• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
اختصاصی سینما جریان

گناه بینندگانِ گناه فرشته…

  • کد خبر : 38824
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۶
گناه بینندگانِ گناه فرشته…
سینما جریان | فصل اول سریال گناه فرشته که از شبکه نمایش خانگی فیلیمو پخش می‌شد، روز جمعه 31 فروردین ماه به پایان رسید.

سینما جریان | اختصاصی | علیرضا لرک | گناه فرشته در ابتدا با توجه به نام بازیگران خود همچون شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی و… و نام کارگردانی چون حامد عنقا که در زمینه نویسندگی برای خودش آثار متفاوتی را بر جای گذاشته بود، توانست نظر بینندگان را به خود جلب کند. اما در میانه راه ورق برای حامد عنقا و عواملش برگشت. صدای نارضایتی بینندگان و منتقدین از فیلم‌نامه ضعیف و همچنین ابهامات بسیار به آسمان بلند شد.
سریال گناه فرشته را می‌توان با یک تیم فوتبال که پر از ستاره بود اما برنامه و هدف درستی را پیش رو نداشت مقایسه کرد. شما اگر یک تیم فوتبال با ستارگان بی‌شمار داشته باشید اما نتوانید مربی قابلی را بر بالای سر آنها بگذارید و هدف و برنامه مناسب را برایشان ترسیم کنید. هرچقدر که ستارگان از نبوغ و تجربه خود استفاده کنند بازهم نمی‌توانند به آن نتیجه دلخواه دست پیدا کنند و در پایان جام قهرمانی به دست آنها نخواهد رسید.
سریال گناه فرشته هم به مانند چنین تیم فوتبالی بود. ستارگان بازیگری بسیاری در آن حضور داشتند که هر کدام از آنها به تنهایی در یک سریال و یا فیلم سینمایی می‌توانند مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. اما کنار هم قرار گرفتن آنها در سریال گناه فرشته با آن فیلم‌نامه ضعیف و پرابهام باعث شد تا تماشاگران این سریال از پایان فصل اول آن نفس راحتی بکشند و حتی تا به آنجا پیش روند که دعا کنند حامد عنقا به دنبال ساخت فصل دوم این سریال نباشد.
سیر داستانی گناه فرشته دارای ابهامات بسیاری بود و پریدن‌های گاه و بی‌گاه به شخصیت‌هایی که معرفی نشده بودند بیینده را با گیجی بسیاری روبرو می‌کرد.
ازدواج بی دلیل حامد با فرشته و طلاق حامد از مهتاب، قتل‌هایی که مشخص نشد برای چه رخ داده است، گروه مافیایی که ناگهان از ناکجا آباد پیدا شد و باعث اعدام فرشته شد، نقش دقیق مشفق در گناه فرشته به جز دلداری و… چه بود؟ در پایان چرا باید عماد تهرانی کشته می‌شد؟ نقش قانون و پلیس در این سریال چه بود؟ و… تنها بخشی از ابهامات این سریال است که برای بیننده تا آخر قسمت ۱۸ همچنان باقی مانده است و سردرگمی بزرگی را ایجاد کرده که نشان از ضعف فیلمنامه داشته است.
شخصیت پیچیده عماد تهرانی هم یکی از ابهامات بزرگ این سریال بود. فردی که قرار بود تاثیرگذار باشد و بتواند گره‌ای از ابهامات سریال را باز کند تا پایان سریال نتوانست دلیلی برای بزرگی خود در ذهن بیننده ثبت کند. اینکه چرا عماد تهرانی به عنوان یک خان در چشم دیگران نمایش داده شده است خود بزرگترین ابهام سریال بود. صحبت‌های عماد تهرانی آنچنان پیچیده بود که شاید باید چندین دفعه سریال را ببینی تا متوجه منظور آن شوی و مسلما برای بیننده عادی این کلمات و جملات قابل درک نبود.

گناه فرشته» به خانه‌ها آمد + بازیگران و خلاصه سریال - ایمنا

ابهامات قضایی این سریال نیز در قسمت‌های مختلف شدیدا به چشم آمد و مشخص نیست واقعا یک مشاور قضایی در کنار سازندگان این سریال بوده است یا خیر؟
در خصوص مباحث قضایی و قانونی و دادگاه‌های این سریال شاید بتوان کتابی نوشت که در ایران دادگاه‌ها و رابطه وکیل و متهم چنین نیست و در رویا سیر نکنید. فضای زندان زنان، فضای زندان مردان، فضای دادگاه‌های برگزار شده، نوع ملاقات وکیل و متهم، نوع زندگی و رفتار وکلا ونوع برخورد قاضی با متهم و وکیل و… هم صدای اکثر وکلای دنیای واقعی را در آورده است و با جستجویی ساده در فضای مجازی می‌توانید تمام مشکلات حقوقی این سریال را به دست آورید.
در کل سریال گناه فرشته در فصل اول خود آنقدر ابهام داشت که شاید این نکات گفته شده قطره‌ای در دریای ابهامات این سریال باشد که در شبکه نمایش خانگی چون فیلیمو منتشر شده است. شبکه‌ای که بیننده‌اش بخاطر هزینه‌ای که برای اشتراک آن می‌کند توقع دارد تا سلیقه و نیاز مخاطب خود را درک کند و صرف یک سری اسم یک سریال نازل را به خوردش ندهد.
سریال گناه فرشته در فصل اول خود از بینندگان و منتقدان نمره مردودی گرفت و همانطور که پیشتر گفته شد این نام‌ها نیستند که بازی می‌کنند، بلکه یک سری عوامل همچون فیلم‌نامه هدفمند و داستان‌پردازی مناسب در سریال‌هایی اینچنین می‌توانند مورد توجه مخاطب قرار گیرند. اصلی که ما در سریال گناه فرشته آن را مشاهده نکردیم.
امیدوارم اگر حامد عنقا در پی ساخت فصل دوم این سریال است، سعی کند تا تغییراتی عمیق و بسیار زیاد در فصل دوم گناه فرشته ایجاد کند تا بسیاری از ابهاماتی که بدان اشاره شد حداقل برای بیننده رفع شود تا شاید مقداری بتواند دل آنها را دست آورد در ادامه بتواند به آنچه مورد نظرش است دست یابد که در غیر اینصورت حامد عنقا باید راهی دیگر را برگزیند و شاید برای همیشه از دنیای سریال در نمایش خانگی دست بکشد. چون فصل اول سریال گناه فرشته نتوانست نیاز مخاطبان را برآورده کند و منتقدان نیز نظری نه چندان مساعد به کارگردانی حامد عنقا در میدان نمایش خانگی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=38824

ثبت دیدگاه

  1. حالا که بازیگرای خوب ما هر فیلمنامه ای رو قبول میکنن و بازی میکنن،باید یاد بگیریم گول انتخاب بازیگرا رو نخوریم.من که فصل دو بیاد به هیچ وجه نگاه نمیکنم.چیز منفی که من خیلی بدم اومد این بود که فرشته رفتارها و رابطش با حامد جوری بود انگار حامد مجرده.و رفتار شدیدا مثبت بچه حامد به فرشته ای که باعث‌این اتفاقات شده و هزار تا نکته غیر منطقیه دیگه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi