• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
اختصاصی سینما جریان

اکران «سیاوش در آتش» در «ایوان ربط»

  • کد خبر : 38828
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۳
اکران «سیاوش در آتش» در «ایوان ربط»
سینما جریان | فیلم مستند «سیاوش در آتش» ساخته «کیوان مهرگان» روز گذشته (اول اردیبهشت ماه) در نهمین رویداد «ربط سینمایی» با حضور کارگردان فیلم همراه با نقد و بررسی «سحر عصرآزاد»؛ اکران شد.

این مستند، با تمرکز بر زندگی و زمانه هنری استاد محمدرضا شجریان، تحولات موسیقی و شعر فارسی را در بستر تاریخ اجتماعی ایران روایت می‌کند.‌
کیوان مهرگان کارگردان این مستند در صفحه اینستاگرام خود درباره این اکران نوشت: «بعد از سه سال هنوز نام و رسم و صدای استاد محمدرضا شجریان می تواند ما گروهی از مردم را برای بیش از سه ساعت دور هم جمع کند تا با مرهم گذاشتن بر تک تک زخم هامان جانی دوباره برای مقاومتی همیشگی بگیریم! امشب من در یک جمع ِ جور که سرشار از مهر بودند دوباره لذت ساختن مهمترین مستند عمرم را مرور کردم. حیف بود این یک/ دو/ سه بدون رقم خوردن این شب باشکوه بگذرد! قدم به قدم کسانی که امشب در آن سالن به دیدار مستند سیاوش در آتش آمدند را روی چشمم می گذارم! با شما سینمای مستقل ایران هیچ وقت بی پشت و پناه نخواهد بود.از سحر عصر آزاد نازنین و تیم همراهش برای برپا کردن چنین محفلی هم قدر دانی ویژه می کنم.استاد! ما از زمین پر از درد و اضطراب به شما در بهشت برین درود می فرستیم!»
گفتنی است تاکنون اکران فیلم‌های «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری، «آبجی» ساخته مرجان اشرفی‌زاده، مجموعه فیلم‌های کوتاه «ساعت بازدید» ساخته وحید صداقت، «شیهه» ساخته پویا سعیدی، «لَه‌لَه» ساخته فرید حاجی، «رای» ساخته سپیده برنجی، «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه، «تهرانِ سیمین» ساخته هادی آفریده، مجموعه فیلم‌های کوتاه «دوزندگی سپیده» ساخته سها نیاستی، «بازی» ساخته علی گیتی نورد، «تحت فشار» ساخته وحید رابودان، «عوارض جانبی» ساخته لیلا اخباری، «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی و «اتاق معلمان» ساخته ایلکر جاتاک در مجموعه فرهنگی ـ هنری ایوان ربط برگزار شده است.
«ربطِ سینمایی» عنوان رویدادی است که در مجموعه «ایوان ربط» به پخش آثار سینمایی (ایرانی و خارجی)، مستند و کوتاه می‌پردازد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=38828

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi