• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

نگاهی به ۱۰ مورد از بهترین سریال‌های Scooby-Doo

  • کد خبر : 28354
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۵۵
نگاهی به ۱۰ مورد از بهترین سریال‌های Scooby-Doo
سینما جریان | احتمالا شما نیز با این نظریه موافق باشید که اسکوبی دو (Scooby-Doo) جزو یکی از نمادین و خاطره‌انگیزترین کاراکترهای کارتون‌‌ها است که نخستین بار در سال ۱۹۶۹ توسط برادران وارنر منتشر شد. این کارتون شامل ۴ نوجوان به نام‌های فِرد، دافنه، ولما، شگی و سگ سخنگوی آن‌ها یعنی اسکوبی دو می‌شود.

تاکنون سریال‌های متعدد انیمیشنی اسکوبی دو ساخته شده که هرکدام به نوبه خود مورد علاقه طرفداران هستند. HBO Max اخیرا سریالی به نام Velma با محوریت همین شخصیت منتشر کرده که نسبت به عناوین قبلی این فرانچایز حال و هوایش بیشتر مخصوص بزرگسالان است. اما این سریال متاسفانه با نظرات و نمرات بسیار منفی روبرو شد که یکی از دلایل آن غیبت شخصیت محبوب، اسکوبی دو بوده است.

در ادامه قصد داریم به ۱۰ مورد از برترین سریال‌های اسکوبی و گنگ دوست‌داشتنی آن‌ها نگاهی داشته باشیم و با آن‌ها تجدید خاطره کنیم. لازم به ذکر است که این لیست بر اساس نمرات سایت IMDb رتبه‌بندی شده است.

۱۰. Be Cool, Scooby-Doo

IMDb: ۶.۶
اسکوبی دو

این سریال از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در حال پخش بود و تابستانی پر از اتفاقات هیجان‌انگیز را برای اسکوبی دو و دوستانش رقم زد. آن‌ها در طول مسیر با اسرار و هیولاهای مختلفی روبرو می‌شوند و از مهارت‌های کارآگاهی خود استفاده می‌کنند.

در این سریال، شخصیت‌ها درحالی که عناصر اصلی‌شان دست نخورده باقی مانده بود، دوباره طراحی شده بودند. همچنین شاهد تغییراتی در پشت صحنه بودیم؛ کیسی کیزم، صداپیشه با سابقه و قدیمی «شگی» به دلیل مشکلات ضعف جسمی در این پروژه حضور نداشت و کیت میکوچی برای نخستین بار به عنوان صداپیشه «ولما» بجای میندی کوهن نقش‌آفرینی کرده بود.

۹. A Pup Named Scooby-Doo

IMDb: ۶.۷
اسکوبی دو

سریال A Pup Named Scooby-Doo، گروه را در دوره نوجوانی نشان می‌دهد که به همراه اسکوبی دو به حل معما در شهر می‌پردازند. در این سریال دان مسیک، صداپیشه قدیمی اسکوبی دو برای آخرین بار حضور داشت و در سال ۱۹۹۷ در گذشت. درحالی که بیشتر المان‌های آن فرم همیشگی کارتون‌های اسکوبی دو را داشت، اما تغییر فرمول نمایش آن را به یکی از عناوین ماندگار فرانچایز تبدیل کرد.

۸. What’s New?, Scooby-Doo

IMDb: ۷.۲
اسکوبی دو

این عنوان .Mystery Inc را به قرن بیست و یکم برد. با پیروی از همان الگوی اصلی، این باند معماهای دنیای امروزی را حل می‌کند و فناوری‌هایی استفاده می‌کند که در آثار قبلی این فرانچایز وجود نداشتند.

این اولین سریالی است که فرانک ولکر، صداپیشه «فِرد» صداپیشگی اسکوبی دو را نیز برعهده گرفت و همچنان صداپیشه این شخصیت است. همچنین نخستین سریالی است که ۱۰ سال بعد از انتشار A Pup Named Scooby-Doo پخش شد.

۷. The New Scooby Doo Mysteries

IMDb: ۷.۲
اسکوبی دو

New Scooby-Doo Mysteries تاریخچه عجیبی داشت. اولین بار با عنوان The New Scooby and Scrappy-Doo Show شروع شد و دافنه دوباره با شگی، اسکوبی دو و اسکرپی دو متحد می‌شود تا آژانس کارآگاه Scooby-Doo را تشکیل دهد. فصل دوم به The New Scooby-Doo Mysteries تغییر نام داد که فرد و ولما را پس از چهار سال وقفه به فرنچایز بازگرداند.

این سریال به احتمال زیاد به دلیل اینکه اسکرپی دو یک شخصیت محبوب در بین طرفداران نبود، تغییر نام داد. طرفداران همچنین از غیبت دافنه، فرد و ولما در این فرنچایز برای مدتی ناراحت بودند، اما متاسفانه این سریال به هر حال زیاد دوام نیاورد.

۶. The 13 Ghosts of Scooby-Doo

IMDb: ۷.۳
اسکوبی دو

در این سریال اسکوبی دو، شگی، دافنه و اسکرپی دو وظیفه داشتند ۱۳ روح را به یک صندوقچه جادویی برگردانند. اعضای گروه به طور ناخواسته آنها را آزاد کردند و امیدوار بودند که اشتباهات آنها را اصلاح کنند و همه چیز را به حالت عادی برگردانند. نکته عجیب این است که فرد و ولما هر دو در این سریال غایب هستند.

۵. ?Scooby-Doo And Guess Who

IMDb: ۷.۴
اسکوبی دو

اسکوبی دو و حدس بزن کیه جزو جدیدترین سریال‌های فرانچایز است که در سال ۲۰۱۹ منتشتر شد. این سریال اعضای گروه را دنبال می‌کند که سعی دارند با کمک هانا باربارا و شخصیت‌های دنیای دی‌سی معماها را حل کنند. داستان آن از فیلم‌های جدید اسکوبی دو الهام گرفته است.

برخی از بازیگران مهمان این سریال عبارتند از: کریس پاول (ستاره لیگ بسکتبال آمریکا)، پن و تلر (شعبده بازان آمریکایی)، جلیل ویت (استیو اورکل) و مارک همیل که نقش جوکر را ایفا کرده است. در این سریال همچنین شاهد برخی از ابرقهرمانان دی‌سی مانند بتمن، واندر وومن و فلش هستیم.

۴. The New Scooby-Doo Movies

IMDb: ۷.۶

اسکوبی دو

The New Scooby-Doo Movies اولین سریالی است که از فیلم اصلی Scooby-Doo, Where !Are You پیروی کرده است. در سریال این گروه با کمک یک مهمان ویژه که معمولا یک سلبریتی است، به حل معماها ادامه می دهد. همچنین طول قسمت ها دو برابر شد و به مدت ۴۴ دقیقه رسید.

برخی از مهمانان ویژه شامل دان ناتز، دیک ون دایک، گروه کمدی سه‌کله پوک و تیم بسکتبال نمایشی Harlem Globetrotters می‌شد. دیدن تقابل اسکوبی دو با دیگر افراد مشهور بسیار سرگرم کننده بود که در طول سال ها در این فرنچایز ادامه داشت. این آخرین سریال Scooby-Doo بود که در CBS اجرا شد.

۳. The Scooby-Doo/Dynomutt Hour

IMDb: ۷.۶
اسکوبی دو

این سریال یک ساعته در سال ۱۹۷۶ از شبکه ABC پخش می‌شد و شامل یک قسمت از سریال اسکوبی دو و یک اپیزود از سریال Dynomutt, Dog Wonder می‌شد. فرانک ولکر در این سریال، علاوه بر نقش‌هایش در نمایش اسکوبی دو، صداپیشگی دیناموت را نیز بر عهده داشت.

۲. !Scooby-Doo, Where Are You

IMDb: ۷.۹
اسکوبی دو

این سریال که در سال ۱۹۶۹ پخش می‌شد، در واقع آغازگر فرانچایز اسکوبی دو بود. شخصیت‌های مبحبوب فرانچایز در این سریال معرفی شدند و از آن زمان به عنوان نماد فرهنگ پاپ باقی مانده‌اند. این سریال در کمال تعجب فقط برای سه فصل و ۴۱ قسمت پخش شد. سریال !Scooby-Doo, Where Are You تنها شروع فرانچایز بود و هیولاهای به‌یادماندنی زیادی داشت که برخی از آن‌ها در طول سال‌ها دوباره در سریال‌ها ظاهر شدند.

۱. Scooby-Doo! Mystery Incorporated

IMDb: ۸.۱
اسکوبی دو

این سریال بالاترین امتیاز را برای این فرنچایز دارد و گنگ را در روزهای اولیه نشان می‌دهد که معماهایی را در زادگاهشان، Crystal Cove، حل می‌کنند. آنها به حل معمایی مربوط به یک راز تاریک در شهر هدایت می‌شوند، زیرا در طول سال‌ها بخشی از رویدادهای ماوراء‌طبیعی وحشتناک بوده است.

این سریال ادای احترام زیادی به ژانر ترسناک داشت و نسبت به عناوین قبلی اسکوبی دو کمی دارک‌تر بود. برخی از اپیزودها کاملا جدی بودند و اصلا طنز نداشتند. این اولین سری در این فرنچایز بود که در تمام مدت پخش خود خط داستانی فراگیر داشت و حتی بازگشتی از استفاده از هیولاهای واقعی به جای افرادی که مانند آنها لباس می پوشیدند را نشان داد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=28354

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi