• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

«آهو» و «جنگل پرتقال» مهمانان جدید اکران پاییز

  • کد خبر : 35255
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
«آهو» و «جنگل پرتقال» مهمانان جدید اکران پاییز
سینما جریان | دو فیلم «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی منتقد پیشکسوت سینما، فردا چهارشنبه 3 آبان روی پرده سینماها می‌روند.

با شروع ماه آبان، حال‌وهوای سینماها تا حدودی تغییر می‌کند. دو فیلم «جنگل پرتقال» و «آهو» اکران می‌شوند و باید دید این دو فیلم اجتماعی در مصاف با کمدی‌ها چه جایگاهی خواهند داشت.

«جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی، از جمله فیلم‌های جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر است. داستان فیلم از سفر کاملا اجباری یک معلم به محل تحصیلش شروع می‌شود. او که یک عمر خودش را برتر از سایرین می‌دانسته حالا بعد از گذشت سال‌ها به این نتیجه رسیده که نتوانسته به آنچه در زندگی می‌خواهد برسد اما کماکان حاضر نیست از موضعش پایین بیاید. او در این سفر به باغ دختر همکلاسی‌اش می‌رود؛ دختری که سال‌ها به او ابراز علاقه کرده اما همیشه فقط با تحقیر مرد روبه‌رو شده و … فیلم در فضایی دلچسب روایت می‌شود و همراهی میرسعید مولویان سارا بهرامی به نتیجه قابل قبولی منجر شده.

فیلم «آهو»، اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی هوشنگ گلمکانی است؛ منتقد مشهور و سردبیر ماهنامه «فیلم» که بیش از چهار دهه او را در جایگاه نویسنده و منتقد می‌شناختیم. این فیلم متقاضی حضور در سی‌‌ونهمین جشنواره فیلم فجر بود که در آن سال به دلیل اینکه در هیچ رشته‌ای نامزد نشد، نتوانست به جشنواره راه پیدا کند . فیلمنامه «آهو» با نگاهی به داستان «پروانه‌ها در برف می‌رقصند» اثر نازنین جودت توسط هوشنگ گلمکانی و سپیده آرمان نوشته شده و درباره انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بربادرفته می‌بیند اما هنوز امیدش را از دست نداده است. رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی و رضا یزدانی بازیگران این فیلم هستند و نوید محمدزاده هم صداپیشگی یکی از نقش‌های فیلم را برعهده دارد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=35255

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi