• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

«دست ناپیدا» داستان زنانه از جنگ است

  • کد خبر : 38631
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
«دست ناپیدا» داستان زنانه از جنگ است
سینما جریان | سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده «دست ناپیدا» گفت این فیلم دنیای متفاوتی از جنگ را به نمایش می‌گذارد.

فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی سید سعید سیدزاده امسال در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده این اثر در گفت وگو با پانا با اشاره به اکران این فیلم در جشنواره فجر گفت: به‌نوعی پرداختن به وقایع دفاع مقدس برای خود من همواره یک اولویت بوده است. چند سال قبل یک فیلم‌نامه به نام «به کودکان شلیک نکنید» از خانم انسیه شاه‌حسینی داشتم که به ظلم و ستم آمریکا در منطقه و روی کار آوردن داعش می‌پردازد. به دلیل اینکه دولت پیشین تمایل نداشت خیلی خودش را با استکبار درگیر کند و این نکته باعث شد که مدت طولانی فیلم نسازم.

وی درباره دلیل ساخت فیلم «دست ناپیدا» توضیح داد: ما سرنخی از خاطرات خانم شاه‌حسینی از دوران جنگ داشتیم که در آن زمان با یکسری خانم‌هایی آشنا شده بودند که آن‌ها ایثارگرانه در پشت جبهه حضور داشتند. در اهواز یکسری بانوان سردمدار حرکتی بودند و لباس‌هایی را که از شهدا و مجروحان باقی می‌ماند، می‌شستند و تعمیر می‌کردند تا رزمندگان دیگر بالباس شخصی به جبهه نروند.

این تهیه‌کننده درباره تأکید رهبر انقلاب درخصوص پرداختن به زنان ایثارگر گفت: مقام معظم رهبری در یکسری از سخنرانی‌هایشان تأکید کردند که ایثارگری بانوان در پشت جبهه را به تصویر بکشید. براین اساس خانم شاه‌حسینی به مدت یک ماه در ماه رمضان از افطار تا سحر فیلم‌نامه «دست ناپیدا» را نوشتند.

این تهیه‌کننده درباره روند ساخت فیلم «دست ناپیدا» توضیح داد: ساخت این فیلم سیر متفاوتی نسبت به فیلم‌های حوزه دفاع مقدسی داشت که در سال‌های گذشته کارکرده بودم. این فیلم و قصه کاملاً زنانه بود. به لطف خدا ما در اهواز با حضور خواهران بسیجی که بعضا خودشان در رختشوی‌خانه‌های جنگ کارکرده بودند یا با مادرشان در آن فضا حضور داشتند به شرایط مناسبی رسیدیم. تمام طول فیلمبرداری ما، عملاً با صلوات و نوحه‌خوانی انجام شد و روح عارفانه و دلنشینی در پشت صحنه حاکم بود.

سیدزاده در پایان با پیش‌بینی استقبال مخاطبان از این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: «دست ناپیدا» دنیای متفاوتی را مقابل مخاطب می‌گذارد و نسل قدیم و جدید این فیلم را دوست خواهند داشت. جوانان امروز مشتاق هستند که چیزهایی ببینند که تاکنون ندیده‌اند و به همین دلیل امیدوارم که فیلم ما در جشنواره فیلم فجر امسال با استقبال خوب مخاطبان همراه شود.

«دست ناپیدا» محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=38631

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi