• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

راز قاتل زنجیره‌ای در سریال «دفتر یادداشت»

  • کد خبر : 36805
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
راز قاتل زنجیره‌ای در سریال «دفتر یادداشت»
سینما جریان | با پخش قسمت سوم سریال «دفتر یادداشت» یک منتقد به بررسی آنچه در بازی ها و فضاسازی رخ داده، پرداخته است.

اگر شما هم مثل من این روزها سریال «دفتر یادداشت» ساخته کیارش اسدی زاده را از فیلم نت دنبال می کنید حتما برایتان جالب شده است که یک سریال کمدی ولی جنایی پیش رویتان است. این سریال که به تازگی قسمت سوم آن عرضه شده است در دو قسمت نخست زمینه سازی کمدی خود را انجام داد و حال در قسمت سوم سراغ قتل و پرونده جنایی رفته است.

رضا عطاران بازیگر پولساز سینما که مدتیست دیگر به تلویزیون نمی رود حالا سر از شبکه نمایش خانگی درآورده است و نقش اول سریال «دفتر یادداشت» را بازی می کند؛ موضوعی که مورد بحث هم شده است و خیلی ها مدیریت تلویزیون را مقصر می دانند که با سیاست های خود باعث شده است فردی مثل عطاران مدیومی که برای همه مردم ایران است رها کرده و سراغ مدیومی برود که برای همه در دسترس نیست.

به هر حال این سریال با همه این اما و اگرها در حال پخش است و به نظر می رسد مخاطبان را هم جذب خود کرده است. همچنین بازی حسن معجونی زوج مقابل رضا عطاران نیز مورد توجه قرار گرفته است، اما چیزی که به زعم نگارنده در انتخاب بازیگران و شخصیت پردازی ها قابل اعتماست این است که برای هر نقشی قصه ای پر و پیمان درنظر گرفته شده است و بازیگرانی چون مینا ساداتی و اردشیر رستمی و کاظم سیاحی و داریوش کاردان توانسته اند متفاوت ترین های خود را به نمایش درآورده اند.

در کنار این نقطه قوت «دفتر یادداشت»، طراحی دکور نیز نقش مهمی در اثر دارد و شما با لوکیشن هایی یونیک و با اتمسفری جذاب رو به رو می شوید. در حالی که بسیاری از آثار تصویری با بی توجهی به عناصری چون طراحی صحنه و لباس و حتی گریم ساخته می شوند اینجا و در کار اسدی زاده، جزئیات مهم هستند و به خلق فضای فانتزی و کمدی اثر کمک می کنند. همچنین با تماشای اثر این فرصت برای بیننده فراهم می شود تا سلیقه بصری خود را بالا ببرد.

«دفتر یادداشت» در نخستین مواجهه اش با مخاطب و با کنار گذاشتن تبلیغاتی که برای آن انجام گرفته بود، یک تیتراژ بی نظیر دارد که با فضای انیمیشنی خود تبدیل به یک اثر مستقل شده است. امید می رود ویدیویی از چگونگی ساخت این تیتراژ در اختیار تماشاگران قرار داده شود تا مشخص شود برای ساخت این تیتراژ اندازه یک فیلم مستقل کوتاه زحمت کشیده شده است.

با پخش سه قسمت اولیه سریال و رسیدن به یک گره داستانی منتظریم تا قسمت چهارم پخش شود و کم کم راز قتل های زنجیره ای افشا شود.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=36805

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi