• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

رسانه ملی و سینما هم‌خانواده و هم‌آرمان هستند

  • کد خبر : 30717
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
رسانه ملی و سینما هم‌خانواده و هم‌آرمان هستند
سینما جریان | رئیس سازمان صدا و سیما بر ضرورت تداوم تعامل و همکاری با سازمان سینمایی کشور تاکید کرد و گفت: از حکمرانی فرهنگی در کشور باید یک صدا بلند شود. با دوسویه بودن، کاری پیش نمی‌رود.
پیمان جبلی در دیدار با محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه دو حوزه صداوسیما و سازمان سینمایی، از همدیگر جدا نیستند و ما هم‌خانواده‌ایم، افزود: از نظر هدف و آرمان نیز افق‌های ما در این دوره مدیریتی رسانه ملی و دولت انقلابی سیزدهم، مشترک است. برگزاری جشنواره فیلم فجر گذشته، کاری جهادی بود.
جبلی ادامه داد: در رویدادهای بزرگی چون جشنواره فیلم فجر که برگزاری آن به خصوص در سال گذشته به خودی خود یک کار جهادی بود، با وزارت ارشاد همراهی داشتیم. ما اهمیت، حساسیت و سختی چنین کارهایی را کاملا درک می‌کنیم، زیرا در حوزه نمایش و سایر حیطه‌ها با فرصت‌ها و چالش‌های مشابهی روبه‌روییم؛ به‌ویژه در شرایط متفاوت سال گذشته و بعد از فتنه پاییز، حساسیت و اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر را درک می‌کردیم.
وی با بیان اینکه همان‌طور که پیش از این گفته شد، تعاریف و فرصت‌ها در این دوره مدیریتی صداوسیما با سینما نزدیک است و لازم است این تعامل و همکاری ادامه یابد، تأکید کرد که از حکمرانی فرهنگی در کشور باید یک صدا بلند شود.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل رئیس سازمان صدا و سیما و همچنین، معاونین و مدیران رسانه ملی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با همیاری و با حمایت و پشتیبانی فراز و نشیب های سال گذشته را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشته اند.
وی ادامه داد: رسانه ملی رسالت و مسئولیت سخت و بزرگی در همه حوزه ها دارد و در مقیاس وسیع تری با طیف ها، اقشار، نهادها و دستگاه های مختلف سروکار دارد. با این حال نباید خدمات رسانه ملی را در حوزه سینما نادیده گرفت.
خزاعی با بیان اینکه دو دهه است که جریاناتی در صدد مخدوش کردن مشروعیت و مقبولیت رسانه ملی هستند افزود: تلاش های زیادی صورت گرفته تا رسانه ملی تحت تاثیر جوسازی‌ها و هجمه‌ها از ماموریت و اهداف اصلی خود فاصله بگیرد ولی موفق نشده‌اند. همواره، شاهد حملات ناجوانمردانه به رسانه ملی بوده وهستیم.
لزوم مرزبانی فرهنگی و اخلاقی و حفظ سرمایه های اجتماعی
وی با اشاره به تغییر و تحولات دیدگاهی و گفتمان مطلوب در صدا و سیما عنوان کرد: دو سازمان، در بسیاری از حوزه ها با چالش ها و مشکلات مشترکی مواجه هستند. ولی یادمان باشد مرزبانی فرهنگی و اخلاقی و نیز، بویژه امیدآفرینی و حفظ سرمایه های اجتماعی و فرهنگی کشور در شرایط امروز از مهم ترین مولفه های ماموریتی ماست.
خزاعی با بیان اینکه در دنیای امروز با چرخش سریع و تغییرات زودهنگام در جوامع روبروئیم بر لزوم هم افزایی دو سازمان در جهت ایجاد اتاق فکرهای مشترک برای بازنگری به حوزه تولیدات، بازشناسی و نوسازی محتوا در جهت پاسخ گویی به مطالبات جامعه و منافع ملی تاکید کرد.
وی ادامه داد: در این دوره اشتراکات گفتمانی کلان بین مدیریت دو مجموعه وجود دارد که انتظارها را بالا می برد پس باید از آن به مثابه یک فرصت مغتنم استفاده کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جریان اپوزیسیون داخلی و خارجی تلاش می‌کند فضای یاس آلودی را برای سیاه نمایی و از بین رفتن منافع ملی و سرمایه های اجتماعی بوجود بیاورد. نیاز است برای تعالی و رشد حوزه فرهنگ طرح ها و ایده‌های جدید ارائه بدهیم و با هم افزایی تخصص‌ها و ظرفیت‌ها در مسیر منافع ملی گام برداریم.
خزاعی تاکید کرد: باید این چندگانگی سیاست‌های فرهنگی درعرصه تصویر از بین برود. چرا که باعث می‌شود با نسلی مواجه شویم که کم کم احساس تعارض فرهنگی و بلاتکلیفی کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت ها به گسترش تعامل دو مجموعه بویژه در زمینه: حمایت از فیلمسازان از طریق خرید حقوق فیلم‌ها به قیمت بالاتر و افزایش عادلانه و منطقی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید فیلم، مشارکت در تولیدات و ارائه بسته تسهیلات حمایتی در زمینه تبلیغات فیلم‌ها اشاره کرد و افزود: سینما این روزها حال خوبی دارد-  که البته این راضی مان نمی کند- و نیاز داریم تا شاهد حضور گسترده مردم برای استفاده از همه نوع فیلم های سینمایی در گونه ها و سلیقه های مختلف باشیم و برای اینکه فضای سینما رونق بیشتری پیدا کند و اقتصاد سینما متناظر به مولفه های فرهنگی متحول شود تلویزیون می تواند حمایت وکمک جدی تری داشته باشد.
خلاء ظرفیت های تبلیغاتی توسط شبکه های ماهواره ای پر نشود 
وی با اشاره به فضای تبلیغات ماهواره ای عنوان کرد: اگر چه شاهد همراهی و حمایت خوب رسانه ملی از تولیدات سینمایی هستیم و تبلیغات رایگان پیش بینی شده به سینماها کمک کرد ولی در عین حال، نیاز است با بازنگری در این زمینه تلویزیون و حتی، شهرداری ها، بیش از گذشته به یاری سینما بیایند تا خلاء ظرفیت های تبلیغاتی توسط شبکه های ماهواره ای پر نشود.
به گفته وی، رسانه ملی در حوزه های مختلف از جمله تبلیغات گسترده تر فیلم ها در سطح ملی و استانی، افزایش رایت خرید پخش آثار، توجه ویژه به آثار کوتاه و مستند، همکاری در زمینه تولیدات مشترک، حمایت برای ارتقای جایگاه مراکز سینمای جوان در استان ها و همراهی و حمایت از رویداد های ملی و بین المللی در حوزه سینما چه در داخل و خارج از کشور به کمک سینما بیاید.
بنابراعلام روابط عمومی سازمان صدا و سیما، معاونان دو سازمان در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در راستای تقویت همکاری‌ها پرداختند که از جمله آنها می‌توان به تقویت و جدی تر شدن فعالیت کارگروه یا کمیته مشترک برای توسعه تعاملات، بهره‌مندی از ظرفیت‌ شبکه‌های بین‌المللی برون‌مرزی، پیگیری تقویت زیرساخت‌ها، ساخت شهرک تولید محتوای دیجیتال، استودیوی انیمیشن و… در قالب یک همکاری مشترک، به‌روز‌رسانی و اصلاح قراردادهای پخش و فروش محتوا، لزوم هم‌افزایی و کمک معاونت برون‌مرزی رسانه ملی برای پوشش رویدادهای بین‌المللی حوزه سینمای ایران و اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری برروی کاراکترهای معروف تلویزیونی کودک و نوجوان اشاره کرد.
این نشست  با حضور معاونین و مدیران دو سازمان از جمله : وحید جلیلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، مجتبی رضایی، غلامرضا نوری، علی بخشی زاده، سعید مقیسه، مهدی مجتهد و مصطفی محمدی از معاونین و مدیران سازمان صدا و سیما و نیز، قادر آشنا، اصغر فارسی، یزدان عشیری، سید مهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، محمدرضا سوقندی، سید صادق موسوی از معاونین و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد.
لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=30717

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi