• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
13
اختصاصی | سه نکته که به جذابیت قسمت هفتم «سیاه‌چاله» کمک کردند

تنبل‌ترین وکیل تسخیری دنیا!

  • کد خبر : 30419
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
تنبل‌ترین وکیل تسخیری دنیا!
سینما جریان | اختصاصی | یادداشت «نادر مسعودی» درباره قسمت هفتم سریال «سیاه‌ چاله».

مسیر رهایی جمشید خدابنده پیچیده‌تر از چیزی است که پیش از این انتظار می‌رفت. او در میانه یک توطئه جدی قرار گرفته است! در این میان با یک وکیل تسخیری عجیب هم روبه‌روییم که به افزایش بار طنز کار کمک می‌کند.

قسمت هفتم سریال «سیاه‌چاله» جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد. می‌توان به سه ویژگی در این قسمت اشاره کرد که توانسته‌اند سطح جذابیت این سریال را بالاتر ببرند.

۱) در این قسمت شاهد پیچیده‌تر شدن دردسرهای جمشید خدابنده (حسن پورشیرازی) هستیم. با توجه به مقدمه‌ای که در ابتدای قسمت ششم دیده بودیم، متوجه شده بودیم که توطئه‌ای پیرامون جمشید شکل گرفته است و حال تبعات اولیه آن توطئه را مشاهده می‌کنیم. به‌نظر می‌رسد هرچه جمشید بیشتر در راه اثبات وجود یک توطئه تلاش می‌کند، کمتر موفق می‌شود. نکته‌ای که هیجان کار را بالاتر می‌برد این است که هنوز هیچ چشم‌اندازی وجود ندارد که نشان دهد دقیقا چه حرکتی می‌تواند به جمشید برای سبک‌شدن بار اتهاماتش کمک کند. حضور چند شخصیت جدید که، مشخصا با برنامه‌ای قبلی، ادعا می‌کنند که جمشید را می‌شناسند و نقش او را در فعل‌وانفعالات نفتی رخ‌داده تایید می‌کنند، چالش جدیدی است که باید ببینیم قرار است به کجا برسد.

۲) در این میان، هرچند در ظاهر به‌نظر می‌رسد که سرگرد فتحی (رضا بهبودی) جمشید را مقصر و ادعاهای او را کذب می‌داند، در یکی از سکانس‌ها مشخص می‌شود که دیدگاه واقعی او در مورد این قضیه با آن‌چه به دیگران (به‌طور ویژه به خود جمشید) نشان می‌دهد متفاوت است. ظاهرا سرگرد فتحی هم بازی پیچیده‌ای را برای رسیدن به سرنخ‌های اصلی شروع کرده است که می‌تواند به جذابیت قسمت‌های بعدی کمک کند.

۳) اما در کنار بخشی که قرار است هیجان کار را بالاتر ببرد، با ورود یک شخصیت ویژه هم روبه‌روییم که تا همین‌جا هم می‌توان او را یکی از برگ‌های برنده «سیاه‌چاله» دانست. عباس جمشیدی‌فر در قسمت هفتم «سیاه‌چاله» نقش کسی را بازی می‌کند که به‌عنوان وکیل تسخیری جمشید انتخاب می‌شود. اما او احتمالا یکی از عجیب‌وغریب‌ترین وکلایی است که تاکنون در آثار سینمایی و تلویزیونی‌مان دیده‌ایم. جمشیدی‌فر در نقش وکیلی بی‌خیال ظاهر شده است که پیشه‌اش تنبلی است! این وکیل فقط به‌دنبال این است که هرچه زودتر تکلیف تمام مسائل را (ولو به‌قیمت نابودی موکل خود) روشن کند و به خانه‌اش برگردد. بنابراین حضورش نه‌تنها به‌نفع جمشید به‌نظر نمی‌رسد بلکه مدام جمشید را ترغیب می‌کند که تمام اتهامات را بپذیرد و خیال او را راحت کند! این وکیل با رفتار عجیبش حتی بر سر جمشید منت هم می‌گذارد چون می‌گوید به‌خاطر جمشید مجبور شده قید استراحت را بزند و این همه راه را طی کند. رفتار این وکیل حتی در مقابل سرگرد فتحی هم همین‌گونه است. سکانس‌های حضور عباس جمشیدی‌فر را می‌توان بامزه‌ترین قسمت‌های قسمت هفتم «سیاه‌چاله» دانست.

«سیاه‌چاله» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی سعید خانی، یک کمدی اجتماعی است که جمعه هر هفته ساعت ۱۲ ظهر از طریق فیلم‌نت پخش می‌شود. حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی، مجید نوروزی، سعید عطائیان و رضا بهبودی، بهرنگ علوی و عباس جمشیدی‌فر با حضور غلامرضا نیکخواه و بیوک میرزایی از جمله بازیگران «سیاه‌چاله» هستند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=30419

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi