دیدم حس خاص و حال خوبی داشتم که این موضوع نشان می‌دهد کارمان را درست انجام دادیم.
هادی کاظمی، بازیگر «سیارک» درباره تجربه حضور در این اثر و همکاری با نابازیگران، گفت: کار خیلی سختی بود. حضور در جمع بچه‌هایی که تجربه بازی ندارند و ورود من به‌عنوان یک بازیگر بین آن‌ها، کار را برای من خیلی سخت می‌کرد اما با کمک حسینی‌وند توانستیم خودمان را در کار جمع کنیم.
حسینی‌وند در بخش بعدی این نشست خبری با بیان این نکته که این اثر حاصل یک کار تیمی است، بیان کرد: من موقعی که قصه این کار را نوشتم، احساس می‌کردم برای خیلی از نقش‌ها باید بازیگر انتخاب کنم اما با گذشت زمان، فکر کردم که شاید کار با نابازیگران هم دربیاید. مثلاً ابراهیم کسی بود که اصلاً حرف نمی‌زد اما سعی کردیم طبق شخصیتش نقشش را طراحی کنیم تا بدون دیالوگ و بیشتر با اکت باشد.
وی ادامه داد: ما به عنوان یک تیم خیلی خوب و همدل جمع شدیم و سعی کردیم زندگی آن‌ها را به تصویر بکشیم. در این یک ماه تلاش کردیم عین آن‌ها زندگی کنیم و شاید همین دلیل باعث شد کار به خوبی دربیاید.
کارگردان این فیلم در پایان و در پاسخ به سؤالی درباره سکانس پایانی این فیلم گفت: علاقه من در سینما این است که قصه‌های به‌شدت ساده و کم افت و خیز را بسازم. من سعی کردم زندگی آن‌ها را به تصویر بکشم و به همین دلیل پایانی را که دیدید، برایش انتخاب کردم.
سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه در سینما جریان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت «سینما جریان» منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.