• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

راز فروش «اسپایدرمن ۲» چیست؟

  • کد خبر : 30806
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
راز فروش «اسپایدرمن ۲» چیست؟
سینما جریان | دومین قسمت انیمیشن «اسپایدرمن»، با بالاترین میزان فروش، لقب پرفروش‌ترین اثر انیمیشن شرکت فیلمسازی سونی را به خود اختصاص داده است.

در دومین هفته نمایش عمومی، این انیمیشن پر مخاطب بالاترین رقم فروش جدول های باکس افیس در آمریکا را به خود اختصاص دهد و رکورد جدیدی را در کارنامه خود ثبت کند.

این انیمیشن با ژانر اکشن که مخصوص رده سنی نوجوانان است موفق شده است در بازه زمانی ۱۲ روز نخست اکران عمومی در سطح جهان ۳۹۰ میلیون دلاری بفروشد که ۲۲۶ میلیون دلار آن مربوط به آمریکاست و مابقی به فروش آن در ۶۰ کشور دیگر دنیا اختصاص دارد.

نگاهی به کارنامه کاری این انیمشن که در ایران به نام مرد عنکبوتی شهرت دارد، نشان می دهد نسخه اصلی فیلم که سال ۲۰۱۸ اکران عمومی شد، در طول زمان نمایش عمومی خود توانست به فروش کلی ۳۸۴ میلیون دلاری دست پیدا کند که ۱۹۰ میلیون دلار از این رقم، مربوط به فروش آن در سینماهای آمریکای شمالی بود.

به باور کارشناسان صنعت سینما در جهان میزان فروش «اسپایدرمن‌ ۲» که نه با تار انداختن‌ها و مشت پرتاب کردن‌ها و خزیدن روی دیوارهای آجری، بلکه با درونیات آن پسرک مسئولیت‌پذیر که ماسک و لباس قرمز و آبی را به‌تن می‌کند، می تواند به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نیز برسد.

به استناد گزارشهای خبری، تحلیل گران اقتصادی سینما بر این باورند که در تعطیلات آخر هفته، اسپایدرمن ۲ در رقابتی تنگاتنگ با قسمت هفتم «ترانسفورمرها/ تبدیل شوندگان» تنها با اختلافی ۵ میلیون دلاری، می تواند همچنان جایگاه اول جدول گیشه را به خود اختصاص دهد.

بنظر می رسد انیمیشن مرد عنکبوتی اما فقط به‌ مولفه‌های فنی و هنری‌اش خلاصه نمی‌شود. خالقان این اثر توانستند با تکیه‌بر آنچه که محصولات ابرقهرمانی را به‌آثاری باکیفیت و الهام‌بخش تبدیل می‌کند، اثری بسازند که ضمن ارائه‌ی تجربه‌ای چشم‌نواز، از منظر روایت هم یکی از بهترین اقتباس‌های قصه‌ مرد عنکبوتی باشد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=30806

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi