• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

احمدرضا درویش: برای اکران رستاخیز منتظر می مانم

  • کد خبر : 25849
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
احمدرضا درویش: برای اکران رستاخیز منتظر می مانم
احمدرضا درویش با اعلام اینکه فیلم «رستاخیز» هنوز وضعیت نامشخصی دارد، گفته صبرش زیاد است و می‌داند بالاخره این فیلم حتی شده صد سال دیگر، اکران می‌شود. او اعلام کرده مسولین جدید سینمایی برای اکران این فیلم برنامه‌هایی دارند که البته بیشتر شبیه آرزوست.

احمدرضا درویش در بار دیگر نسبت به توقیف فیلم تاریخی-مذهبی «رستاخیز» واکنش نشان داد. او درباره رویکرد دوگانه نسبت به «رستاخیز» گلایه کرده و گفته: «فیلم در پلتفرم‌های خارجی در حال عرضه بین‌المللی است. مجوز بین‌المللی هم صادر شده اما سوال این است که چطور این مجوز صادر شده و تماشاگران خارجی می‌توانند فیلم را ببینند اما ایرانی‌ها روی پرده نه؟»
او توضیح داده: «گرچه قول‌هایی درباره این فیلم داده‌اند اما این فیلم همچنان وضعیت نامشخصی دارد. دوستانی قبلا در جایگاهی بودند که نباید می‌بودند. آن‌ها رفتند، دوستان جدید هم برنامه‌هایی درباره فیلم دارند ولی فقط آرزوست.»
درویش تاکید کرده که حاضر نیست از اکران سینمایی این فیلم کوتاه بیاید و گفته: «طبق عهدی که با عوامل، خدای خودم و صاحب رستاخیز بستم، این فیلم را برای پرده سینما ساخته‌ام و تمام امکانات فیلم برای نمایش در سالن استاندارد جمعی است که این آرزوی من محقق نشده است. اما آرزوی اصلی من محقق شد، یعنی اینکه فیلم ساخته شد.»
او ابراز امیدواری کرده که فیلم بالاخره روزی اکران می‌شود: «صبر من زیاد است و می‌دانم بالاخره اکران می‌شود. وقتی دیگر اسمی از ما نیست یا حتی صد سال دیگر، بالاخره فیلم یک فیلمساز دیده می‌شود. این فیلم مگر فقط برای جشنواره بود و بعد برود داخل قوطی؟ بالاخره فیلم از کشو درمی‌آید و دیده می‌شود.»
فیلم تاریخی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، سال ۱۳۹۱ ساخته شده شد. این فیلم در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد. اکران فیلم در سال ۱۳۹۴ چند ساعت بیشتر ادامه نداشت و به خاطر اعتراض به نمایش تصویر حضرت ابوالفضل (ع) از پرده پایین آمد. سرنوشت اکران فیلم هنوز مشخص نیست.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=25849

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi