• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

خواننده پاپ از تجربه بازیگری می‌گوید

  • کد خبر : 35152
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
خواننده پاپ از تجربه بازیگری می‌گوید
سینما جریان | این روزها بازی شب‌های مافیا، به یکی از رایج‌ترین رئالیتی‌شوهای ایرانی تبدیل شده که تفاوت سری‌های مختلف آن، در سناریوی بازی و چهره‌هایی است که با عنوان «پلیر» در بازی حضور دارند.

چهره‌های مختلفی از دنیای بازیگری، موسیقی و ورزش که به واسطه ماهیت این بازی، مخاطب را تا حدودی با کاراکتر واقعی این ستاره‌ها آشنا می‌کند. حمید عسکری آهنگساز و خواننده موسیقی پاپ که در سال ١٣٨۶ با نخستین آلبومش به نام «کما» موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی ایران شد، یکی از بازیکنان سری «زودیاک» شب‌های مافیاست. او در این بازی به تجربه متفاوتی از جنس رئالیتی‌شو پرداخته است که در این گفتگو به آن می‌پردازیم.

حمید عسکری که سال‌ها در حوزه موسیقی فعالیت کرده است، به ورودش به حوزه تصویر اشاره کرد و تجربه بازیگری را سخت و پرچالش دانست. او از سختی‌های کار در این حوزه گفت: من سال‌ها در حوزه موسیقی کار کرده‌ام و وقتی وارد فضای سینما شدم، دیدم که چقدر کار طاقت‌فرسایی است. وقتی از بیرون و به عنوان بیننده، فضای تصویر را دنبال میکنی شاید متوجه سختی‌ها و چالش‌های این حوزه نباشی، اما وقتی به این حوزه ورود کنی می‌بینی که چه سختی‌هایی در پس تولید یک اثر نمایشی وجود دارد. به ویژه اینکه در سینما ساعات کاری بسیار طولانی است و برای ما موزیسین‌ها که عادت داریم تا ظهر استراحت کنیم، اینکه از ساعت پنج و شش صبح کار را شروع کنی، خیلی سخت است.

این خواننده پاپ، به فعالیت خواننده‌ها در فضای بازیگری اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: من درگذشته، تجربه بازی در فیلم‌های سینمایی «شانس، عشق، تصادف» و «دو دوست» را داشته‌ام و فکر نمی‌کنم دیگر بازیگری را ادامه دهم. اما نگاه من به تجربیات جدید در زندگی اینطور است که ما یک‌بار به دنیا می‌آییم و یک روز هم از این دنیا می‌رویم. بنابراین هیچ تجربه بدی وجود ندارد. به قول حامد بهداد: این کار را کردم «حتی به غلط». من در این که خواننده‌ها کار بازیگری بکنند یا برعکس، ایرادی نمی‌بینم. به نظرم هر کسی آزاد است که کاری که دوست دارد را انجام دهد به شرطی که به کسی یا چیزی آسیب نرساند.
وی مافیا را بازی مورد علاقه اش عنوان کرد و از انجام این بازی در گروهش گفت: ما در گذشته با بچه‌های ارکسترمان در هتل‌هایی که برای کنسرت می‌رفتیم، بازی مافیا را انجام می‌دادیم. همیشه این بازی را دوست داشتم اما خیلی بازیکن ماهری نبودم. می‌توانم بگویم تنها برنامه‌ای از نمایش خانگی که آن را دنبال نکرده بودم، بازی شب‌های مافیا بود. ولی وقتی دیدم پسرم خیلی برای این برنامه هیجان دارد، حضور در بازی زودیاک برایم جالب شد. تجربه بازی مافیا در کنار دوستان هنرمند و ورزشکار، یک لطف دیگری دارد. که هم برای مردم و هم برای شرکت کنندگان، جالب و جذاب است.
بازیکن سری «زودیاک» شب‌های مافیا، تماشای فیلم و سریال را یکی از تفریحات جدی‌اش عنوان کرد و افزود: من خیلی فیلم باز هستم و به همان اندازه‌ که موزیک گوش می‌کنم، فیلم و سریال هم می‌بینم. از آنجایی که سینما رفتن برای من کار راحتی نیست، ترجیح میدهم که از پلتفرم‌های نمایش خانگی، اکران‌های آنلاین را ببینم و باید بگویم که مخاطب سفت و سخت نمایش خانگی هستم. من از اوایل شروع کار پلتفرم‌ها در کشور، مخاطب‌شان بودم. آن زمان، خیلی‌ از مردم این فضا را نمی‌شناختند ولی الان می‌بینم که اکثریت مردم، مخاطب محتوای وی او دی‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر به خاطر شرایط اقتصادی کشور، شاید برای خانواده‌ها سخت باشد که به سینما بروند. چون در کنار تهیه بلیت فیلم، هزینه‌های جانبی هم به وجود می‌آید. اما با یک بار هزینه‌، می‌توانند مشترک پلتفرم‌های نمایش خانگی بشوند و از تعداد زیادی فیلم و سریال و برنامه‌های متعدد ایرانی و خارجی، استفاده کنند. تنوع متعددی که برنامه‌های نمایش خانگی دارد، نقطه قوت این حوزه است و باعث می‌شود که همه‌ افراد، با سلیقه‌های متفاوت بتوانند برنامه مورد علاقه خودشان را در پلتفرم‌ها پیدا کنند.

عسکری از تنوع محصولات مخصوص کودکان در نمایش خانگی به عنوان یک ویژگی مثبت یاد کرد و افزود: پسر هفت ساله من مخاطب برنامه‌های کودک است و این فضا، دنیای متعددی از برنامه‌های کودک سرگرم کننده و انیمیشن‌های به روز دنیا را در اختیار کودکان می‌گذارد.

وی در پایان اظهار داشت: اخیرا شنیده بودم که می‌خواهند برخی محدودیت‌ها را بر فضای وی او دی‌ها اعمال کنند. امیدوارم این اتفاق نیفتد چون مردم این پلتفرم‌ها را با همین کیفیت و همین‌گونه که هست، دوست دارند. اگر در این پلتفرم‌ها اعمال سلیقه شود، به نظرم کم کم مخاطبانشان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند سرپا بمانند. در نهایت مشابه اتفاقی که برای تلویزیون افتاد، دوباره تکرار می‌شود که این برای فضای فرهنگی کشور، اتفاق خوبی نیست، چون همه ما می‌دانیم که اگر خودمان محتوای مناسب برای مردم‌مان تولید نکنیم، شبکه‌های ماهواره‌ای این خلأ را پر می‌کنند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=35152

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi