• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
اختصاصی | نگاهی به قسمت ششم «سیاه‌چاله»

راه‌های فرار از کشور!

  • کد خبر : 30061
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
راه‌های فرار از کشور!
سینما جریان | اختصاصی | یادداشت «احسان دبیروزیری» درباره قسمت ششم سریال «سیاه‌ چاله».
با نزدیک‌شدن «سیاه‌چاله» به نقطه‌های میانی، بحران زندگی جمشید لحظه به لحظه شدت بیشتری می‌یابد.
در قسمت ششم سریال «سیاه‌چاله» شاهد سنگین‌تر شدن اتهامات جمشید خدابنده (حسن پورشیرازی) هستیم. کار به جایی می‌رسد که اتهام سرقت بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت به گردن او می‌افتد! به‌نظر می‌رسد او دیگر چاره‌ای به‌جز فرار از کشور ندارد و بخش مهمی از قسمت ششم هم به بررسی همین امر اختصاص یافته است. همچنین در ابتدای این قسمت شاهد برخی از زدوبندها در مورد ماجرای استخراج نفت هستیم و مطمئن می‌شویم که توطئه‌های پیرامون جمشید حتی برخی از نزدیکان او را هم درگیر خود کرده است.
از سوی دیگر، ایده‌های طنازانه ششمین قسمت «سیاه‌چاله» در بسیاری از موارد هم گزنده و هم خلاقانه است. طعنه‌هایی که در این قسمت نثار برخی از مسائل می‌شود این قابلیت را دارد تا تماشاگر را، در حین خنده، به فکر هم فرو ببرد. ترکیب التهابی که لحظه به لحظه افزایش می‌یابد با طنزی که حالا دارد حوزه‌های گسترده‌تری را در بر می‌گیرد، به افزایش جذابیت «سیاه‌چاله» کمک کرده است.
نکته قابل ذکر دیگر این است که با جلوتر رفتن «سیاه‌چاله» شاهد این هستیم که حالا شخصیت‌های بیشتری در خلق لحظات طنزآمیز مشارکت داشتند. اگر در قسمت‌های اول «سیاه‌چاله» شاهد این بودیم که مهم‌ترین لحظات طنازانه اثر از چالش‌های رستم (مهران احمدی) و جمشید ناشی می‌شود، حالا شخصیت‌های مهم دیگری همچون فرخ (مجید نوروزی)، خورشید (الناز حبیبی)، آیت (بهرنگ علوی) جا افتاده‌اند و به افزایش بار طنز این سریال کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال دلبستگی خورشید به گوسفندش ممکن بود در قسمت‌های اول نقش چندانی در افزایش جنبه کمیک «سیاه‌چاله» نداشته باشد اما در قسمت ششم پایه یکی از شوخی‌های موفق سریال را بنا می‌نهد. نکات مشابهی را حتی می‌توان در مورد برخی از شخصیت‌های فرعی هم بیان کرد. سکانس شهربازی در قسمت ششم «سیاه‌چاله» شاهدی بر این ادعا است.
«سیاه‌چاله» یک کمدی اجتماعی به کارگردانی حسین نمازی و به تهیه‌کنندگی سعید خانی است که جمعه هر هفته ساعت ۱۲ ظهر به‌طور اختصاصی توسط پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود. حسن پورشیرازی، ژاله صامتی، مهران احمدی، شهره سلطانی، الناز حبیبی، مجید نوروزی، سعید عطائیان و رضا بهبودی، بهرنگ علوی و عباس جمشیدی‌فر با حضور غلامرضا نیکخواه و بیوک میرزایی از جمله بازیگران «سیاه‌چاله» هستند.
لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=30061

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi