• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

ساخت فیلم نیازمند وضع اقتصادی خوب و مناسب است

  • کد خبر : 32315
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
ساخت فیلم نیازمند وضع اقتصادی خوب و مناسب است
سینما جریان | سیروس همتی گفت: سینما از نظر صنعتی و اقتصادی یک هیولا شده است و اقتصاد منجر شد با احتیاط به سمت مقوله فیلم‌سازی پیش برویم.

سیروس همتی نویسنده و بازیگر سینما تئاتر متولد ۱۳۵۱ است. تخصص سیروس همتی طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرار داد.

همتی تجربه بازی در چند تله‌فیلم و فیلم سینمایی را داشته است و حال مدتی است که وارد معقوله فیلم‌سازی شده است؛ از این جهت درباره وضعیت ساخت فیلم کوتاه به گفت‌وگو با این بازیگر پرداخته‌ایم.

سیروی همتی درباره وضعیت ساخت فیلم کوتاه گفت: اساسا ساخت فیلم یکی از دغدغه های من است اما با توجه به اینکه ساخت فیلم نیازمند وضع اقتصادی خوب و مناسبی نسبت به بازیگری و نویسندگی است، بحث فیلم‌سازی همیشه برایم بعد مالی و صنعتی داشته است. از این رو همین موضوع باعث شد که از از معقوله فیلم‌سازی دور باشم یا بهتر است بگویم با احتیاط به سمت آن بروم.

وی ادامه داد: ساخت فیلم با دغدغه‌های بسیاری همراه است که یکی از این موارد پیداکردن سرمایه‌گذار است. معمولا سرمایه‌گذار حتی برای فیلم‌های کوتاه پیدا نمی‌شود، زیرا اجاره‌های وسایل فیلمبرداری بسیار زیاد شده است، از طرفی بازیگران برای بازی در فیلم کوتاه نیازمند دستمزد هستند، غذای بازیگران و عوامل یکی دیگر از هزینه‌هایی که سر ساخت فیلم باید به آن توجه کرد، رفت و آمد عوامل فیلم، اجاره لوکیشن که در دهه های قبل این مورد را نداشتیم یکی از بزرگترین معضلات ما شده است که به هرحال همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا شرایط فیلم‌سازی را مهیا سازند اما اگر وضع اقتصادی خوب نباشد یا سرمایه‌گذاری نباشد که بخواهد هزینه کند، کار به خوبی پیش نمی‌رود.

همتی افزود: اساسا سینما از نظر صنعتی و اقتصادی یک هیولا شده است که در بعد اول نزدیک شدن به آن به مسئله مالی بر می‌گردد و هر چه قدر هم اکیپ و فیلمنامه خوب باشند نیازمند شرایط اقتصادی خوبی هستیم و به هر حال افراد حاضر در معقوله فیلم‌سازی به حق نیازمند رزق و روزی هستند و باید دستمزد آن‌ها پرداخت شود. به هرحال مدت‌ها است که دغدغه فیلم‌سازی دارم اما در نهایت چیزی که باعث می‌شد با احتیاط به سمت آن بروم مسئله اقتصادی است.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=32315

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi