• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

در اشلینگل آلمان چه می‌گذرد؟

  • کد خبر : 34075
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
در اشلینگل آلمان چه می‌گذرد؟
سینما جریان | جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشلینگل آلمان یکی از رویدادهای مهم سینمایی در اروپاست که هر سال بیش از 20 هزار دانش آموز آلمانی و علاقه‌مندان به سینما و همچنین کارشناسان این صنعت بین‌المللی را در جهان گرد هم می‌آورد.
این رویداد سینمایی بخشهایی را مانند بخش فیلم کوتاه، انیمیشن یا بلند را ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در بر می گیرد. این جشنواره یکی از بزرگترین پلتفرم های فیلم های بین المللی کودکان و نوجوانان در اروپا  به شمار می آید.

این رویداد سینمایی همه ساله تولیدات کاملاً جدید و متنوع با بحث‌های تریبونی، گفتگوها، کارگاه‌ها، برگزاری جلسات آموزشی فیلم و رسانه برای مهدکودک ها و مدارس از طریق فعالیت های عملی را نیز شامل می شود. علاوه بر برگزاری سالانه جشنواره بین المللی فیلم بیش از ده هیئت داوران حرفه ای آثار راه یافته به مسابقات ملی و بین المللی این جشنواره را بررسی می کند.

به باور کارشناسان صنعت سینما، این جشنواره به عنوان بستری برای فیلم های بین المللی کودکان و نوجوانان در آلمان در نظر گرفته می شود.  هدف اصلی این جشنواره بین‌المللی، ایجاد انگیزه در میان توزیع‌کنندگان آثاری است که در نهایت قابلیت پخش در ایستگاه‌های تلویزیونی در آلمان را دارد. کشورهای اروپای شرقی یکی از کانون های ژئوپلیتیک این جشنواره به شمار می آید.

این جشنواره هم به مخاطبان جوان و هم متخصصان خود از سراسر جهان دیدگاههایی را در مورد آخرین تولیدات فیلم های کودکان و نوجوانان آلمان ارائه می دهد.

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی صابر امامی و از محصولات بنیاد سینمایی فارابی، در نخستین حضور بین‌المللی خود راهی اشلینگل آلمان می‌شود تا در بخش رقابتی این رویداد هنری با دیگر آثار سینمای کودک و نوجوان جهان به رقابت بپردازد.

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشلینگل آلمان از ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر برابر با یکم تا هشتم مهرماه در کمنیتز آلمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=34075

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi