• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

ترسناک ترین عروسک های تسخیر شده دنیای سینما

  • کد خبر : 28255
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
ترسناک ترین عروسک های تسخیر شده دنیای سینما
سینما جریان | آنچه که یک فرد را می‌ترساند از روانی به روان دیگر متفاوت است.؛ برخی از مردم ترسی قدیمی از حشراتی مثل عنکبوت دارند. برخی از کوسه‌ها وحشت دارند، و برخی نمی‌توانند دلقک‌ها و آن خنده‌های عجیبشان را باور کنند. اما در مورد موجودات ترسناک، یک چیز را همه ما می‌توانیم قبول کنیم: و آن چیزی نیست جز عروسک های ترسناک!

قاتلان نقابدار مانند مایکل مایرز و جیسون ورهیز، انسان‌های روانی مانند نورمن بیتس و جیگساو و موجودات ماوراء طبیعی مانند پنی وایز را فراموش کنید. گروهی از شرورهای ترسناک وجود دارند که ترسناک‌تر از همه آنها هستند: عروسک‌ها. آنها با نگاه و حرکات تند و تیزشان، چهره‌های انسان‌مانند و غیرطبیعی که خشونت‌های غیرقابل توصیفی را انجام می‌دهند، موجودات ویژه‌ای هستند که نمی‌توان کنترل‌شان کرد. آنها تهدید می‌کنند، شستشوی مغزی می‌دهند، وحشت‌زده می‌کنند و در نهایت قربانی ناتوان خود را می‌کشند. برخی توسط موجودات ماوراء الطبیعه کنترل می‌شوند، برخی موجودات کاملاً هوشیار هستند، در حالی که برخی دیگر صرفاً عروسک هایی هستند که بدشانسی دارند که به سادگی وحشتناک به نظر می‌رسند.

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که این ترس‌های کوچک چیزی هستند که باید مراقب آن باشید، در اینجا ۱۰ فیلم شامل خفن‌ترین عروسک‌های مخوف را معرفی می‌کنیم که حتماً شما را وادار می‌کنند قبل از اینکه شب به خواب بروید، زیر تختتان یا زوایای اتاق خود را چک کنید.

آن بزرگ‌سالانی را می‌شناسید که با عروسک‌ها و حیوانات عروسکی‌شان طوری رفتار می‌کنند که انگار آدم‌های واقعی هستند؟ این نکته کمی عجیب به نظر می‌رسد، درست است؟! پس به کابوس فیلم «پسر» خوش آمدید؛ کابوسی که در آن لورن کوهان در نقش گرتا، شخصی آمریکایی است که پرستاری بچه‌ای را در بریتانیا قبول می‌کند. اما یک نکته وجود دارد: او باید مراقب عروسکی به نام براهمز باشد. اما با ورود به خانه این خانواده، گرتا متوجه می‌شود که پسر این خانواده در واقع یک عروسک است. خانم و آقای هیلشر با این عروسک درست مانند پسرشان رفتار می‌کنند و از گرتا هم می‌خواهند همین کار را انجام دهد. اما آیا این عروسک واقعا زنده است؟

فیلم The Boy ترس ما از اسباب‌بازی‌های واقعی را به سلاح تبدیل می‌کند و در عین حال باعث می‌شود که ترس و استرس زیادی برای مخاطب برانگیخته شود. براهامز عروسکی مخوف با پوست چینی صاف و رنگ پریده است که لباس بزرگسالانه می‌پوشد و با چشمان همیشه باز به محیط اطرافش نگاه می‌کند. این ویژگی‌ها عروسکی را می‌سازند که برای هر مخاطبی مخوف است، بنابراین تصور اینکه او از روی صندلی خود بلند شده و در نیمه‌های شب دست به اعمال وحشتناکی بزند، بسیار آسان است.

آنابل | The Conjuring Universe

آنابل | The Conjuring Universe

آنابل که اولین بار در سال ۲۰۱۳ و در فیلم «The Conjuring» معرفی شد، عروسکی نیست که از زاویه خاصی زیبا یا بی‌گناه به نظر برسد. در واقع مهم نیست که چگونه آن را در دست دارید، این اسباب شیطانی کاملاً عجیب است. تماشاگران آنقدر از این عروسک وحشت کرده بودند که برادران وارنر هوشمندانه تصمیم گرفتند یک سری فیلم اسپین آف به آن اختصاص بدهند؛ و نکته جالب اینجا بود که فیلم‌های ویژه شخصیت آنابل نیز موفق بودند. چهره کامل عروسک‌ها قرار است احساس راحتی و امنیت را منتقل کنند، اما هیچ چیز آرامش‌بخشی در مورد آنابل وجود ندارد. او علاوه بر تمایل به حضور در مکان‌هایی که نباید حضور داشته باشد، علاقه‌مند به گذاشتن پیام‌های ناراحت‌کننده برای قربانیانش است.

همچنین یک شیطان به او چسبیده که هم ظاهر دلخراش را ایجاد می‌کند و هم انگیزه‌ای برای ترساندن به او می‌دهد. اما این فقط چشمان غیر انسانی آنابل نیست که لرزه بر ستون فقرات شما می‌اندازد. جدا از آن خیره شدن‌های وحشتناک، آرایش دلقک مانند، و آن گونه‌های خاص روی صورت اوست که هر مخاطبی را وادار به ترسیدن می‌کند. جالب است بدانید آنابل یک تصور عجیب و غریب از یک دختر جوان بی گناه است. همچنین آنابل از تاریکی بیرون نمی‌پرد و به شما خنجر نمی‌زند. اما چرا؟ چون نیازی نیست، خود نگاه این عروسک به اندازه کافی سرد‌کننده و وحشتناک است که شما را در جای خود مثل چوب خشک کند.

دلقک | Poltergeist

دلقک | Poltergeist

عروسک دلقک از فیلم Poltergeist ممکن است یکی از وحشتناک ترین تلاش‌ها برای استفاده از ترس رایج دوران کودکی از زنده شدن اسباب بازی‌های ما در شب باشد. چه کسی فکر نکرده است که در شب وقتی چراغ‌ها خاموش است زیر تختش یا آن گوشه تاریک اتاقش چه خبر است؟! به نظر من در آن‌جا می‌تواند هر چیزی باشد، درست است؟ بنابراین به اندازه کافی بد است که در این فیلم رابی فریلینگ بیچاره (الیور رابینز) باید دقیقاً با این ترس روبرو شود تا به خود اطمینان دهد که هیچ چیز اشتباه نیست، بلکه بدتر از آن است. خیلی از دلقک‌ها چه عروسکی و چه واقعی ترس رایج دوران کودکی خیلی‌ها هستند و جای تعجب نیست که چرا.

یکی از همین دلقک‌ها در فیلم Poltergeist به تنهایی از نظر ظاهری وحشتناک است؛ از موهای نارنجی روشن تا دندان‌های تیز بسیار متقارن، و بیانی که از شادی به خشم وحشتناک تبدیل می‌شود. ناگفته نماند خنده‌های دیوانه‌کننده و دست‌های بلندش که سعی می‌کنند قربانی را خفه کنند نیز از ابزار مخوف او هستند. این ترسناک است که بدانیم اسباب‌بازی‌ها، همان چیزهایی که برای ایجاد شادی به کار می‌روند، در واقع می‌توانند تهدیدی برای ما باشند، زیرا مخفیانه مرگ ما را طراحی می‌کنند. چون آنجا، در تاریکی، بالاخره ممکن است چیزی آنجا باشد.

بیلی | Saw franchise

بیلی | Saw franchise

به گفته سازندگان فیلم، نام او «بیلی» است، هرچند که هرگز از او به طور خاص در داخل فیلم‌های فرانچایز «اره» یاد نشده است. این عروسک که به عنوان هدیه‌ای از استاد جان کرامر به فرزند متولد نشده‌اش که در اثر سقط جنین همسرش جان باخت، خلق شده است، برای کرامر نشان دهنده زندگی پسرش و البته زندگی قربانیانش است. این عروسک مخوف پیام آور تمام توطئه‌های پیچیده این مجموعه فیلم است، این عروسک آنقدر ترسناک است که به نظر هدیه دادن آن به یک کودک بسیار عجیب است؛ بنابراین نمی‌دانم که چرا کرامر فکر می‌کند پسرش از ابتدا آن عروسک را می‌خواهد.

بیلی به طور واقع گرایانه‌ای در اندازه یک کودک است (اگرچه بدون ویژگی‌های کودکانه)، اما در کنار چشم‌های قرمز پرسه زن، رنگ پوست پریده و کت و شلوار مشکی‌اش، او به همان اندازه که به نظر می‌آید استرس آفرین است. بیلی برخلاف برخی از عروسک‌های درون آثار سینمایی، واقعاً زنده یا تسخیر شده نیست. او فقط یک آواتار برای جان کرامر (توبین بل) است تا قوانین بازی‌های زندگی یا مرگ پیچیده خود را به قربانیان ارائه دهد. عروسک‌های ایستا به خودی خود وحشتناک هستند، اما حرکات و ژست‌های کنترل شده بلی توسط سازنده‌اش جیگساو منظره‌ای بسیار نگران‌کننده را ایجاد می‌کند. پس نگران بیلی باش زیرا این عروسکی است که نمی‌خواهید در خانه شما ظاهر شود.

چاکی | Child’s Play

چاکی | Child's Play

فیلم اورجینال Child’s Play به دلیل روایت داستان ریشه‌ای چاکی بسیار ترسناک بود: قاتل سریالی روانی به سمت مرگ با صندلی برقی می‌رود؛ اما در ادامه به عنوان یک عروسک روانی در قامت یک اسباب بازی کودکانه تناسخ پیدا می‌کند. در طی چندین دنباله، چاکی به طور فزاینده‌ای از یک قاتل مخوف به موجودی شوخ با شرارت‌های اسلشر بدل شد. چرا که از اساس سخت است که اسباب‌بازی‌های آدمکش را به نوعی تاریک نشان دهیم. اما اگرچه کیفیت فیلم‌ها روز به روز کاهش یافت، علاقه فرهنگی ما به چاکی رفته به رفته فقط افزایش یافت. به این ترتیب، او با دیگر شخصیت‌های شرور بزرگ مانند فردی و جیسون مقایسه می‌شود. بنابراین، ما مجبور نیستیم فیلم‌ها را دوست داشته باشیم تا شیدایی و شرارت چاکی را درک کنیم.

چاکی قبل از اینکه نیت واقعی خود را مشخص کند، شروع می‌کند به این هدف که فقط می‌خواهد دوست شما باشد. این کاری است که دوستان انجام می‌دهند، درست است؟ اما هدف نهایی او (و حالات صورتش) ترسناک است، همانطور که او در واقع توسط روح قاتل سریالی چارلز لی ری تسخیر شده است. اما وقتی صحبت از قربانیانش می‌شود، چاکی تبعیض قائل نمی‌شود. بزرگسال یا کودک، برای او تفاوتی ندارد. این ترسناک است که فکر کنید چاکی آنقدر روی هدف نهایی خود متمرکز است که برایش مهم نیست چه کسی را باید بکشد تا به آن برسد. آنچه به وحشت می‌افزاید این است که برای او کشتن یک شر ضروری یا وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نیست. او از انجام آن لذت می‌برد.

اِسلپی | Goosebumps

اِسلپی | Goosebumps

اگر از سریال‌های آمریکایی دهه ۹۰ میلادی آگاهی نسبی داشته باشید، به احتمال زیاد با عروسک ترسناک و شرور اسلپی یا همان آدمک با موهای جالب از مجموعه تلویزیونی Goosebumps آشنا هستید. اگرچه او فقط در چهار قسمت ظاهر شد، اما این عروسک تنها به خاطر ظاهرش یکی از به یاد ماندنی‌ترین و وحشتناک‌ترین شخصیت‌های سریال است. رنگ پریدگی مایل به برنزه، ابروهای رسا بالای چشمان سبز نافذ، و دهان ساختگی با لب‌های باریکی که به نظر می‌رسد همیشه پوزخند می‌زند. اما این به همراه توانایی او در راه رفتن به تنهایی (لرزیدن)، تبدیل انسان‌ها به آدمک و تبدیل بچه‌ها به برده‌های خود، مخوف‌تر می‌شود.

چه کسی می‌تواند چهره‌ای مانند اسلپی را فراموش کند؟ بچه‌های دهه ۹۰ میلادی مطمئناً نمی‌توانند. بازسازی‌های سینمایی Goosebumps در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ فاقد عامل ترسناکی هستند که نسخه اصلی سریال دارای آن بود. همانطور که در فیلم‌های دیگری که در بالا ذکر شد مشاهده شد، بینندگان بار دیگر با عروسکی روبرو می‌شوند که یک پاپیون قرمز قابل توجه و یک کت و شلوار به تن دارد. آیا الگویی را اینجا حس می‌کنید؟ شاید کارگردانان Saw و Dead Silence که در ادامه معرفی خواهد شد هر دو طرفدار «R.L.Stine» بودند.

بیلی مخوف | Dead Silence

بیلی مخوف | Dead Silence

جیمز وان مطمئناً از طرفداران عروسک‌های ترسناک مورمور‌کننده است. او آنابل را در The Conjuring و اسپین‌آف‌های آن به ما هدیه داد، و به‌عنوان خالق سری فیلم‌های اره، او همچنین مسئول عروسک بیلی سه‌چرخه‌سوار نمادین است. اما بین آن فیلم‌ها، وان یک فیلم عروسکی ترسناک دیگر ساخت. به طور گیج کننده، عروسک فیلم Dead Silence نیز همانند فیلم اره بیلی نامیده می‌شود.

بیلی در فیلم «Dead Silence» بیشتر یک عروسک خیمه شب بازی است تا یک عروسک با ظاهری واقعی، اما ویژگی‌های اصلی دلخراش این دو تقریباً یکسان است. علاوه بر این، پاپیون قرمز و بزرگ بیلی مانند شخصیت «Pee-Wee Herman» عنصری ترسناک را به این اسباب‌بازی وحشتناک اضافه می‌کند که تنها با پوزخند تهدیدآمیز و براق او تشدید می‌شود.

آدمک پزشکی | Pin

آدمک پزشکی | Pin

«سنجاق» یا همان Pin فیلمی در ژانر ترسناک و مهیج است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به دیوید هیولت، سینتیا پرستون، و تری اوکوئین اشاره کرد. اما این فیلم نیز شامل یکی دیگر از عروسک‌های ترسناک است، اما این‌بار به شکلی متفاوت. عروسک‌های دیگر در این شمارش معکوس همه اندازه کوچکی دارند. آنها ممکن است شرور، ترسناک و دارای توانایی‌های ماوراء طبیعی باشند، اما به ندرت قد آنها بالاتر از زانو یک انسان عادی است و همین به قربانیان آن‌ها فرصت خوبی برای فرار می‌دهد. این فیلم دارای قدم‌های قوی، شخصیت‌های جالب، و پیش‌فرض باکیفیت است، و باید تنها بر اساس قدرت عروسک پزشکی وحشتناکش، در آرشیو هر طرفدار وحشت جای ثابتی داشته باشد.

اما شخصیت آدمک پلاستیکی فیلم هیجان انگیز و کانادایی پین در سال ۱۹۸۸ متفاوت است. او یک عروسک پزشکی در اندازه واقعی و از نظر آناتومی درست است که صاحب دیوانه‌اش معتقد است زنده است. عروسک در فیلم کانادایی پین به وحشتناک ترین شکل ممکن منحصر به فرد است. او یک عروسک خیمه شب بازی، چوبی، چینی، یا هر نوع معمولی دیگر از عروسک‌های فیلم ترسناک نیست. نه، پین یک ساخته پزشکی درست از نظر تشریحی است که توسط دکتر لیندن آشفته برای آموزش زیست شناسی به کودکان استفاده می‌شود.

هرگز شکی وجود ندارد که توانایی پین در راه رفتن، صحبت کردن و کشتن، همه برآمده از ذهن صاحبش است، اما این باعث نمی‌شود که فیلم از ترس و تعلیق کمتری برخوردار باشد. چرا که شاید این آدمک نیز روزی در کنج یک مکان ما را اسیر خود کرد. پس از به بعد نگاه شما به این جنس عروسک‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

مگان عروسک هوشمند اندرویدی | M3GAN

مگان عروسک هوشمند اندرویدی | M3GAN

فیلم «M3GAN» یک اثر ترسناک جدید است که در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۳ اکران شد و اکنون کیفیت مناسب نیز برای تماشا موجود است. مگان جدیدترین عروسک از سری طولانی عروسک‌های ترسناک در تاریخ سینمای وحشت است. بیلی، براهامز و آنابل همگی در نوع خود عروسک‌های وحشتناکی هستند. اما هیچ‌کدام برآمده از یک هوش مصنوعی مدرن نیستند. در همان ثانیه‌ای که اولین تریلر برای M3GAN منتشر شد، طرفداران بلافاصله عاشق آن شدند. اگرچه بیشتر یک اندروید بود تا یک عروسک واقعی، اما صدای دلخراش، طراحی ویژه و حرکات رقص درخشانش، M3GAN را به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه، بسیار قبل از اینکه کسی حتی فیلم را ببیند، تثبیت کرد.

در حال حاضر، با مشاهده بسیاری از این فیلم فوق‌العاده، M3GAN ارزش خود را بیش از حد ثابت کرده است، زیرا او برای محافظت از دوستانش دست از هیچ کاری نمی‌کشد، حتی اگر این به معنای کندن گوش کسی یا طعنه زدن به قربانی خود با حرکات رقصی چشمگیر قبل از گرفتن جانش باشد.

در این فیلم، به دختر جوانی که پدر و مادرش را از دست داده است، یک عروسک اندرویدی اسباب بازی طراحی شده توسط عمه‌اش جما با بازی آلیسون ویلیامز، به نام مگان، هدیه می‌شود. مگان برای آرامش طراحی شده است، اما از آنجایی که او فقط یک نمونه اولیه است، عملکرد نامناسبی دارد و بیش از حد خودآگاه می‌شود و این شروع یک چالش جدی و مرگبار است. در ادامه مگان با حرکات رقص شگفت انگیز به یک قاتل خشن تبدیل می‌شود؛ و این خود دلیلی برای حضور این شخصیت در این لیست است. با این تفاسیر مگان نیز خود را به عنوان یک عروسک ترسناک جای خود را در این لیست تثبیت کرده است.

فیتس | Magic

فیتس | Magic

فیتس به عنوان یک آدمک عروسکی آنتاگونیست اصلی فیلم ترسناک روانشناختی Magic محصول ۱۹۷۸ است. طرفداران آثار ترسناک همیشه آنتونی هاپکینز را در نقش هانیبال آدم خوار به یاد می‌آورند، اما فیلم شعبده‌باز او را در نقش یک هیولای بسیار متفاوت به نمایش می‌گذارد. در این فیلم، او نقش یک جادوگر مبارز و شرور را بازی می‌کند که با شروع کار در کنار یک آدمک عروسکی به نام فیتس، حرفه‌اش را دوباره از نو شروع می‌کند.

در اکثر فیلم‌های ترسناک که شامل آدمک‌های عروسکی شرور هستند، عروسک‌ها تسخیر شده‌اند یا به شکل دیگری در هدایت روحی شیطانی هستند. اما در این فیلم عروسک شرور و مخوف، استعاره‌ای از شخصیت دوپاره شعبده باز با بازی آنتونی هاپکینز است. در واقع این عروسک شیطانی تجسم نهایی روان در حال فروپاشی اوست. با پیش‌فرض وحشتناک و استعداد باورنکردنی هاپکینز در پشت آن، فیلم Magic از فیتس عروسکی می‌سازد که بسیاری از بینندگان آرزو می‌کنند که بتوانند اعمال و خصوصیات رفتاری آن را فراموش کنند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=28255

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi