• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

«مداربسته» در سه جشنواره جهانی

  • کد خبر : 38779
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
«مداربسته» در سه جشنواره جهانی
سینما جریان | فیلم‌ کوتاه «مداربسته» به کارگردانی سمیرا کریمی به سه جشنواره بین‌المللی فیلم راه یافت.

فیلم‌ کوتاه «مداربسته» به کارگردانی سمیرا کریمی و نویسندگی حسن نجم‌آبادی در ادامه حضور جهانی خود، به سی و یکمین جشنواره فیلم زنان میلان، نوزدهمین جشنواره Dieciminuti ایتالیا و شانزدهمین دوره جشنواره جکسون ویل آمریکا راه یافت.

جشنواره بین‌المللی زنان میلان Sguardi Altrovec در سال ۱۹۹۳ با هدف ترویج و اشاعه سینمای زنانه تأسیس شد و هدف اصلی آن تأمل در موضوعات معاصر، به‌ویژه موارد مرتبط با جهان و خلاقیت هنری زنان عنوان شده است.
سی و یکمین دوره این جشنواره ۱۵ تا ۲۴ مارس (۲۵ اسفند ۱۴۰۲تا ۵ فروردین۱۴۰۳) در شهر میلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم جکسون‌ویلJacksonville ، رویدادی سالانه است که فیلم‌های مستقل آمریکایی و بین‌المللی را به نمایش و رقابت می‌گذارد. هدف جشنواره این است که صنعت فیلم در جکسون‌ویل را با ایجاد فضایی که فیلم‌سازان را با مخاطبان و جامعه خود غرق می‌کند، جوان‌سازی کند و فرصتی برای فیلم‌سازان فراهم کند تا ضمن شرکت در جشنواره و اهدا جایزه به بهترین اثر، به خاطر دستاوردهای سینمایی خود نیز شناخته شوند.
شانزدهمین دوره این جشنواره ۱۲ تا ۱۴ آوریل(۲۴ تا ۲۶ فروردین۱۴۰۳) در جکسون‌ویل ایالت فلوریدای آمریکا برگزار خواهد شد.
جشنواره بین‌المللی فیلم Dieciminuti در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و توانست به سرعت به یکی از رویدادهای مهم فیلم کوتاه در ایتالیا تبدیل شود. ۱۸ دوره اول این رویداد شاهد بیش از ۱۷۰۰۰ فیلم کوتاه در بخش‌های مختلف و در مجموع نزدیک به ۲۲۰۰۰ تماشاگر برگزار شده است.
نوزدهمین دوره این جشنواره ۱ تا ۶ جولای (۱۱ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) در شهر چکانو ایتالیا برگزار خواهد شد.
«مداربسته» داستان دو دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که در مدرسه با مشکلاتی مواجه می‌شوند. این فیلم کوتاه پیش‌ازاین جشنواره‌ها، به سی و ششمین دوره جشنواره فیلم مینیمالن نروژ، سی و سومین جشنواره فیلم ملبورن استرالیا، سی و نهمین دوره جشنواره لیوبلیانای اسلوونی، شانزدهمین دوره جشنواره کوکی آلمان و شانزدهمین جشنواره پکن چین نیز راه یافته بود.
مهری آل آقا، پرنیا لرنی، پریسا حبیبی، نگار طاهری، آویشن صدقی، منصوره کریمی، نادر خواهانی، علیرضا مهابادی و سونیا نوری در این فيلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم کوتاه در خانه هنر هور تهیه شده و پخش بین‌الملل آن بر عهده کمپانی مستقل مورچه است.
عوامل فیلم کوتاه «مداربسته» عبارتند از:
کارگردان: سمیرا کریمی، نویسنده و مشاور کارگردان: حسن نجم‌آبادی، تهیه‌کنندگان: فاطمه سلطان‌زاده و علی کریمی، مجری طرح: غلامحسین شاه علی، مدیر فیلم‌برداری: کیوان شعبانی، تدوین: مرجان طبسی، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، مدیر صدابرداری: مجید امینی، طراحی و ترکیب صدا: عبدالرضا حیدری، صداگذار: پروانه جهانگیری، مدیر تولید: حسین عابدین، برنامه‌ریز و دستیار‌ اول کارگردان: نرگس امیراصلانی، منشی صحنه: مهتاب حبیبی، طراح‌ صحنه: مهران مکاری، لباس: الهام موسوی، طراح گریم: بنی محمدی، دستیار یک فیلم‌بردار: پوریا خطیبی کیا، دستیار صدا: محمدرضا کاویانی، مدیر صحنه: رامیار محمودی، دستیار تولید: علیرضا مهابادی، گروه فیلم‌برداری: امیر سجاد ذوالفقاری‌نژاد‌ و مهدی‌ نوابی، دستیار دوم کارگردان: سارینا میر طیبی، مدیر تدارکات: رضا تهرانی، تدارکات: علیرضا شاهرخی، حمل‌ونقل: محسن نوذرپور و علیرضا شاهرخی، زیرنویس: رضا تاری وردی، عکاس: نفیسه صالح‌آبادی، طراح پوستر: متین خیبلی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=38779

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi