• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

«گل‌های کاغذی»، رویایی که انیمیشن شد

  • کد خبر : 29283
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
«گل‌های کاغذی»، رویایی که انیمیشن شد
سینما جریان | انیمیشن «گل‌های کاغذی» به کارگردانی رامک امین کاظمی، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است که با تکنیک استاپ موشن عروسکی ساخته شده است.

رامک امین کاظمی، کارگردان و تهیه کننده‌ی انیمیشن «گل‌های کاغذی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی، درباره‌ موضوع این اثر گفت: گل‌های کاغذی روایت زن نویسنده‌ موفقی است که یکی از آثارش با شکست مواجه شده. او برای جبران این شکست، ترک دیار و خانواده نموده و به عمارتی متروک پناه می‌برد تا در انزوا به نوشتن اثر جدید خود بپردازد.
او در ادامه توضیح داد: ایده‌ی این انیمیشن الهام شخصی از یک رویا بود. من خواب زنی را دیده بودم که با لباسی خاص در میان باغی ایستاده و به یاد دارم زمانی که بیدار شدم داستان در ذهنم برای ساخت این تصویر شکل گرفت و سپس با همکاری دوست عزیز و نویسنده‌ام سمیه سمساری‌لر فیلمنامه‌ کار نوشته شد. نام اثر یعنی «گل‌های کاغذی» اشاره به موضوع و فلسفه‌ فیلم دارد. کاغذ استعاره‌ای از برگ‌های نوشته شده در کتاب‌ اوست.
امین کاظمی کارگردان «رستوران متروک» که جوایز متعددی دریافت کرده، با اشاره به دشواری پروژه گفت: تکنیک این انیمیشن، «استاپ‌ موشن عروسکی» است. باتوجه به محتوای فیلمنامه، ساخت آن به دلیل محدودیت های اجرایی و انیمیت در این تکنیک، چندان منطقی به نظر نمی رسید، اما من اصرار به انجام کاری ناممکن یا سخت داشتم ‌و فکر می‌کنم در نهایت موفق شدم. این کارگردان درباره‌ی مراحل ساخت عروسک گفت: پس از ساخته شدن آرماتور، طراحی کاراکتر ، گریم، طراحی و دوخت لباس، پس از تست های بسیار، برای نزدیک شدن به ذهنیت خودم، طراحی و ساخت عروسک را خود به عهده گرفتم.
او درباره همکاری خود با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: چندین سال پیش یکی از اساتید انیمیشن به من پیشنهاد ارائه‌ طرح به مرکز داد. طرح این اثر نیز در ابتدا به دلیل عدم تجانس تکنیک و قالب شعر گونه‌ی طرح، با شبهاتی از جانب کار گروه مرکز از نظر قابلیت اجرایی مواجه بود اما در جلسه‌ی توجیهی که برگزار شد، توانستم کارگروه را برای ساخت مجاب کنم.
امین کاظمی ادامه داد: در طول مدت پروژه که به دلیل امکانات تولیدی و شرایط پاندمی کرونا و همچنین کمبود نیروی کار در تکنیک استاپ موشن بسیار به طول انجامید(چهار سال)، اعضای شورای مرکز همراهی و صبوری لازم در خلق این اثر به عمل آوردند و در اولین تجربه‌ همکاری من با مرکز گسترش، نتیجه برای من با وجود مشکلات عدیده، رضایت بخش و مطلوب بود.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=29283

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi