• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

تسهیلات تشویقی برای مشارکت بخش‌ خصوصی برای توسعه زیرساخت سینمایی ضروری است

  • کد خبر : 31360
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۲
تسهیلات تشویقی برای مشارکت بخش‌ خصوصی برای توسعه زیرساخت سینمایی ضروری است
سینما جریان | رئیس سازمان سینمایی با استاندار سمنان دیدار کرد.

محمد خزاعی در این دیدار گفت: استانداری ها و شهرداری ها می توانند در صورت احداث سینما در مال ها و مجموعه‌های تجاری مدرن و همچنین، برای تشویق بیشتر ورود بخش خصوصی در حوزه توسعه زیرساخت سینما، معافیت های تجاری اختصاص دهند.

وی افزود: سینما علاوه بر مکانی برای اکران فیلم و سرگرمی، محلی برای بهره‌برداری از کارکردها و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس سازمان سینمایی سفر امروز به سمنان را  بیستمین سفر استانی مسئولان سازمان سینمایی به استان‌های کشور بیان کرد و ادامه داد: استان سمنان که از لحاظ نرخ بیکاری، زیرساخت‌ها، چهره‌های علمی و نخبگان و سایر حوزه‌ها، در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد در حوزه سینما از لحاظ مخاطب در رده بیست و سوم کشور و از نظر زیرساخت‌ جز استان‌های کم‌ برخوردار است که باید اقدامات ویژه‌ای در این استان صورت‌ گیرد.

وی تاکید کرد: فیلم‌سازی علاوه بر جنبه های فرهنگی و تفریحی، زمینه اشتغال را نیز در جامعه فراهم‌ می‌کند و باید مورد توجه و حمایت بیشتر مسئولان قرار گیرد.

خزاعی‌ ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سینمایی در استان‌ها را در کنار تشکیل شورای استانی سینما دو رویکرد مهم و راهبردی برای توسعه پایدار حوزه سینما معرفی کرد.

در ادامه این دیدار، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان با استقبال از حضور بخش خصوصی در حوزه‌ سینما و تئاتر این استان گفت:لازم است بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی برای تولیدات فاخر و ارتقاء و توسعه زیرساخت‌ها در این‌ حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وی سمنان‌ را استانی فرهنگی و مردم آن دارای سطح سواد بالاتر از کشوری معرفی کرد و افزود: مردم استان مردمی متدین و فرهنگ دوست هستند.

هاشمی عنوان کرد: بزرگترین‌ کارگردان کشور و جهان اسلام، استاد میرباقری از استان سمنان‌ هستند که‌ پروژه ساخت سریال سلمان‌ فارسی در استان‌ سمنان کلید خورده است.

وی به مغفول ماندن سینما اشاره کرد و اظهار کرد: حضور پلتفرم‌های متعدد نمایش خانگی، توسعه شبکه‌های تلویزیونی و بستر فضای مجازی مولفه‌هایی هستند که باعث شده تا سینما مغفول بماند.

استاندار سمنان به تبیین دلایل استقبال کم از سینما نیز پرداخت و ادامه داد: فرسودگی سالن‌های سینمایی و قدیمی بودن زیرساخت‌ها، از دیگر مسائلی است که باعث عدم استقبال از سینماها شده و با توجه به این‌ امر مهم، احداث سینماهای بروز و مجهز اقدامی حائز اهمیت‌ است.

استاندار سمنان تاکید کرد: تهیه فیلم‌های کوتاه و ساخت فیلم زندگینامه ویژه شهدای والا مقام ملی ، استان از مباحثی است که آمادگی حمایت از آن در استان سمنان وجود دارد.

گفتنی است در این سفر محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هاشم میرزاخانی مدیر عامل سینما شهر ، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=31360

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi