• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

شماره آبان ماهنامه فیلم‌نگار منتشر شد

  • کد خبر : 35596
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
شماره آبان ماهنامه فیلم‌نگار منتشر شد
سینما جریان | دویست و چهل و نهمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه آبانماه 1402 در 118 صفحه منتشر شد.

در ابتدای مطالب این شماره یادداشتی درباره زنده‌یاد داریوش مهرجویی و معرفی برگزیده‌های سی وپنجمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان آمده است.

در ادامۀ بخش سینمای ایران، سیناپس فیلمهای «شماره ۱۰» و «گیجگاه» و بعد، یادداشت هایی که نویسندگان و منتقدین مجله درباره این فیلمها نوشته‌اند را می‌خوانیم. گفت و گویی نیز با حمید زرگرنژاد فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم «شماره ۱۰» انجام شده است.

بخش پرونده موضوعی که مفاهیم تخصصی فیلمنامه می‌پردازد در این شماره به «فیلم درام» اختصاص دارد که دربرگیرندۀ مطالبی مانند گفت‌وگوی جمعی پیرامون مقوله فیلمنامه نویسی برای فیلم درام، عناصر مهم برای نگارش یک فیلمنامه درام موفق، چگونه یک فیلمنامه درام خوب و بفروش بنویسیم؟، بررسی ویژگی‌های ژانر درام در فیلمهای سینمایی و آثار تلویزیونی، بررسی ویژگی‌های ژانر درام در فیلمهای سینمایی و آثار تلویزیونی، چگونه سریالهای تلویزیونی درام قوی تری بنویسیم؟ و… می‌باشد.

بخش سینمای جهان با سیناپس «زندگی‌های گذشته»، «شعله ور»، «کنت»، «پوکرفیس» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگو هایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

مطالعه تطبیقی رمان «در میان مردگان» و فیلمنامه «سرگیجه» و یادداشتی با موضوع پیرنگ فیلمهای انتقامی دیگر مطالب این بخش هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «آرژانتین، ۱۹۸۵» نوشته ماریانو لیناس و سانتیاگو میترهاختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است.  یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره هستند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم ‌نگار هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=35596

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi