• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
هم یک نگهبان و هم یک تهدید

آشنایی با آدام وارلاک – قهرمان مارول با سویه‌ای تاریک

  • کد خبر : 28679
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۲۰
آشنایی با آدام وارلاک – قهرمان مارول با سویه‌ای تاریک
سینما جریان | گاه قهرمان‌هایی پدیدار می‌شوند که با نیروی فراوان و توانایی‌های باور نکردنی، کفه ترازو را به سمت نیکی‌ها سنگین کنند. ولی کم هم پیش نمی‌آید که همین دست شخصیت‌ها یک راز تاریک را پنهان کرده باشند؛ رازی تاریک به اندازه پلیدی‌ها.

آدام وارلاک نیز یکی از این دست شخصیت‌هاست. کسی که می‌خواهد در سمت نیکی‌ها قرار بگیرد ولی سویه‌ی تاریکش جلویش را می‌گیرد. در این نوشتار می‌خواهیم تا شما را با آدام وارلاک از دنیای مارول آشنا و راز تاریک او را بازگو کنیم.

شناسنامه آدام وارلاک (Adam Warlock)

– رونمایی:
به عنوان هیم: شماره‌ی ۶۶ کمیک Fantastic Four (ماه سپتامبر سال ۱۹۶۷)
به عنوان آدام وارلاک: شماره‌ی ۱ کمیک Marvel Premiere (ماه آوریل سال ۱۹۷۲)
– ناشر: مارول
– پدیدآورندگان:
نسخه هیم: استن لی (Stan Lee) و جک کربی (Jack Kirby)
نسخه آدام وارلاک: روی توماس (Roy Thomas) و گیل کین (Gil Kane)
– کمیک‌های پیشنهادی برای خواندن:
The Infinity War (از ماه ژوئن تا نوامبر سال ۱۹۹۲)
Warlock (از ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ تا ماه فوریه‌ی سال ۲۰۰۵)
Guardians of the Galaxy (از ماه جولای سال ۲۰۰۸ تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۰)
Warlock by Jim Starlin (ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۴)
The Infinity Entity (از ماه می تا ژوئن سال ۲۰۱۶)

آدام وارلاک کیست؟

آدام وارلاک در کمیک‌های مارول

آدام وارلاک یکی از شخصیت‌های کلیدی در چشم‌انداز کیهانی دنیای مارول به شمار می‌آید. توانایی‌هایِ درونیِ بر اساسِ انرژیِ این شخصیت باعث می‌شوند تا او به عنوان یک نیروی سرسخت به حساب آید. ولی هنگامی که او توانایی گوهر روح را در دست داشته باشد، می‌توان وارلاک را یکی از نیرومندترین مبارزان هستی به شمار آورد. این شخصیت، هم‌پیمان گروه‌هایی همچون فنتستیک فور و گاردینز آو د گلکسی بوده و در بیش‌تر موارد برای محافظت از هستی در برابر ویلن‌هایی که به دنبال چیره شدن بر آن هستند جنگیده است.

با تمام این اوصاف ولی آدام وارلاک در عین حال که یکی از نگهبانان دلاور دنیای مارول محسوب می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایش نیز است. دلیلش این است که او سویه‌ای تاریک‌تر با نام میگس (Magus) دارد. با این که وارلاک نهایت تلاشش را کرده تا این سویه‌ی تاریکش را سرکوب یا نابود کند ولی تا زمانی که خود او وجود داشته باشد هنوز هم هستی با پدیدار شدن میگس پلید تهدید خواهد شد.

همانند بسیاری از شخصیت‌های کیهانی مارول، آدام وارلاک نیز در ابتدا به دست استن لی و جک کربی در کمیک Fantastic Four رونمایی شد. البته در آن زمان با نام هیم (Him) شناخته می‌شد و تا هنگامی که روی توماس و جیم استارلین کار روی این شخصیت را آغاز نکرده بودند جایگاه و داستان پس‌زمینه وارلاک در دنیای مارول سر و شکل نگرفت.

در داستان‌های ابتدایی، وارلاک بیش‌تر همانند یک رهایی دهنده‌ی مسیحایی استفاده می‌شد و توماس برای این شخصیت به شدت از Jesus Christ Superstar موزیکال الهام می‌گرفت. استارلین به طور ویژه در مشخص کردن جایگاه این شخصیت نقش بزرگی را بازی کرد. او کسی بود که آدام وارلاک را با گوهر روح پیوند زد و پیکار مداوم او را با کلیسای حقیقت جهانی (Church of Universal Truth)، که توسط میگس رهبری می‌شد، پایه‌گذاری کرد.

جیم استارلین حتی این شخصیت را هنگامی که به آینده سفر و روح خودش را برای جلوگیری از تبدیل شدن به میگس تخلیه کرد از بین برد. ولی در نهایت آدام وارلاک بازگشت و این بار چندین نسخه از میگس نیز با او برگشتند.

خط داستانی The Infinity Gauntlet احتمالاً مهم‌ترین عمل آدام وارلاک در دنیای مارول را در خود جای داده است. این شخصیت کمک کرد تا زمین، تانوس نیرومند را شکست دهد و خودش دستکش ابدیت را به دست آورد. این رویداد مسیرِ سِری تازه‌ای با نام Infinity Watch را باز کرد؛ روایتی که در آن وارلاک و هم‌پیمانانش (پیپ د ترول، گامورا، درکس د دستوریر، مون‌دراگون و خود تانوس) از گوهرهای ابدیت نگه‌داری می‌کردند تا جلوی یک ویلن دیگر در به دست آوردنشان را بگیرند.

آدام وارلاک بار دیگر در طی کراس‌اوور Annihilation: Conquest سال ۲۰۰۷ در مرکز توجهات قرار گرفت. او بازگشت تا به یک نسخه جدید از نگهبانان کهکشان (نسخه‌ای که الهام‌بخش دنیای سینمایی مارول بوده است) کمک کند و جلوی آسیب بیش‌تر به دنیای مارول را بگیرد. به تازگی نیز این شخصیت در چندین روایت با محوریت تانوس که توسط جیم استارلین پدید آمده‌اند حضور داشته است.

یک ویلن یا یک قهرمان؟

این شاید یک پرسش پیچیده به شمار آید! بگذارید این طور بگوییم که این شخصیت چندین نسخه در دنیای کمیک‌ها دارد. در برخی روایت‌ها او به دنبال نگهبانی و بهبود هستی است ولی همان طور که به آن اشاره شد یک نسخه دیگر از او در آینده با نام میگس وجود دارد که کاملاً یک ویلن است.

ویژگی‌ها و توانایی‌های آدام وارلاک

آشنایی با آدام وارلاک - قهرمان مارول با سویه‌ای تاریک - ویجیاتو

وارلاک به دست گروهی از دانشمندان با نام انکلیو (Enclave) که به دنبال ساخت یک انسان ساختگی بی‌نقص بودن به صورت ژنتیکی مهندسی شده است. این شخصیت دارای توانایی‌های معمولی ابرقهرمانان همچون قدرت، شتاب و پایداری فرا انسانی و پرواز است. همچنین او می‌تواند انرژی کیهانی را از طریق جادوی کوانتوم جذب و منتشر کند. علاوه بر این‌ها آدام وارلاک این توانایی را دارد تا به درون یک پیله‌ی التیام وارد شود و زخم‌های مرگبار بدنش را بهبود بخشد.

با این حال، بیش‌تر توانایی او از گوهر روح سرچشمه می‌گیرد. گوهر روح به عنوان یکی از شش گوهری که دستکش ابدیت را تشکیل می‌دهند این اجازه را به وارلاک می‌دهد تا روح دیگر موجودات را جذب کند. همین گوهر بود که باعث شده تا نسخه آینده وارلاک عقل خود را از دست بدهد و تبدیل به میگس شود.

آدام وارلاک پس از خط داستانی Infinity Gauntlet سال ۱۹۹۱، توانست برای مدت کوتاهی هر شش گوهر ابدیت را به دست بگیرد تا به عنوان یکی از نیرومندترین موجودات هستی شناخته شود.

 

آدام وارلاک بیرون از دنیای کمیک‌ها

آدام وارلاکِ ویل پولتر در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 جیمز گان

این شخصیت حضورهای کوتاهی در برخی از پروژه‌های بازی و انیمیشن دنیای مارول را در کارنامه دارد. یکی از نخستین حضورهای او در بیرون از دنیای کمیک‌ها به Marvel Super Heroes: War of the Gems مربوط می‌شود که به طور غیروفادارانه‌ای خط داستانی Infinity Gauntlet را روایت می‌کند و هر دوی آدام وارلاک و میگس در آن دیده می‌شوند.

وارلاک همچنین در سریال‌هایی انیمیشنی همچون Silver Surfer، The Super Hero Squad Show، Avengers: Earth’s Mightiest Heroes و فیلم انیمیشنی Planet Hulk مورد استفاده قرار گرفته است.

با پررنگ شدن نقش نگهبانان کهکشان در ساخته‌های اقتباسی از دنیای مارول، آدام وارلاک نیز بیش‌تر به سمت این پروژه‌ها کشیده شد. به طور نمونه این شخصیت در فصل دوم کارتون Guardians of the Galaxy حضور پیدا کرد.

در دنیای بازی‌ها نیز از آدام وارلاک به میزان قابل توجهی استفاده شده است. مثلاً او یکی از شخصیت‌های قابل بازی در بازی موبایلی Avengers Alliance به شمار می‌آید. ولی شاید بزرگ‌ترین نقش او در دنیای بازی‌ها مربوط به بازی Guardians of the Galaxy سال ۲۰۲۱ باشد که بخش پایانی‌اش از داستان‌های کمیک‌های با محوریت آدام وارلاک الهام گرفته شده است.

آن طور که جیمز گان بیان کرده است، آدام وارلاک برای نخستین بار در فیلم Thor: The Dark World سال ۲۰۱۳ پا به دنیای سینمایی مارول گذاشت. طبق گفته این کارگردان، پیله‌ای که در اتفاق غنیمت‌های کالکتور قرار داشت بدن وارلاک را درون خودش گنجانده بود.

در ابتدا این برنامه چیده شده بود تا آدام وارلاک در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 پدیدار شود ولی گان تصمیم گرفت تا او را به خاطر حضور شخصیت‌های زیاد از داستان اصلی کنار بگذارد تا به طور رسمی و با بازی ویل پولتر از آدام وارلاک در Guardians of the Galaxy Vol. 3 رونمایی شود.

پرسش‌های همه‌گیر درباره آدام وارلاک

آدام وارلاک یک ویلن است یا یک قهرمان؟

هر چند وارلاک دوست دارد همانند یک قهرمان رفتار کند و به دنبال نگه‌داری از دنیای مارول است ولی سویه‌ی تاریک او که از آینده آمده با نام میگس شناخته می‌شود و کاملاً یک شخصیت شرور به است.

گوهر روح چه ارتباطی با آدام وارلاک دارد؟

بخشی از تونایی‌های این شخصیت در کمیک‌های مارول از گوهر روح سرچشمه می‌گیرد. به کمک این گوهر، وارلاک می‌تواند روح دیگر موجودات را جذب کند.

چه کسی آدام وارلاک را پدید آورد؟

با این که استن لی و جک کربی در ابتدا آدام وارلاک را با نام هیم پدید آوردند ولی امثال روی توماس و جیم استارلین بودند که این شخصیت را به کسی که امروزه می‌شناسیم تبدیل کردند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=28679

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi