• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

«تام هنکس»: با هوش مصنوعی حتی بعد از مرگم بازیگری می‌کنم!

  • کد خبر : 29526
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۹
«تام هنکس»: با هوش مصنوعی حتی بعد از مرگم بازیگری می‌کنم!
سینما جریان | تام هنکس در گفتگویی با پادکست آدام بوکستون درباره احتمال ابدی شدن بازی‌هایش با کمک هوش مصنوعی صحبت کرده است. او گفته که باور دارد هوش مصنوعی می‌تواند حتی بعد از مرگ بازیگران آن ها را تا ابد جاودانه کند:«هرکسی می‌تواند خودش را در هرسنی با کمک هوش مصنوعی یا تکنولوژی دیپ فیک بازسازی کند. من می‌توانم فردا تصادف کنم و بمیرم، اما بازی‌ام می‌تواند با کمک این تکنولوژی‌ها ادامه پیدا کند.»
هنکس همچنین گفته که هر روز پیدا کردن تفاوت بین یک چیز زنده و یک چیز تولید شده توسط هوش مصنوعی سخت‌تر وسخت‌تر می‌شود: «این مسئله نه تنها یک چالش خلاقانه و هنری، که یک چالش قانونی هم هست.» وقتی مجری برنامه گفت که آدم‌ها همیشه این تفاوت را تشخیص خواهند داد، هنکس پاسخ داد:«بدون شک تشخیص خواهند داد، اما سوال این است که آیا برایشان مهم خواهد بود. آدم‌های هستند که برایشان مهم نیست.»
هنکس گفت ساختن او هم لازم به تلاش زیادی ندارد چون او اطلاعات زیادی را به دلیل ساختن انیمیشن به کمپانی‌ها داده: «اولین باری که ما فیلمی اینطوری ساختیم، بخش اعظمی از اطلاعات خودمان را و اینکه دقیقا چه شکلی هستیم به کامپیوتر دادیم. آن فیلمی بود به نام «قطار سریع‌السیر قطبی»! ما همیشه انتظار رسیدن همچین پدیده ای را داشتیم، ما می‌دیدیم که این توانایی وجود دارد که صفر و یک‌ها را از درون کامپیوتر برداشت و به یک چهره یا شخصیت بدل کرد. از زمان ساخت آن فیلم این توانایی میلیاردها برابر پیشرفت کرده و حالا همه جان آن را می بینیم.» هنکس در نهایت اشاره کرده که همه اتحادیه‌ها، همه آژانس‌ها و همه مؤسسات حقوقی در حال حاضر پیرامون تبدیل شدن چهره و صدای او و دیگر بازیگران به مالکیت فکری در حال صحبت هستند. از جمله انجمن نویسندگان آمریکا که به شدت مخالف استفاده از هوش مصنوعی در نوشتن آثار سینمایی و تلویزیونی است.
لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=29526

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi