• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
شکست مالی عظیم برای دیزنی؛

انیمیشن‌های Lightyear و Strange World ضرر مالی بزرگی برای دیزنی رقم زده‌اند

  • کد خبر : 28258
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
انیمیشن‌های Lightyear و Strange World ضرر مالی بزرگی برای دیزنی رقم زده‌اند
سینما جریان | طبق گزارش رسانه‌ی ددلاین، انیمیشن‌های Lightyear و Strange World باعث شده‌اند کمپانی دیزنی در سال ۲۰۲۲ ضرر بزرگی را متحمل شود.

تولید انیمیشن استرنج ورلد حدودا ۱۸۰ میلیون دلار و با احتساب تبلیغات و دیگر هزینه‌ها مجموعا ۳۱۷ میلیون دلار خرج برداشته است. این در حالی است که «دنیای عجیب» تنها ۱۶۵ میلیون دلار از این رقم را جبران کرده است. این بدان معناست که Strange World بیش از ۱۵۲ میلیون دلار ضرر خالص به این شرکت وارد کرده است. در سوی دیگر ماجرا لایت‌یر را داریم که تنها ۲۶۷ میلیون دلار در مقابل هزینه‌ی ۳۷۳ میلیون دلاری خود به دست آورد و این‌چنین ۱‍۰۶ میلیون دلار خسارت به بار آورده است.

انیمیشن لایت‌یر که کریس ایوانز؛ بازیگر نقش کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول، صداپیشگی شخصیت اصلی آن را بر عهده داشت به عنوان یک اسپین آف برای سری «داستان اسباب‌بازی» (Toy Story) تولید شد. با این حال این داستان با آنچه طرفداران در ذهن داشتند بسیار فاصله داشت و تماشاگران را ناامید کرد.

انیمیشن استرنج ورلد نیز داستان یک ماجراجویی خانوادگی با چاشنی کمدی است که در باکس آفیس از آن استقبال نشد و در مدت کوتاهی پس از اکران به سرویس استریم دیزنی پلاس راه یافت.

در حال حاضر باید منتظر ماند و دید دیزنی چه استراتژی جدیدی برای جبران این خسارت مالی می‌چیند و آیا قرار است مسائل مربوط به بازاریابی انیمیشن‌های آینده‌اش را به مسیر جدیدی هدایت کند یا خیر.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=28258

ثبت دیدگاه

  1. کاملا انیمیشن مزخرفیه … چرا؟! … چون رفتار های همجنسگرایی و هنجارشکن زیادی تو متن و محتوای انمیشن دیده میشه که واقعا حال بهم زن و تاسف باره

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi