• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

نگاهی به «ردی از یک مرد»

  • کد خبر : 27486
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
نگاهی به «ردی از یک مرد»
سینما جریان | مستند «ردی از یک مرد» (ساسان فلاح‌فر) تصویری از یک اسطوره از زاویه‌ای تازه است.

احسان مفیدی کیا: اهالی باصفای روستای قنات ملک، هنوز باورشان نیست که آن مرد رفته است! آن‌ها که قاسم برایشان هنوز همان قاسمی بود که همپای‌شان به آبیاری زمین می‌آمد و بیل دست می‌گرفت، تا پیش از اینکه خبر رفتنش را بشنوند، زیاد متوجه بزرگی و عظمتش نبودند و حالا هم برایشان آه و حسرت مانده و ردی که از او همه‌جای روستا هست.
کدخدا و کوثر و سلیمان و دیگران، هر کدام آن تصویری که از همشهری‌های خود در ذهن دارند را می‌گویند و ما که تصاویر زندگی معمول آن‌ها را ضمن شنیدن خاطرات می‌بینیم متوجه می‌شویم که اویی که مقتدرترین و تأثیرگذارترین شخصیت امنیتی و نظامی غرب آسیا بود، هیچگاه ریشه‌های خود را فراموش نکرد و مصرانه و مستمر بازگشت و کنارشان ماند و برایشان خاطره ساخت.
حضورحاج قاسم در روستای قنات ملک چه برای دیدن خانواده و نزدیکان یا برای باز کردن گره‌ای از کار اهالی، یا حتی بازی کردن «قلعه قوس» با دوستان دوران کودکی، هر چه که بوده، چنان تأثیر عمیق و ماندگاری بر جان ساکنان قنات ملک گذاشته که هیچگاه او و یادش را فراموش نکنند و داغش برایشان همواره تازه باشد.
ساسان فلاح فر، کارگردان مستند بلند «ردی از یک مرد»، که پیش از این هم مستندهایی با سوژه‌های اینچنینی ساخته و علاقمندی خود را به حوزه‌ی مقاومت نشان داده بود، این بار خواسته که از میدان نبرد فاصله بگیرد و اسطوره‌ی جنگ با داعش را از زاویه‌ای دیگر به مخاطبش نشان دهد. دیدن و شنیدن خاطرات سرباز قاسم سلیمانی که در منتها درجه‌ی خلوص، صمیمیت و مردم‌داری کنار اهالی باصفای روستای قنات ملک زیسته و با ایشان خندیده، گریسته و کار کرده برای مایی که خدمات ارزشمند او را به جهان اسلام و مردم مستضعف منطقه می‌دانیم ارزشی دوچندان دارد.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=27486

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi