• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

درباره جشنواره مستند و انیمیشن «لایپزیگ»

  • کد خبر : 29286
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
درباره جشنواره مستند و انیمیشن «لایپزیگ»
سینما جریان | جشنواره مستند و انیمیشن «لایپزیگ» در دو دهه اخیر بیش از ۳۰ هزار مخاطب داشته و این موضوع، به آن وجهی جذاب داده است.

جشنواره فیلم مستند و انیمیشن لایپزیگ یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های مستند جهان است که هر سال در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی یکی از برجسته‌ترین جشنواره های بین المللی فیلم‌های مستند هنری و فیلم‌های انیمیشن است.
این جشنواره همچنین فرصتی را فراهم می‌کند تا فیلمسازان، آخرین تولیدات خود را در بزرگترین جشنواره کشور آلمان به نمایش بگذارند. جشنواره فیلم مستند و انیمیشن لایپزیگ در چشم انداز جشنواره های بین المللی فیلم و همینطور بدلیل توجه ویژه به کیفیت هنری آثار، منحصر به فرد به شمار می آید.
رویکرد هنری برای انتخاب آثار چند لایه ای که واقعیت را با پیچیدگی ها و با ذهنیتی نوین منعکس می کنند، امری ضروری محسوب می‌شود. برنامه های این جشنواره عبارتند از بخش های مسابقات بین المللی برای فیلم های مستند بلند و کوتاه و فیلم های انیمیشن و همینطور برای فیلم های انیمیشن مستند، مسابقه ملی برای فیلم های مستند آلمانی و مسابقه اساتید آینده.
برنامه های متعدد ویژه ای همچون تمرکز بر آثار منطقه ای، مرور پُربار آثار تاریخی، تجلیل از یک استاد برجسته این عرصه و غیره نیز در کنار برنامه های اصلی جشنواره طراحی می‌شوند. اهمیت و اعتبار جشنواره «لایپزیگ» در این است که همواره می‌کوشد حامی رویدادهای هنری و تجربه‌های متفاوت باشد.
این رویداد سینمایی در سال ۱۹۵۵ با نام اولین جشنواره فیلم‌های مستند و فرهنگی لایپزیگ در آلمان برگزار شد و اولین جشنواره فیلم مستقل در آلمان شرقی بود.سال ۱۹۹۵بخش جدید رقابتی برای اکران فیلم‌های انیمیشن جشنواره اضافه شد. در ۲ دهه اخیر این جشنواره سالانه بیش از ۳۰ هزار مخاطب داشته ‌است. جشنواره فیلم مستند و انیمیشن لایپزیگ از سوم تا ۱۵ اکتبر (مهرماه) در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=29286

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi