• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

همه چیز درباره سریال پوست شیر

  • کد خبر : 39881
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
همه چیز درباره سریال پوست شیر
سینما جریان | سریال «پوست شیر» از موفق‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی طی چند سال گذشته به حساب می‌آید که پخش آن سال گذشته از فیلم‌نت به پایان رسید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، سریال «پوست شیر» اثری است در ژانر درام جنایی-پلیسی که توانست در بین مخاطبین به محبوبیت خاصی برسد. این سریال به کارگردانی به نویسندگی و کارگردانی جمشید محمودی از پلتفرم فیلم‌نت طی سه فصل و ۲۴ قسمت پخش شد. پخش سریال پوست شیر از ۱ مهر ۱۴۰۱ آغاز شد و در ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ به پایان رسید. «پوست شیر» تنها سریال از شبکه نمایش خانگی است که توانسته در یکی از معتبرترین جشن سینمایی کشور یعنی جشن حافظ برنده چندین جایزه در رشته‌های مختلف شود و گوی سبقت را از سریال‌های تلویزیونی برباید.

داستان سریال پوست شیر درباره چیست؟

داستان سریال «پوست شیر» روایت یک آدم‌ربایی و رقابت موش و گربه پلیس و آدم‌ربا است. نعیم مردی است که بعد از پانزده سال حبس کشیدن از زندان بیرون آمده و به دیدن دخترش می‌رود اما دخترش ساحل توسط فردی ناشناس ربوده می‌شود. نعیم از پلیس کمک می‌خواهد و از آنجایی که شواهد نشان می‌دهد که یک قاتل سریالی قدیمی بازگشته، سرگرد مشکات که پیش‌تر با پرونده این قاتل سر و کله زده، مسئول پیدا کردن آدم‌ربا می‌شود. سرگرد مشکات با تیم خود به دنبال مسببان این جرم است و از آن‌سو نعیم و بهترین دوستش رضا، به روش خودشان و به‌صورت زیرزمینی نیز به‌دنبال دختر گمشده نعیم هستند.

کارگردان سریال پوست شیر کیست؟

جمشید محمودی ۴۱ سال دارد و اهل کشور افغانستان است و در برخی از آثارش نیز به مشکلات شهروندان این کشور اشاره داشته است. او کارنامه هنری خود را با ساخت فیلم «چند متر مکعب عشق» به‌طور طوفانی آغاز کرد و توانست با این فیلم بسیار دیده شود. محمودی بعد از ساخت «چند متر مکعب عشق» به نویسندگی یا تهیه‌کنندگی چند اثر سینمایی دیگر همراه با برادرش پرداخت. باید گفت جمشید محمودی همراه با برادرش نوید محمودی در پروژه‌های سینمایی فعالیت دارد. این دو برادر در نقش کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در آثار سینمایی بایکدیگر همکاری می‌کنند و آخرین محصول سینمایی‌شان فیلم «آخرین تولد» است که از پلتفرم فیلم‌نت نیز به اکران آنلاین رسید. برادران محمودی از معدود زوج کارگردانی در سینمای کشور هستند که تمامی آثارشان با بخت و اقبال مناسبی توسط مردم و جشنواره‌های سینمایی روبرو شده است.

بازیگران سریال پوست شیر چه کسانی هستند؟

«پوست شیر» یک سریال پرستاره به حساب می‌آید و بازیگران محبوب و مشهور سینمای ایران در نقش‌های مختلف در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. هادی حجازی‌فر نقش اصلی این سریال را برعهده دارد و نقش نعیم مولایی را ایفا می‌کند؛ پدری نگران که به روش مخصوص خودش به دنبال دختر گمشده‌اش است. او مردی است با گذشته تاریک و مرموز که باور دارد به‌خاطر گناهانش در گذشته دشمنانی دارد که به‌دنبال گرفتن انتقام از او هستند.

شهاب حسینی بازیگر برنده جوایز بین‌المللی سینمای کشور نیز در نقش محب مشکات ظاهر شده و بازیگر مکمل مرد سریال به‌شمار می‌رود. او تنها دخترش را در جریان حل یک پرونده جنایی از دست داده و از همین رو خودش را بازنشسته کرده اما دلایل مختلفی برایش پیش می‌آید تا بار دیگر پاشنه‌های کفش خود را بکشد و به‌دنبال آدم‌ربا باشد.

بازیگران سریال پوست شیر

پانته‌آ بهرام، علیرضا کمالی، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، بابک کریمی، بهزاد خلج، کامران تفتی و… نیز سایر بازیگران این سریال هستند که برخی از آن‌ها در تمامی ۲۴ قسمت این سریال نقش‌آفرینی داشتند و برخی نیز تنها در چند قسمت ظاهر شده‌اند. گروه بازیگری پوست شیر یکی از برگ‌های برنده اصلی این سریال به‌شمار می‌روند و همگی توانسته‌اند به کاراکترهای این سریال عمق بیشتری ببخشند و آن‌ها را تبدیل به شخصیت‌هایی فراموش‌نشدنی کنند. در ادامه در جدول زیر نگاهی به سایر عوامل «پوست شیر» خواهیم داشت:

کارگردان جمشید محمودی
تهیه کننده نوید محمودی
نویسنده رضا بهاروند
موسیقی بامداد افشار
طراح صحنه مهدی موسوی
مدیر فیلمبرداری مرتضی غفوری
تدوین نوید محمودی
توزیع‌کننده فیلم‌نت

زمان پخش سریال پوست شیر

همانطور که گفته شد سریال «پوست شیر» در حد فاصل پاییز ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ از پلتفرم فیلم‌نت پخش شد. پس از به پایان رسیدن سریال، عوامل سازنده دو قسمت تقریباً صد دقیقه‌ای از پشت صحنه سریال «پوست شیر» را به تماشاگران عرضه کردند. در این دو قسمت بازیگران و سایر عوامل رو در رو با دوربین درباره سختی کار و چالش‌هایی که در طول پخش سریال با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، صحبت کردند.

زمان پخش پوست شیر

چرا اسم سریال پوست شیر است؟

در این مستند کارگردان سریال به مصاحبه باران کوثری با رضا رشیدپور در برنامه «شب شیشه‌ای» اشاره و تاکید کرد که این گفتگو یکی از الهام‌های اصلی او برای ساخت سریال بوده است. باران کوثری در جواب به مجری برنامه درباره پدرش می‌گوید که پدر او مردی با ظاهری سخت و قبلی کبوتری است که او را یاد یک ترانه می‌اندازد. این ترانه به آهنگ پوست شیر اشاره دارد و درباره فردی است که با وجود ظاهر آهنین و خشن خود، قلبی احساساتی و آکنده از عشق دارد. به‌نظر می‌رسد کلمه پوست شیر به شخصیت نعیم و سرگرد مشکات اشاره دارد که هر دو با وجود سرسختی که در کار و روش خود دارند، پدرانی دلسوز و مهربان هستند که قلب‌شان برای فرزندشان پر می‌زند.

حواشی سریال پوست شیر

ماجرای گم شدن ساحل در تمام مدت زمان پخش سریال «پوست شیر» تبدیل به یک معما برای دوستداران این سریال در فضای مجازی بود. ساخت ویدیوهای متعدد در شبکه اجتماعی یوتیوب توسط یوتیوبرها و اعلام تئوری‌های هواداران درباره اینکه سرنوشت ساحل چه شده یکی از مواردی بود که برای اولین بار برای یک سریال ایرانی در بستر اینترنت رخ می‌داد.

نمایش و اکران قسمت‌های جدید سریال «پوست شیر» در سینماهای برتر کشور که با حضور عوامل سریال برگزار می‌شد نیز از دیگر اقدامات جالب عوامل سازنده سریال بود. این اکران‌های محدود با استقبال تماشاگران مواجه می‌شد و با حضور پرشور هواداران برگزار می‌شد. فروش بلیت اکران اپیزودهای پوست شیر از بسترهای فروش بلیت سینمای آنلاین رخ می‌داد و ظرفیت صندلی سالن‌های سینمایی در عرض کمتر از یک ساعت به اتمام می‌رسید.

همچنین عوامل فیلم‌نت از تماشاگران این سریال خواسته بودند تا از ضبط واکنش خود به برخی سکانس‌های مهم و بزنگاه‌های حساس و نفس‌گیر سریال، برای آن‌ها کلیپی ضبط کرده و بفرستنند که وایرال شدن این ویدیوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، به محبوبیت سریال کمک مضاعفی کرد. همچنین پخش ترانه پوست شیر با صدای ابراهیم حامدی در تیتراژ پایانی این سریال جنجال به‌پا کرد و و با وجود استقبالی که از این اقدام توسط بینندگان صورت گرفته بود، در نهایت این آهنگ بنا به دستور ساترا از قسمت آخر سریال «پوست شیر» حذف شد.

حواشی سریال پوست شیر

آیا سریال پوست شیر تمام شده است؟

سریال «پوست شیر» طی سه فصل متمادی از پلتفرم فیلم نت پخش شد و فاصله زمانی بین پخش فصول این سریال نیز مدت زمان طولانی نبود. تماشاگران توانستند این سریال را در عرض ۷ ماه از فصل اول تا آخر تماشا کنند و انتظار طولانی برای تمام شدن آن نکشند. با وجود اینکه داستان سریال «پوست شیر» در قسمت پایانی فصل سوم به‌طور کامل به پایان می‌رسد و نکته ناگفته‌ای را باقی نمی‌گذارد اما با توجه به استقبال مخاطبان از این سریال، زمزمه‌های ساخت فصل جدیدی از این سریال و یا ساخته شدن یک اسپین‌آف از این عنوان، همیشه شنیده شده است. کارگردان و نویسنده نیز در مصاحبه‌هایی مطبوعاتی درباره این موضوع گفتگو کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که احتمال ساخت یک اثر دیگر با محوریت کاراکترهای «پوست شیر» موضوع دور از ذهنی برای آن‌ها نیست.

لازم به توضیح است که ساخت اسپین‌آف از روی یک سریال در سینمای ایران یک موضوع جدید و تاز‌ه‌ای نیست. در تاریخ سریال‌سازی موارد معدودی وجود داشته که از دل یک سریال، اسپین‌آفی ساخته شده‌ و اتفاقاً اکثر آنها با استقبال مواجه شدند.

جمع‌بندی

«پوست شیر» یک سریال پلیسی-معمایی ایرانی است؛ ژانری که در ایران چندان به آن توجه نمی‌شود با اینکه یکی از عامه‌پسندترین ژانرهای دنیای قصه‌گویی به حساب می‌آید. سریال‌های پلیسی معمایی بسیاری در دنیا ساخته می‌شوند که از محبوبیت بسزایی در بین تماشاگران برخوردار هستن اما این اتفاق در ایران آنچنان رخ نمی‌دهد. «پوست شیر» از معدود آثار جنایی ایرانی است که می‌تواند همپای سریال‌های بین‌المللی ظاهر شود و به‌اصطلاح یک اثر Sitting On Edge یا همان نشستن بر لبه صندلی باشد. سریال‌های ساخته شده در این سبک و سیاق عناوینی هستند که تماشاگر از شدت هیجان بر لبه صندلی می‌نشیند و دوست دارد دائماً قسمت بعدی را تماشا کند. سریال «پوست شیر» می‌تواند به چنین جایگاهی برسد و از همین رو دیدن آن به همه دوستداران سریال جنایی معمایی توصیه می‌شود.

نقد و جمع بندی سریال پوست شیر

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=39881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.