• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
سفری به گذشته ژاپن همراه با سامورایی‌ها

بهترین انیمه ‎‌های سامورایی تاریخ که باید ببینید

  • کد خبر : 28358
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
بهترین انیمه ‎‌های سامورایی تاریخ که باید ببینید
سینما جریان | سامورایی همیشه به عنوان یک شخصیت خاص در انیمه‌ها حضور ندارد. عبارت “انیمه سامورایی” می‌تواند ارجاع کلی به زیبایی دوران قرون وسطای ژاپن داشته باشد یا نگاهی کلی به فلسفه بوشیدو، و این یک تم تکراری در ژانرهای مختلف انیمه خودش را نشان می‌دهد.

اگر قرار باشد فیلم یا سریال تلویزیونی در دوران قدیم ژاپن ساخته شود، این تم را به راحتی می‌توانید پیدا کنید. اما افسانه سامورایی می‌تواند در هر زمان و مکانی دیده شود و نشان بدهد که چگونه خلاق بودن یک انیمه به معنای واقعی کلمه استفاده از هر ماجراجویی در هر زمانی ربط دارد. با سینما جریان برای معرفی بهترین انیمه‌های سامورایی تاریخ که باید ببینید همراه باشید.

برای شفاف سازی، سامورایی تنها تصویری از یک مرد حامل شمشیر در تاریخ ژاپن نیست. سامورایی افسران ارتشی بودند که که به رئیس یا مسئول یک منطقه در جامعه فئودال خدمت می‌کردند، و با مدرن شدن ژاپن، جایگاه آن‌ها بلااستفاده شد و در گذشته باقی مانده و کمرنگ شدند. فیلم‌ها و رسانه‌ها امروزه با احترام از آن‌ها یاد می‌کنند. فیلمسازان و انیمیشن سازان سعی دارند یک تصویری از وفادار و قهرمان گونه بودن از سامورایی‌ها نشان بدهند. اگرچه تصاویر از واقع گرایانه تا خیال پردازانه بودن تفاوت دارند، اما همگی آن‌ها سرگرم کننده‌اند.

Angolmois: Record of Mongol Invasion

نمایی از انیمه Angolmois: Record of Mongol Invasion
استودیوی سازنده NAZ
صداپیشگان لین، یوکی اونو، کنجی نومورا و…
نمره IMDB ۷.۱
انیمه شانزدهم

عنوان انیمه کاملاً نشان می‌دهد که درباره چه چیزی است. مخصوصاً، داستان گروهی از زندانیان را روایت می‌کند که در خط اول دفاع، هنگام هجوم مغول‌ها به ژاپن در سال ۱۲۷۴ قرار گرفته‌اند. بیشتر اتفاقات در خط مقدم، واقع شده در جزیره سوشیما رخ می‌دهد. اما از طرفی، تعداد بسیاری فلش بک وجود دارد تا داستان هر شخصیت اصلی و گذشته‌شان را توضیح بدهد. بیشتر اینکه مشخص کند چگونه هرکدامشان به خلافکاران محکوم شده تبدیل شده‌اند.

شخصیت اصلی، سامورایی‌ای به نام کوچی جینزابورو، که به خاطر استایل شمشیر و کله شق بودنش، نگاه‌های رادیکالش و زندانی شدنش به سبب سیاست، معروف است. اعضای دیگر این گروه عجیب غریب، از دزدان دریایی و خرده دزدان تشکیل می‌شود. برای آنانی که به تصویر کشیدن واقع گرایانه از گذشته تاریخی ژاپن علاقه مند هستند، Angolmois: Record of Mongol Invasion یکی از بهترین مثال‌ها و یکی از عناوین اساسی این لیست است.

Samurai 7

نمایی از انیمه Samurai 7
استودیوی سازنده Gonzo
صداپیشگان رومی پارک، فومیکو اوریکاسا، چیوا سایتو و…
نمره IMDB ۷.۶
انیمه پانزدهم

عنوان اثر تنها یک چیز تصادفی یا ارجاع نیست. اگرچه داستان در یک زمان پسا آخرالزمانی کاملا متضاد با جزئیات دوران قرون وسطا روایت می‌شود، این سریال اقتباسی از Seven Samurai کوروسوا است.

حال و هوای مربوط به آینده سریال، این گروه از سامورایی‌ها را با چالش‌های خاصشان نشان می‌دهد. مانند دفاع کردن از روستایی در کنا (Kanna) از راهزن‌های نوبوسری (Nobuseri) سایبرنتیک، اما به غیر از آن، طرح کلی انیمه همانند داستان فیلم است. Samurai 7 در سال ۲۰۰۴ به روی آنتن رفت و ۲۶ قسمت دارد.

Yaiba

طرحی از انیمه Yaiba
استودیوی سازنده TV Tokyo
صداپیشگان مینامی تاکایاما، کوتونو میتسویشی، ریو هوریکاوا و…
نمره IMDB ۷.۲
انیمه چهاردهم

این اثر کلاسیک، یکی از بسیار انیمه‌های سال ۱۹۹۳ است که دوباره کشف شده‌اند. دوره‌ای که آثار باارزش زیادی عرضه شدند اما به دلیل مشکلات بومی سازی، آنچنان که لایق بودند مورد توجه قرار نگرفتند. عنوان کامل این انیمه، Brave Sword Legend Yaiba بود و از مانگایی که در بین سال‌های ۱۹۸۹ الی ۱۹۹۴ پخش می‌شد الهام گرفته است.

شخصیت اصلی، Yaiba، یک سامورایی جوان است که در صحرایی با پدرش زندگی می‌کند، اما یک برخورد ناخواسته با تعدادی محلی از حیات وحش، آن‌ها را به سمت شهر راهی می‌کند. در آن لحظه، مهارت شمشیرزنی یایبا او را تا حد یک قهرمان محلی شدن بالا می‌برد. این اثر به عنوان یک شنون در نظر گرفته می‌شود و یکی از بهترین انیمه‌های تاریخی سامورایی است که کودکان هم می‌توانند از آن لذت ببرند.

Mushibugyō

طرحی از Mushibugyō
استودیوی سازنده TXN
صداپیشگان کن، رومی اُکوبو، تاکویا اگوچی و…
نمره IMDB ۶.۵
انیمه سیزدهم

اگرچه مانگا اثری گسترده و شامل چندین جلد که از سال ۲۰۰۹ تا به کنون در جریان است، انیمه اقتباس شده از این اثر، تنها یک فصل ۲۶ قسمتی دارد. داستان درباره ماجراجویی‌های سامورایی‌ای به نام جینبی است که با موشی، نژادی از حشرات که برای یک قرن عامل ترس و وحشت مردم روستا شده است می‌جنگد.

Mushibugyō زیبایی‌های تاریخی دوران ادو در ژاپن با یک استایل انیمیشن عجیب ترکیب کرده است. طرفداران انیمه که دوستان تجربه‌ای همانند دیدن Redline یا The House Of Five Leaves داشته باشند، از دیدن این انیمه سامورایی لذت خواهند برد.

Blade Of The Immortal

نمایی از انیمه Blade Of The Immortal
استودیوی سازنده Bee Train
صداپیشگان توماکو سکی، رینا ساتو، مایا ساکاماتو و…
نمره IMDB ۶.۷
انیمه دوازدهم

اگر هواداران فکر می‌کنند عنوان انیمه دراماتیک است، پس بهتر است نگاهی به عنوان مانگای آن بیاندازند: The Inhabitant of Infinity. داستانی درباره سامورایی‌ای به نام مانجی که به ابدیت نفرین شده است و مجبور است که هزار مرد شیطانی را بکشد تا توانایی مردن به حالت طبیعی را پیدا کند. علاوه بر این نفرین جذاب، دیگر جزئیات موجود در این انیمه از لحاظ تاریخی دقیق هستند.

از سال ۱۹۹۳ الی ۲۰۱۲، سی جلد از مانگای این انیمه پخش شده است در حالی که سریال آن،‌ تنها یک فصل ۱۳ قسمتی دارد. در سال ۲۰۱۷، یک لایو اکشن و در سال ۲۰۱۹، یک اقتباس انیمه با ۲۴ قسمت و مدت زمان بیست و دو دقیقه‌ای نیز از روی آن ساخته شد.

Sword Of The Stranger

نمایی از انیمه Sword of the Stranger
کارگردان ماساهیرو آندو
صداپیشگان تومویا ناگاسه، یوری چینن، کوییچی یامادرا و…
نمره IMDB ۷.۶
انیمه یازدهم

برخلاف دیگر آثار سریالی، این مورد یک اثر سینمایی است. Sword of the Stranger در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و در یک دوران تاریخی اما تخیلی در دوران قدیمی ژاپن روایت می‌شود. گروهی از غارتگران به صورت خستگی ناپذیر، در حال تعقیب پسری به نام کوتارو هستند که تنها سگش، توبیمارو و سامورایی بی‌نامی با لقب ناناشی، به او کمک می‌کنند. هرچند، ناناشی گذشته تاریکی دارد و اجازه ندارد از تفنگش استفاده کند، مشکلی غیرعادی برای یک سامورایی.

هرچه داستان جلوتر می‌رود، گذشته مرموز پشت دو شخصیت اصلی نمایان می‌شود. ما می‌فهمیم چرا کوتارو در حال دنبال شدن است، ناناشی چه کسی است و از کجا آمده است. داستان یک سری توطئه سیاسی و اجتماعی دارد که داستان را می‌پیچاند و قصه را از بسیار فرمولی بودن دور نگه می‌دارد.

Gin Tama (Gintama)

نمایی از انیمه Gintama
استودیوی سازنده sunrise
صداپیشگان توموکازو سوگیتا، دایسوکه ساکاگوچی، رای کوگیمیا و…
نمره IMDB ۸.۷
انیمه دهم

Gintama، یکی از آثار محبوب هواداران و علاوه بر بسیار مشهور بودن، جز انیمه‌های سامورایی است که منتقدان از آن تعریف و تمجید کرده‌اند. خط داستانی اولیه و بسیار خلاقانه آن، در دوران تاریخی ادو روایت می‌شود اما در یک جهان موازی که این سامورایی باید از زمین در برابر هجوم بیگانگان دفاع کند. این انیمه اپیزودیک از سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۰ به روی آنتن رفت و محض اطلاع، تعداد زیادی اقتباس و نسخه گوناگون از این مانگای محبوب آن وجود دارد.

شخصیت اصلی، گینتوکی ساکاتا، یک سامورایی آزادکار است. در نهایت، دو دوست به او می‌پیوندند: یک نوجوان بیگانه به نام کاگورا که بسیار قوی است و سینپاچی شیمورا، کسی که بابت اینکه گینتوکی او را از یک فاحشه خانه نجات داده، قدردانش است. این انیمه بابت کنار هم قرار دادن هوشمندانه کمدی، پارادویی از جامعه، هیجان انگیز بودن و موقعیت‌های درام حساسش معروف است.

Kurozuka

نمایی از انیمه Kurozuka
استودیوی سازنده Madhouse
صداپیشگان مامورو میانو، رومی پارک، جوجی ناکاتا و…
نمره IMDB ۶.۸
انیمه نهم

معنی عنوان اثر، “تپه مشکی” است که اشاره‌ای به افسانه ترسناک اونیبابا، یک نوع روح شوم از افسانه‌های محلی ژاپن است. این انیمه سامورایی تم‌های مشابهی با دیگر عناوین این لیست دارد، علاوه بر این این اثر بابت تصویر سازی عمیق اما زیبایش از خشونت و بدکاری معروف است. اثری که جز آثار معمولی است که استودیوی Madhouse عرضه می‌کند.

داستان، مانگایش را بدقت دنبال می‌کند. قصه در آغاز قرن دوازدهم در ژاپن به همراه سامورایی سرگردانی به نام کورو و دیدار اتفاقی‌اش با زنی به نام کورومیتسو روایت می‌‌شود. مشخص می‌شود که او یک خون آشام است و بعضی‌ها باور دارند که خون او راز زندگی جاودانه‌ است. در طول اتفاقات عجیب سریال، کورو توسط خدمتکارش به او خیانت می‌شود و همین دلیلی است که او در آینده‌ای دیستوپیایی بیدار شده و با کورومیتسو ملاقات می‌کند.

House Of Five Leaves

نمایی از انیمه House of Five Leaves
استودیوی سازنده Manglobe
صداپیشگان تاکاهیرو ساکورای، دایسوکه نامیکاوا، یویا اوچیدا و…
نمره IMDB ۷.۶
انیمه هشتم

یکی از بهترین انیمه‌های سامورایی که بابت طراحی انیمیشن خاصش پیشنهاد می‌شود و علاوه بر آن، یک درام تاثیر برانگیز پشت داستان فریب آمیز House Of Five Leaves وجود دارد. شخصیت اصلی، ماسانوسکه آکیتسو، یک سامورایی آزادکار است رفتار بسیار مهربانانه‌ای دارد تا یک مبارز محسوب شود. به همین دلیل، او یک رونین یا به عبارتی، سامورایی‌ای بدون ارباب است.

وقتی که رهبر گروهی از راهزنان به او به آکیتسو پیشنهاد شغلی به عنوان محافظ شدن را می‌دهد، او چاره‌ای به جز قبول کردن آن ندارد. این قضیه هم عجیب به نظر می‌رسد که چگونه شخصی قوی و کاریزماتیک مانند یاییچی همچین شخصی را به عنوان محافظشان در این دنیای خشن زیرزمینی جنایتکار انتخاب می‌کند، و هرچه داستان بیش از پیش آشکار می‌شود، می‌فهمیم که او این کار را بیشتر از روی نیاز به یک دوست و خسته بودنش انجام داده تا برای دلیلی واقعی برای محافظت.

Sengoku Basara: Samurai Kings

نمایی از انیمه Sengoku Basara: Samurai Kings
استودیوی سازنده Production I.G
صداپیشگان ناتسوکو کواتانی، نوریو واکاموتو، یوریکا هینو و…
نمره IMDB ۶.۷
انیمه هفتم

برای آنانی که به انیمه‌های سامورایی از دوران سنگکو ژاپن فئودال علاقه‌مند هستند، دورانی که با جنگ داخلی و تغییرات اجتماعی تعریف می‌شود، Samurai Kings گزینه فوق العاده‌ای است. این دوران تاریخی است و اضافه شدن شیاطین و قدرت‌های فراطبیعی کمتر در آن وجود دارد. برخلاف بودن اقتباسی از روی مانگا مانند بیشتر انیمه‌ها، این اثر از روی بازی از استودیوی کپکام به نام Sengoku Basara: Samurai Heroes برگرفته شده است.

داستان درباره دو رقیب، دیته ماسامونه و سانادا یوکیمورا است، کسانی که تصمیم گرفتند اختلافاتشان را کنار بگذارند و علیه دیمن کینگ مبارزه کنند. فصل یک با دوازده قسمت به پایان رسید و فصل دومش با عنوان Sengoku Basara: Samurai Kings II عرضه شد. یک دنباله دیگر به صورت فیلم با نام Sengoku Basara: The Last Party و اخیراً هم یک سریال تلویزیونی دیگر با نام Sengoku Basara: End of Judgement پخش شد.

Ninja Scroll

نمایی از انیمه Ninja Scroll
کارگردان یوشیاکی کاواجیری
صداپیشگان کوییچی یامادرا، امی شینوهارا، تاکشی آنو و…
نمره IMDB ۷.۸
انیمه ششم

یک فیلم دیگر برخلاف سریال، اما عنوان اصلی آنقدر محبوب شد که فرنچایزی برایش ساخته شد و شاید این مورد هم را باید حساب کنیم. Ninja Scroll در سال ۱۹۹۳ عرضه شد و بخشی از هجوم انیمه‌ها همزمان با وقتی بود که آثار کلاسیکی همچون Ghost in the Shell و Neon Genesis Evangelion عرضه شدند. این اثر از تصویری اصیل از ژاپن را نشان می‌دهد و چندان آن را افسانه‌ای نشان نمی‌دهد و این قضیه نه تنها در طراحی، بلکه در صدا و انتخاب موسیقی نیز مشخص است. این کار، سبب شده اثری خاص برخلاف همتایان سایبرپانکی‌اش به نمایش گذاشته شود.

داستان مسیر یک رونین به نام کیباگامی جوبی را دنبال می‌کند. داستان نشان می‌دهد که چگونه یک سفر بین کشوری آرام به یک ماجراجویی خطرناک تبدیل می‌شود، مبارزه کردن با هشت شیطان از کیمون و رهبرشان، دشمن قسم خورده‌اش جنما، کسی که هم اکنون شوگان تاریکی شده است.

Samurai Champloo

طرحی از انیمه Samurai Champloo
استودیوی سازنده Manglobe
صداپیشگان کازویا ناکای، جینپی ساتو، آیاکو کاواسومی و…
نمره IMDB ۸.۶
انیمه پنجم

نزدیک‌ترین اثری که از لحاظ تاریخی دقیق باشد و بخواهد درباره حرکت کردن ژاپن از سوی جامعه‌ای فئودال به جامعه‌ای صنعتی صحبت کند، Samurai Champloo است که توسط شینیچیرو واتانابه تهیه شده است. همان کسی که اثر محبوب طرفداران Cowboy Bebop را نیز تهیه کرده است. استایل انیمیشن‌ها مثل همدیگر است، هنگام لحظات درام نگاهی واقع گرایانه و در لحظات اکشن، از حالتی کارتونی‌ و سبک‌تر استفاده می‌کند.

وقتی که قسمت اول پخش شد، فوی نوجوان همراه با عمه و عمویش در رستوران کار می‌کند. در آخر، رستوران به طور کامل آتش می‌گیرد و او مصمم به نجات دادن دو زندانی از اعدام شدن می‌شود که آن‌ها به او کمک کنند تا فو بتواند پدر گمشده‌اش، “سامورایی‌ای که بویش همانند آفتاب گردان است” را پیدا کند. این دو سامورایی کله شق، جین و موگن، از مکان‌های متفاوتی می‌آیند، و با اینکه جفتشان به این نکته اشاره می‌کنند که آفتاب گردان‌ها بوی مشابهی ندارند، اما در نهایت از روی بی‌میلی با کمک کردن به او موافقت می‌کنند.

Afro Samurai

طرحی از انیمه Afro Samurai
استودیوی سازنده Gonzo
صداپیشگان ساموئل. ال جکسون، مارک همیل، لوسی لیو و…
نمره IMDB ۷.۸
انیمه چهارم

اگر مدارک بیشتری را برای ثابت کردن اینکه ساموئل ال. جکسون در همه چیز است نیاز داشتید، این شما و این انیمه خشن و زیبای Afro-Samurai. در کنار گویندگی شخصیت اصلی، جکسون به جای چند شخصیت دیگر هم صحبت کرده و در روند تولید نقش داشته است. این مینی سریال حاوی پنج قسمت است و از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۵ پخش شده است. Samurai Resurrection که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، یک فیلم و دنباله‌ای مستقیم از روی این اثر است.

داستان حول محور قهرمانی است که تنها به اسم افرو او را می‌شناسند و ماموریت دیرینه‌اش برای گرفتن انتقام. او در جست و جوی کسی با سربند شماره یک است تا او را به چالش بکشاند، انتقامش را بگیرد و آن سربند را به دست بیاورد. هرچند، برای انجام دادن این ماموریت، افرو سامورایی باید مسیری خونین برای انتقام پدرش را طی کند و اول باید سربند شماره دو را به دست بیاورد.

Shigurui: Death Frenzy

نمایی از انیمه Shigurui: Death Frenzy
استودیوی سازنده Madhouse
صداپیشگان دایسوکه نامیکاوا، امی شینوهارا، سیزو کاتو و…
نمره IMDB ۷.۷
انیمه سوم

اثری که هر نرد مانگا که به دورانی ناشناخته از تاریخ ادبیاتی ژاپن علاقه مند هستند باید ببینند. Shigurui: Death Frenzy اقتباسی از روی مانگایی است که خود آن، براساس قسمت اول رمانی به نام Suruga-jō Gozen Jiai به نویسندگی نوریو نانجو است. روایت طبق یک سری اتفاقات و شخصیت‌های واقعی از دوره تاریخی سامورایی‌ها است. برای تاثیرگذارتر کردن اصل و نسب این انیمه، Madhouse تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است. استودیویی که برای ساختن انیمه‌هایی زیبا و همانقدر پیچیده مشهور است.

داستان درباره مطالعه شخصیتی درباره تعدادی سامورایی مشهور است که آن‌ها در تورنمنتی خطرناک شرکت می‌کنند. این تورنمنت شامل استفاده کردن از شمشیرهای واقعی می‌شود و یک کینه عمیق که به چند دهه قبل برمی‌گردد. ظاهراً، این قضیه از روی یک سری اتفاقات واقعی در سال ۱۶۲۹ هنگام حکومت توکوگاوا تاداناگا گرفته شده است.

Hyouge Mono

نمایی از انیمه Hyouge Mono
استودیوی سازنده Bee Train
صداپیشگان ریکیا کویوما، کوجی اُهکورا، ماساشی ایبرا و…
نمره IMDB ۷.۸
انیمه دوم

این اثر، گزینه‌ای بهتر برای کسانی است که می‌خواهند انیمه‌ای با نگاهی دقیق‌تر از لحاظ تاریخی به دوران تاریخی قرون وسطای ژاپن را تماشا کنند. Hyouge Mono یک اثر با ریتم کند است که بیشتر به سیاست و کشفیات درونی تا مبارزه کردن می‌پردازد. اما این بدین معنا نیست که اثر یک سری صحنه اکشن تماشایی ندارد.

روایت شده در دوران پرتنش سنگوکو، زمانی از جنگ داخلی و شخصیت اصلی، جنگ سالاری به نام فیوروتا ساسوکه است. به نظر می‌رسد که این قضیه، اشاره‌ای به صرف کردن زمان او در مبارزه کردن است، اما فیوروتا به هنر مجهور مراسم چایی شیفتگی پیدا می‌کند و درباره مسیر زندگی‌اش خودش را مورد بازخواست قرار می‌دهد.

Rurouni Kenshin

طرحی از انیمه rurouni kenshin
استودیوهای سازنده Studio Gallop و Studio Deen
صداپیشگان مایو سوزوکازیی، فومینوری موریسادا، مینا تومیناگا و…
نمره IMDB ۸.۵
انیمه یکم

Rurouni Kenshin می‌تواند محبوب‌ترین انیمه تاریخ با تم سامورایی باشد. این اثر همچنین به نام Samurai X معروف است و از روی مانگایی به همین اندازه محبوب به نام Rurouni Kenshin: Meiji Swordsman Romantic Story اقتباس شده است. حتی یک فرنچایز لایو اکشن از روی آن ساخته شده اثر که از سوی هواداران و منتقدان مورد تشویق و تمجید قرار گرفته است. یک مورد عجیب غریب در دنیای اقتباسات از روی انیمه!

داستان در دوران میجی ژاپن روایت می‌شود و به ماجراجویی‌های کنشین، صلح جو و مبارز سامورایی سابق می‌پردازد. تغییر قلبی او در سلاح عجیبی که حمل می‌کند بازتاب داده می‌شود، کاتانایی که تیغه‌ای برعکس دارد که در نهایت، به آیتم خاص این شخصیت تبدیل می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=28358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi