• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

ای کاش «ونکا» کمی عجیب‌تر بود!

  • کد خبر : 38008
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ای کاش «ونکا» کمی عجیب‌تر بود!
سینما جریان | «ویلی ونکا» یکی از شخصیت‌های اصلی رمان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» است که رولد دال آن را در سال 1964 میلادی نوشت اما برای ما این شخصیت با بازی جانی دپ در فیلم ساخته شده در سال 2005 شناخته می‌شود.

حالا پل کینگ (کارگردان فیلم «پدینگتون») دوباره سراغ این شخصیت رفته و فیلمی ساخته که ما را به گذشته او می‌برد و چگونگی تبدیل شدن او به یک شکلات‌ساز شگفت‌انگیز و رازآمیز را روایت می‌کند. در این فیلم تیموتی شالامی به این شخصیت خیالی جان بخشیده است و او را به چهره‌ای تبدیل کرده که نسبت به ویلی وانکای جانی دپ، وسواس کمتر و صمیمیت بیشتری دارد!

این فیلم که می‌توان آن را یک اثر موزیکال رنگارنگ نامید، با آهنگ‌های دلنشین و بازی‌های گرم و گیرا توانسته نظر مثبت مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. امتیاز این فیلم در حال حاضر در سایت راتن‌تومیتوز ۹۱ درصد از نگاه مخاطبان و ۸۳ درصد از نظر منتقدان است.

در این جا گزیده‌ای از نظرات برخی از منتقدان را ملاحظه می‌کنید.

رافر گازمن از Newsday

فیلم «وانکا» در بهترین لحظات خودش واقعا می‌تواند کام مخاطب را شیرین کند اما آن چیزی که جایش در فیلم خالی است، عنصر «عجیب و غریب بودن» است؛ همان چیزی که در رمان دال و همینطور در فیلم‌های قبلی یک نقش اساسی و محوری داشت.

اولی ریچاردز از TimeOut

این فیلم احساس گرم و صمیمانه‌ای دارد که باعث می‌شود حتی با وجود ضعف‌های اندکش، یک اثر به‌یادماندنی مخصوص جشن کریسمس باشد.

اولی ریچاردز از TimeOut

دان بِرنام از AboveTheLine

یکی از راه‌ها برای تشخیص یک دنبالۀ سینمایی خوب این است که دیدنش چقدر شما را ترغیب می‌کند تا برگردید و فیلم قبلی را هم ببینید. فیلم تازۀ کمپانی برادران وارنرز نه تنها شما را به دیدن فیلم قبلی بلکه به تماشای دوبارۀ خودش هم ترغیب می‌کند.

مت زولر از RogerEbert

یک کمدی موزیکال دوساعتۀ شاد و سرحال که شاید بخواهد یکی دو قطره اشک از چشم مخاطب بیاورد اما هدف اصلی‌اش شگفت‌زده کردن، شاد کردن و سر شوق آوردن است.

کایل اسمیت از وال‌استریت‌ژورنال

ویلی وونکا شخصیتی است که هم شوخ است و هم شرور؛ تیموتی شالامی هیچ یک از این دو نیست . . . با اینحال سایر جنبه‌های فیلم کاملا درجه‌یک از آب درآمده‌اند و این بیش از هر چیز به خاطر نبوغ پل کینگ (کارگردان فیلم) است.

مویرا مک‌دونالد از SeattleTimes

امیدواری من این است که اگر قرار است یک فیلم «وانکای ۲» هم در کار باشد، حال و هوایش یک کمی عجیب و غریب‌تر از این یکی باشد.

یان فریر از EmpireMagazine

شاید این فیلم به پای دوگانۀ «پدینگتون» نرسد اما به لطف بازی خوب شالامی و کارگردانی پل کینگ، آنقدر افسونگر و جذاب هست که بتواند مخاطب را ۱۱۶ دقیقه به دنبال خودش بکشاند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=38008

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi