• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

هر آنچه از «جوکر: جنون مشترک» می‌دانیم

  • کد خبر : 39904
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
هر آنچه از «جوکر: جنون مشترک» می‌دانیم
سینما جریان | «جوکر: جنون مشترک» فیلمی موزیکال که توسط تاد فیلیپس کارگردانی شده و فیلمنامه آن را با همکاری اسکات سیلور نوشته، دنباله‌ای بر «جوکر ۲۰۱۹» است که بر اساس شخصیت‌های کمیک دی‌سی ساخته شده است.
به گزارش فیلم‌نت نیوز، هنوز زمان زیادی تا اکران فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux) با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا باقی مانده است، اما با افزایش چشمگیر انتظار طرفداران برای این بلاک‌باستر الهام‌گرفته از کمیک‌های دی‌سی، زمان مناسبی است تا تمام چیزهایی را که درباره‌ دنباله‌ جوکر می‌دانیم، بررسی کنیم.
در ادامه تمام جزئیات مهم فیلم جدید «جوکر: جنون مشترک» به کارگردانی تاد فیلیپس را مرور می‌کنیم؛ فیلمی که پنج سال پس از موفقیت تجاری (و جوایز) فیلم اصلی ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. فیلم اصلی «جوکر» بیش از ۱ میلیارد دلار در گیشه جهانی درآمد داشت و ۱۱ نامزدی اسکار از جمله برای بهترین فیلم، کسب کرد. فینیکس نیز برای نقش‌آفرینی در نقش اصلی، اولین اسکار خود را برای بهترین بازیگر مرد دریافت کرد.
برای آگاهی از هر آنچه که درباره‌ فیلم «جوکر: جنون مشترک» محصول شرکت برادران وارنر قبل از اکران در این پاییز لازم است بدانیم، ادامه مطلب را بخوانید.

خلاصه داستان فیلم جوکر: جنون مشترک

پس از قتل موری فرانکلین به صورت زنده در تلویزیون، آرتور فلک در آسایشگاه آرکهام زندانی می‌شود؛ جایی که با هارلین کوئینزل آشنا می‌شود. این دو به شدت عاشق یکدیگر می‌شوند و از طریق توهمات مشترک خود، جنون موزیکالی را تجربه می‌کنند. پیروان آرتور فلک، برای آزاد کردن او از آرکهام و فرو بردن شهر گاتهام در هرج و مرج حرکتی را آغاز می‌کنند که به ظهور امپراتوری جنایی جوکر منجر می‌شود و او به عنوان «شاهزاده جنایت دلقک» شناخته می‌شود.

بازیگران و عوامل فیلم سینمایی جوکر: جنون مشترک

بیشتر اعضای تیم از فیلم اول برای دنباله ۲۰۲۴ بازگشته‌اند. سوفی دوموند معشوقه اول جوکر در فیلم، قرار است در «جنون مشترک» ظاهر شود و زازی بیتز دوباره نقش خود را پس از پایان مبهم داستان شخصیتش در فیلم اول بازی خواهد کرد. لی گیلی که نقش گری، همکار دلقک آرتور فلک را ایفا کرده بود نیز برای دنباله بازمی‌گردد و همچنین شارون واشنگتن که نقش مددکار اجتماعی فلک را بازی کرده بود در اینجا حضور دارد.
بازیگران جدید برجسته این فیلم شامل لیدی گاگا در نقش هارلی کوئین (که به نام دکتر هارلین کوئینزل، روانپزشک تیمارستان آرکهام نیز شناخته می‌شود) و همچنین بازیگران نامزد اسکار کاترین کینر، استیو کوگان و برندان گلیسون هستند.
تاد فیلیپس و بیشتر تیم فنی کارگردان دوباره روی این فیلم دوم کار کرده‌اند، از جمله اسکات سیلور همکار نویسنده، تدوینگر جف گروت، آهنگساز برنده جایزه اسکار هیلدور گودنادوتیر، فیلمبردار لارنس شر، طراح تولید مارک فریدبرگ و تهیه‌کننده بردلی کوپر، همبازی و کارگردان لیدی گاگا در «ستاره‌ای متولد شده است».

چگونه لیدی گاگا نقش هارلی کوئین را ایفا خواهد کرد؟

پس از بررسی آخرین سه حضور پررنگ او در صفحه نمایش در «داستان ترسناک آمریکایی: هتل»، «ستاره‌ای متولد شده» و «خاندان گوچی» نمی توانیم توانایی او را نادیده بگیریم. قبل از اینکه هارلی به طور رسمی به دنیای کمیک در سال ۱۹۹۹ بپیوندد سورکین این شخصیت را برای اولین بار در تلویزیون به عنوان معشوقه جوکر به نمایش گذاشت، پیش از اینکه امثال مارگو رابی و کیلی کوئوکو این نقش را بازی کنند.
در مورد انتخاب گاگا برای این نقش، فیلیپس به مخاطبان سینماکان گفت: «ما گاگا را انتخاب کردیم چون او جادویی است. من تهیه کننده فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» بودم و آنجا اولین باری بود که او را ملاقات کردم و کارش را تماشا کردم. هنگامی که ما در حال نوشتن این فیلمنامه بودیم، اسکات سیلور، که با همکاری‌اش این فیلمنامه را نوشتم، مرتب به او بازمی‌گشت.»
با توجه به تریلر و تصاویر تبلیغاتی فیلم، لباس‌های آن‌ها بسیار متفاوت خواهد بود. گاگا در فیلم جدید از آرایش آشفته‌ای الهام گرفته از دلقک‌ها استفاده می‌کند و لباس او بیشتر ادای احترامی عملی به لباس‌های کلاسیک هارلی از طریق پوشش‌های خیابانی دهه ۱۹۸۰ – شامل یک ژاکت قرمز، بلوز چاپی با طرح الماس و جوراب شلواری پاره – به جای یک لباس ضد قهرمان فانتزی آشکار است. در جای دیگری در تریلر، متوجه می‌شویم که هارلی از اولین باری که جوکر را می‌بیند بلافاصله تحت تاثیر او قرار می‌گیرد و به او می‌گوید: «من هیچ‌کاری با زندگی‌ام نکرده‌ام مثل تو» – اشاره‌ای به خط داستانی خشونت‌آمیز او که در فیلم قبلی برایمان به تصویر کشیده شد.

تاریخ اکران فیلم سینمایی جوکر: جنون مشترک

فیلم «جوکر: جنون مشترک» در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر ۱۴۰۳) توسط شرکت برادران وارنر در سینماها اکران خواهد شد، هرچند انتظار داریم که قبل از آن، در جشنواره‌های پاییزی (مشابه با فیلم «جوکر» در سال ۲۰۱۹) نیز به نمایش درآید.
لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=39904

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.