• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان ایران بدرقه شد

  • کد خبر : 31810
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۲۳
پیکر فریماه فرجامی از خانه هنرمندان ایران بدرقه شد
سینما جریان | مراسم تشییع پیکر فریماه فرجامی با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان به سینما مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. اجرای این برنامه برعهده احترام برومند بود.

مرضیه برومند، مسعود فروتن، ایرج راد، پژمان بازغی، ابوالفضل پورعرب، افسانه چهره‌آزاد، قطب‌الدین صادقی و فرهاد فرجامی (برادر زنده‌یاد فریماه فرجامی) از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

علی دهکردی، رضا درمیشیان، محمدمهدی عسگرپور، جهانگیر کوثری، حبیب اسماعیلی، محسن امیر یوسفی، آزیتا حاجیان، بهناز جعفری، رضا بابک، مهدی میامی، مجید جعفری، اصغر همت، مازیار لرستانی، محمود پاک‌نیت، مهوش وقاری، منوچهر شاهسواری، کاظم بلوچی، منصور ضابطیان، محمد بهرامی، مریم معترف، محمد شیری، حبیب دهقان‌نسب، اکرم محمدی، کورش سلیمانی، محمد فرنود، حسن آقاکریمی، بهاره رهنما، گیتی معینی و… از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

گفتار حاضران در  مراسم:

احترام برومند: فریماه فرجامی ساده‌دل، مهربان، صمیمی و رفیق بود. اگر استعداد در بازیگری را به سواد و دانش اضافه کنید، می‌شود فریماه فرجامی. اما متاسفانه خیری از زندگی ندید. او بدون اینکه شاد باشد لبخند می‌زد و هرگز لب به گلایه نمی‌گشود. سینمای ایران هرگز فریماه فرجامی را از یاد نمی‌برد.

مرضیه برومند: علی‌رغم اینکه از دور خیلی پر رمز و راز و بسیار پیچیده نشان داده می‌شد، وقتی با او آشنا می‌شدی، بسیار ساده، زودباور، آسیب‌پذیر و شکننده بود. سرنوشت او تجربه‌ای برای نسل‌های بعدی شد. به صورتی که با قرار گرفتن در کنار مردم از خود مراقبت کردند.

مسعود فروتن: من شانس این را داشتم تا چندماهی با او در پروژه‌ای کار کنم و آن چند ماه بهترین ماه‌های زندگی‌ام به شمار می‌آید. در حالی که آن زمان کمتر بازیگران سینمایی در تلویزیون کار می‌کردند. یاد فریماه همیشه و همه جا در ذهن ماست. سادگی و صداقتی که در چشمانش موج می‌زد و در زندگی‌اش جریان داشت، امیدوارم در زندگی ما هم جریان داشته باشد.

ایرج راد: فریماه فرجامی می‌توانست سال‌ها ادامه دهد و کارهای باارزشی را در تاریخ سینما و تئاتر ما داشته باشد. کسانی که از مشکلات و‌ مصائب او آگاه بودند دست او را نگرفتند و با او رفیق نبودند، در حالی که او رفیق بود و رفیق. ما سرمایه بزرگی را از دست دادیم.

پژمان بازغی، بیانیه هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران را خواند. در بخشی از این بیانیه آمده:

خاموشی هر هنرمند بزرگی چون فریماه فرجامی علاوه بر غمی سنگین که بر دل و جان ما می نشاند، زمانی ست برای یادآوری اینکه پیش از آنکه دیر شود به داد یکدیگر برسیم؛ یادآوری اینکه حمایت و دلگرمی و یاری، لازمه بقای هنر و هنرمند است؛ حال این حمایت، حمایت‌های سازمانی و دولتی باشد که حتما باید باشد … اما بود و نبودش بماند به مجالی دیگر و یا حمایت‌های فردی و انسانی خود ما از یکدیگر… و چه بسا که نیاز به حمایت های عاطفی در تنگناهای زندگی بیشتر هم به کار هنرمندان بیاید.

ابوالفضل پورعرب: در مورد خانم فرجامی نمی‌خواهم حرف‌های زیادی بزنم؛ چون در این سال‌ها، خودش همه حرف‌ها را زده است. او واقعا آفاق بود و آفاق رفت. خیلی مظلومانه، غمگین و غمگینانه رفت.

قطب‌الدین صادقی: فریماه همه مصالح یک بازیگر بزرگ را داشت، تشخص خانوادگی، زیبایی و سوادش همگی مصالح لازم برای یک بازیگر بزرگ بود که در او وجود داشت و فقط یک جا کم آورد و این به کمک برخی دوستان ناجوانمرد فراهم شد.

افسانه چهره‌آزاد: ما همه اینجا جمع شدیم تا با ستاره سینمای ایران وداع کنیم، من افتخار دوستی سی ساله با فریماه جان را داشتم و دارم. برخلاف تصور فریماه در انزوا و تنهایی آسمانی نشد، مهندس فرهاد فرجامی برادر فریماه و پسر مرحوم فرامرز فرجامی به صورت مالی و معنوی مهرشان را از او دریغ نکردند، همچنین فریده فرجامی خواهر بزرگ فریماه. واقعیت این است خانواده از جایی به بعد تصمیم گرفتند که فریماه در موقعیت‌های اجتماعی و هنری حضور نداشته باشند. فریماه هیچگاه تنها نبود و خانواده‌اش واقعا از او حمایت کردند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=31810

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi