• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

فهرستی از بهترین انیمه های سینمایی

  • کد خبر : 37801
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
فهرستی از بهترین انیمه های سینمایی
سینما جریان | گر از علاقمندان تماشای انیمه هستید با ما همراه باشید تا 10 انیمه مشهور برتر سینما را از آثار میازاکی گرفته تا شاهکار تاکاهاتا مرور کنیم.

انیمه به آثاری گفته می شود که با شیوه هایی چون طراحی توسط دست و یا پویانمایی کامپیوتری ساخته می شوند. در دنیا و در زبان انگلیسی انیمه ها منحصرا به آثار تولید شده در ژاپن اطلاق می شود با این وجود این کلمه در ژاپن از کوتاه شده واژه انگلیسی انیمیشن گرفته شده است. اولین انیمیشن تجاری محصول ژاپن به سال ۱۹۱۷ برمی گردد. با این حال این سبک هنری مشخص که امروزه در دنیا بسیار شناخته شده و پرطرفدار است در دهه ۱۹۶۰ میلادی با آثار اوسامو تزوکا کاریکاتوریست ژاپنی شناخته شد و در دهه های بعد گسترش یافت و توسعه پیدا کرد. انیمه ها اغلب از کمیک های ژاپنی (مانگا)، رمان های راحت‌خوان (لایت ناول) یا بازی های ویدیویی اقتباس می شوند. انیمه ها در ژانرهای متعدد و متنوعی طبقه بندی می شود و مخاطب های مختلف و گسترده ای را هدف قرار می دهند.

حالا اینجا تصمیم داریم ۱۰ انیمه مهم و مشهور دنیای سینما را به صورت مختصر معرفی کنیم.

انیمه Spirited Away

انیمه Spirited Awayسال انتشار: ۲۰۰۱

سبک: فانتزی ماجراجویانه

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.6

مدت زمان: ۱۲۵ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: در قصه انیمه شهر اشباح دختر ۱۰ ساله عبوسی در حین نقل مکان خانواده اش به حومه شهر در دنیایی سرگردان می شود که توسط خدایان، جادوگرها و ارواح اداره می شود، دنیایی که در آن انسان ها به جانوران تبدیل می شوند.

 

انیمه Grave of fireflies

انیمه Grave of firefliesسال انتشار: ۱۹۸۸

سبک: درام جنگی

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.5

مدت زمان: ۸۹ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: انیمه مدفن کرم های شب تاب داستان یک پسر کم سن و سال به همراه خواهر خردسالش به نام ستسوکو است که برای بقا در ژاپن آن هم در میانه جنگ جهانی دوم و بمباران های مرگبار این کشور در تلاش و ستیز هستند. داستان این انیمه دردناک که احتمالا یکی از غم انگیزترین ساخته های سینمایی تمام دوران هاست از روی واقعیت اقتباس شده است.

 

انیمه Demon Slayer: Mugen Train

انیمه Demon Slayer: Mugen Trainسال انتشار: ۲۰۲۰

سبک: اکشن فانتزی

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.2

مدت زمان: ۱۱۷ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: انیمه Demon Slayer داستانِ پریست به نام تانجیرو کامادو پس از اینکه خانواده‌اش به طرز وحشیانه‌ای به قتل می رسند و خواهرش تبدیل به شیطان می شود، سفر خود را به عنوان قاتل شیطان آغاز می کند. تانجیرو کامادو و همراهانش در قطار موگن ماموریت جدیدی را آغاز می کنند.

انیمه Violet Evergarden: The Movie

انیمه Violet Evergarden: The Movieسال انتشار: ۲۰۲۰

سبک: فانتزی رمانس

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.3

مدت زمان: ۱۴۰ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: دختری جوان که از او به عنوان «ابزار» جنگ استفاده می شد، حالا زندگی کردن را آموخته است. او با زخم های سوختگی ناشی از جنگ به گذشته خود برمی گردد.

انیمه My Neighbor Totoro

انیمه My Neighbor Totoroسال انتشار: ۱۹۸۸

سبک: فانتزی ماجراجویانه

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.1

مدت زمان: ۸۶ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: وقتی دو دختر کوچولو برای نزدیک شدن به مادر بیمارشان به یک روستا می روند، با ارواح جنگلی شگفت انگیزی که در آن حوالی زندگی می کنند آشنا می شوند و در آن جنگل به ماجراجویی می پردازند.

انیمه Princess Mononoke

انیمه Princess Mononokeسال انتشار:۱۹۹۷

سبک: فانتزی ماجراجویانه

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.3

مدت زمان: ۱۳۴ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: در شاهزاده مونونوکه در اواخر دوره‌ موروماچی ژاپن، روستایی مورد حمله‌ گرازی اهریمنی قرار می گیرد. آخرین شاهزاده آن منظقه، آشیتاکا در حین مبارزه با این هیولای شیطانی برای نجات روستایش، در اثر تماس با هیولا به نفرین مرگباری دچار می‌شود. نفرینی که به او توانایی مبارزه به شکلی فراطبیعی را می دهد. او در سفری برای درمان خود که در بحبوحه جنگ میان خدایان جنگل و تاتارهاست با مونونوکه ملاقات می کند.

انیمه Howl’s Moving Castle

انیمه Howl's Moving Castleسال انتشار: ۲۰۰۴

سبک: فانتزی ماجراجویانه

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.2

مدت زمان: ۱۱۹ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: در قلعه متحرک هاول هنگامی که یک زن جوان توسط یک جادوگر کینه توز مورد نفرین قرار می گیرد و درون یک جسم فرتوت جای می گیرد، تنها شانسش برای شکستن این طلسم همراهی با یک جادوگر جوان است.

انیمه Your Name

انیمه Your Nameسال انتشار: ۲۰۱۶

سبک: فانتزی رمانس

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 8.4

مدت زمان: ۱۰۶ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: انیمه نام تو داستان دو نوجوان است که متوجه می شوند بدن هایشان در حال تبدیل شدن به یکدیگر است و این موجب می شود یک ارتباط عمیق و جادویی بین آنها ایجاد شود. اوضاع زمانی پیچیده تر می شود که دختر و پسر تصمیم می گیرند با هم ملاقات کنند.

انیمه Suzume

انیمه Suzumeسال انتشار: ۲۰۲۲

سبک: اکشن ماجراجویانه

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 7.7

مدت زمان: ۱۲۲ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: انیمه سوزومه یک داستان جاده ای را روایت می کند قصه ای که در آن یک دختر ۱۷ ساله به نام سوزومه به مرد جوان مرموزی که به دنبال «در» است، کمک می کند تا درهایی را ببندد، درهایی که در سراسر ژاپن باعث فاجعه های پی در پی می شوند.

انیمه Jujutsu Kaisen

انیمه Jujutsu Kaisenسال انتشار: ۲۰۲۱

سبک: اکشن

نمره آی ام دی بی(IMDB) : 7.8

مدت زمان: ۱۰۵ دقیقه

خلاصه‌ای از داستان: جوجوتسو کایسن داستان پسری است که به جای پیوستن به همکلاسی‌هایش در مدرسه به انجمنی مخفی ملحق می‌شود و به دلیل طلسمی که گرفتارش شده، می‌خواهد در آنجا، با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد طلسم را باطل کند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=37801

برچسب ها

مطالب مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi