محسن اسلام زاده مستندساز با سابقه کشور گفت: در سومین و چهارمین روز از جشنواره به پردیس سینمایی چارسو آمدم، ولی دورادور آثاری که راه پیدا کرده بود را پیگیری می‌کردم و دیدم از ژانر‌ها و گونه‌های مختلف در جشنواره فیلم است.

وی افزود: از فیلم‌های بسیار جدی کارگردان‌هایی که چند سال در حوزه حیات وحش وقت گذاشته اند تا مستند‌های سیاسی، اقتصادی و… در این دوره از جشنواره حضور دارند. امسال یک مستند انتقادی اقتصادی دراماتیک هم داریم و خارج از قالب کارشناسی و فیلم‌های تلویزیونی و … است. به نظر من هرکدام از این‌ها یک نقطه عطف است. از آن بالاتر کسانی هستند که فیلم اولی هستند و در جشنواره حضور دارند. امسال فیلم اولی‌ها تعداد زیادی از فیلم‌ها را تشکیل داده اند و در کنار پیشکسوتان فیلم دارند.

اسلام زاده با اشاره به حضور پررنگ فیلمسازان شهر‌های مختلف بیان کرد: بچه‌های استان‌های مختلف در این دوره از جشنواره حضور دارند که این خیلی نکته مهم و حائز اهمیت است. امسال تنور جشنواره بسیار گرم است و فیلم‌هایی که می‌توانند خط شکن باشند هم در جشنواره حضور دارند، فیلم‌هایی که خلاقیت در آن‌ها زیاد است.

محسن اسلام زاده در پایان گفت: چند فیلم در جشنواره امسال برای خود من کلاس آموزشی بود. تنور جشنواره بعد از یکی دو سال که کرونا وقفه انداخته و جشنواره آنلاین بود و اتفاقات بعدی که پیش آمد، امسال به یک حد خوب و قابل قبولی رسیده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از  ۲۷ آذرماه شروع شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد.