• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

استقبال گسترده از انیمه «پسر و مرغ ماهیخوار»

  • کد خبر : 33177
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
استقبال گسترده از انیمه «پسر و مرغ ماهیخوار»
سینما جریان | انیمه پسر و مرغ ماهیخوار ساخته هایائو میازاکی در ژاپن بیش از 4 میلیون بلیت فروخت و  بیش از شش میلیارد ین فروش کرد.
انیمه جدید او که به ژاپنی Kimi-tachi wa Dō Ikiru ka (چطور زندگی می‌کنیم؟) نام دارد ظرف سه روز ابتدای نمایش یک میلیون بلیت فروخت و بیش از سیزده میلیون به دلار فروخت.
این انیمه در سالن‌های آیمکس از روز چهاردهم ژوئیه در ژاپن اکران شد و بیشتر از انیمیشن برنده اسکار میازاکی -شهر اشباح- در چهار روز اول نمایش فروخت و پنجاه درصد بیشتر از انیمیشن ـباد برمی‌خیزد(۲۰۱۳) از آن استقبال شد. فیلم از ۴۴ سالن آیمکس حدود ۱٫۷ میلیون دلار فروخت که رکورد جدیدی برای سه روز نخست است. «پسر و مرغ ماهیخوار» اولین تولید استودیو جیبلی است که به صورت آیمکس به نمایش در می‌آید. کمپانی جی کیدز امتیاز فیلم را برای پخش در آمریکای شمالی خریده که اواخر سال در آمریکا اکران می‌شود
نخستین نمایش جهانی آخرین ساخته میازاکی در جشنواره تورنتو و عصر روز افتتاحیه  در روز هفتم سپتامبر در سالن تامسون هال خواهد بود. این نخستین باری است که جشنواره تورنتو یک فیلم انیمیشن را برای افتتاحیه و یک فیلم ژاپنی را برمی‌گزیند.
داستان در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. پس از آنکه ماهیتو مادرش را در جریان بمباران شهر توکیو از دست می‌دهد، او و پدرش به حومه شهر نقل مکان می‌کنند. آنجا پدر ماهیتو دوباره  با خاله باردار ماهیتو ازدواج می‌کند. در حالی که ماهیتو تلاش می‌کند تا شرایط را بپذیرد، با یک مرغ ماهیخوار سخنگو روبرو شده و وارد دنیای دیگری براساس قولی می‌شود تا بتواند مادرش را دوباره ببینند. سوما سانتوکی هجده ساله صداپیشه ماهیتو ماکی است. تاکیو کیمورا به صورت افتخاری صدا پیشگی برای این انیمه انجام داده است.
میازاکی علاوه بر کارگردانی، نوشتن فیلمنامه را نیز برعهده داشته. تاکشی هوندا کارگردان بخش انیمیشن بوده. جو هیسیاشی آهنگسازی را برعهده داشته است. و خواننده انیمه کنشی یونزو است مدیر کمپانی جیبلی اعلام کرد که برای نمایش فیلم پیش از اکران،موارد تبلیغاتی در نظر ندارند. نه تبلیغ در روزنامه یا تلویزیون.
میازاکی فیلمنامه را براساس رمان «چطوری زندگی می کنیم؟» اثر گنزوبورو یوشینو منتشر شده در سال ۱۹۳۷ نوشت. کتاب به زبان انگلیسی سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=33177

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi