• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

جشنواره فیلم کوتاه تهران موتور مولد و محرک سینماست

  • کد خبر : 35138
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
جشنواره فیلم کوتاه تهران موتور مولد و محرک سینماست
سینما جریان | محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در بازدید از جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران بیان کرد: یکی از نقاط قوت جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران این است‌ که‌ به دهه‌های گذشته حیات خود پرداخته و در کنار بچه‌های خلاق و جوان امروز، احترام به قدیمی‌ها و پیشکسوتان سینما را لحاظ کرده است.

محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شامگاه دوشنبه یکم آبان با حضور در پردیس سینمایی ملت، خانه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: فضای ورودی جشنواره امسال با نمایش عکس‌هایی در سال‌های قبل جشنواره برایم حس خیلی خوب و خاطره‌انگیزی داشت؛ به خصوص برای خود من که هنرجوی دهه ۶۰ انجمن سینمای جوانان ایران بودم. دیدن این عکس‌ها اتفاق بسیار جالبی بود؛ البته شاید این حس و حال برای نسل ما بیشتر باشد که این عکس‌ها برایشان شبیه به ورق خوردن برگ‌های تاریخ است‌.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از نکات اصلی جشنواره‌های بزرگ دنیا این است که بعد از گذراندن هر دوره و مقطع، نوعی بازنگری و خاطره بازی با دوره‌های قدیمی در آن‌ها صورت می‌گیرد، فکر می‌کنم یکی از نقاط قوت جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران همین است‌ که‌ به دهه‌های گذشته حیات خود پرداخته و در کنار بچه‌های خلاق و جوان امروز که فیلم‌های خوبی در جشنواره دارند، احترام به قدیمی‌ها و پیشکسوتان سینما را لحاظ کرده است.
وی افزود: همچنین شور و حال جشنواره نیز زیاد بود و ما جز این شور و حال مگر چه از یک رویداد سینمایی می‌خواهیم؟! از سویی دیگر جشنواره مبتنی بر حضور مخاطب است که تعریف پیدا می‌کند که این حضور در جشنواره تهران به خوبی دیده شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فیلم کوتاه از ابتدا موثرترین نهاد در ساختارهای سینمایی و میان بچه‌های جوان و موثر در ورود‌ آن‌ها به عرصه سینمای بلند بوده است. جشنواره فیلم کوتاه تهران هم جایگاه خود را در این سال‌ها تثبیت کرده است‌. جشنواره فیلم کوتاه تهران موتور مولد و محرک فیلم کوتاه است و در چهل سالگی خود به بالندگی و رشدش توجه می‌کند و همینطور به اعضایی که مسیر ورودشان را به سینمای حرفه‌ای همواره کرده است. دیگران نیز از تماشای این بالندگی و درخشش لذت می‌برند. به نظرم این چهل سالگی استحکام و قدرت بیشتری برای پرواز‌های بعدی را به سینمای جوان می‌دهد‌.
چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=35138

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi