• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5
اختصاصی | رفاقتی قدیمی که سرنوشت مسابقه را رقم زد

در سه رقابت تیم سوم «ناتو» چه گذشت؟

  • کد خبر : 31192
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
در سه رقابت تیم سوم «ناتو» چه گذشت؟
سینما جریان | اختصاصی | یادداشت «نادر مسعودی» درباره رئالیتی شوی «ناتو».

رفاقت دیرینه میان جواد رضویان و مهران غفوریان، عاملی بود که سرنوشت دو قسمت از سه رقابت تیم سوم رئالیتی شوی «ناتو» را رقم زد.

با انتشار قسمت نهم «ناتو» در روز دوشنبه ۲۹ خرداد، کار تیم سوم این رئالیتی شو نیز به پایان رسید. در این تیم جواد رضویان، مهران غفوریان، باربد بابایی، محیا دهقانی و بیتا سحرخیز حضور داشتند. در ادامه نگاهی به عملکرد بازیکنان ناتو در این سه قسمت انداخته‌ایم.

قسمت هفتم/ ناتو: باربد بابایی

در انتهای این قسمت، جواد رضویان به برخی از فکت‌هایی اشاره کرد که منجر به شناسایی بابایی شدند. به‌عنوان مثال می‌توان به ماجرای آباژور اشاره کرد که رضویان را نسبت به هویت بابایی مردد کرد. با این وجود، خود بابایی در ابتدای قسمت هشتم اعلام کرد که اشتباه بزرگ او حذف‌کردن مهران غفوریان بود و اگر، به‌جای غفوریان، رضویان را حذف می‌کرد می‌توانست به موفقیت برسد. اما، با وجود این اشتباهات کم‌تعداد، بی‌انصافی است اگر بگوییم بابایی در این قسمت بازی بدی انجام داد. در واقع بابایی در آستانه پیروزی قرار داشت و در لحظه آخر ورق برگشت وگرنه چه‌بسا جایزه ۸۰ میلیون تومانی مسابقه به بابایی می‌رسید.

قسمت هشتم/ ناتو: مهران غفوریان

احتمالا اکثر کسانی که رئالیتی شوی «ناتو» را تاکنون دنبال کرده‌اند در این گزاره هم‌نظرند که غفوریان، بهترین ناتوی کل این ۹ قسمت بود. برای اولین بار در رئالیتی شوی ناتو، دعوای نهایی میان دو بازیکنی بود که هیچ‌کدام ناتو نبودند. جواد رضویان و محیا دهقانی هر دو داشتند سعی می‌کردند غفوریان را قانع کنند تا به طرف مقابل رای بدهد درحالی‌که ناتو خود غفوریان بود! در این قسمت، ناتوی نهایی از دید تمام شرکت‌کنندگان (حتی حذف‌شدگان و البته محمدرضا علیمردانی به‌عنوان گرداننده) به‌اصطلاح سفید بود. همین نکته را می‌توان نشان‌دهنده موفقیت تمام‌وکمال غفوریان در فریب دیگر بازیکنان دانست. انتخاب درست سوالات، هوشمندی در انتخاب بازیکنان حذف‌شده و البته نحوه بازی او که آمیخته به ارجاعاتی به قسمت قبل (ازجمله یکسان بودن غیرمنتظره و تصادفی یکی از ویژگی‌های ناتو با آن‌چه غفوریان در مورد خودش تعریف کرده بود) بود، عواملی بودند که در نتیجه نهایی این قسمت نقش داشتند.

قسمت نهم/ ناتو: جواد رضویان

در انتهای این قسمت مدام از بازی معکوس رضویان نام برده می‌شد؛ عاملی که باعث شد تعدادی از بازیکنان در طول مسابقه به او مشکوک شوند. اما از زاویه‌ای دیگر، می‌توان گفت عاملی که مسیر قسمت نهم را روشن کرد همان عاملی بود که بر سرنوشت قسمت هشتم هم تاثیر گذاشت. این عامل، رفاقت دیرینه میان رضویان و غفوریان بود. به‌نظر می‌رسید برخی از ویژگی‌های ناتو در قسمت نهم به‌گونه‌ای انتخاب شده بودند که مستقیما غفوریان را فریب دهند. ضمن این‌که رضویان، به‌واسطه آشنایی با رفتارهای غفوریان و با درک استراتژی بازی او، به‌نوعی خود را پشت انتخاب‌های غفوریان پنهان کرد و این‌گونه بود که در انتهای مسابقه محیا دهقانی را برای انتخاب ناتو سر دوراهی سختی قرار داد. با کمی اغماض می‌توان مهم‌ترین وجه قسمت‌های هشتم و نهم را تقابل رضویان و غفوریان دانست؛ جایی‌که هر کدام لااقل در یکی از این دو قسمت سعی کردند تا دیگر بازیکنان مسابقه را هم نه به‌شکل مستقیم بلکه با استفاده از رفیق قدیمی‌شان فریب دهند.

رئالیتی شوی «ناتو» را می‌توانید دوشنبه هر هفته ساعت ۸ صبح در پلتفرم فیلم‌نت تماشا کنید.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=31192

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi