• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

برنامه روز سوم جشنواره فیلم کوتاه منتشر شد

  • کد خبر : 34941
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹
برنامه روز سوم جشنواره فیلم کوتاه منتشر شد
سینما جریان | سومین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با نمایش آثار بخش‌های مختلف، نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» و نقد و بررسی، نمایشگاه‌های عکس‌ کتاب و بخش‌های جنبی دیگر ادامه می‌یابد.
این رویداد روز شنبه ۲۹ مهرماه و در سومین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش‌های مختلف، در پنج سالن پردیس سینمایی «ملت»، میزبان علاقه‌مندان سینمای کوتاه خواهد بود.
* برنامه نمایش فیلم‌های داستانی مسابقه سینمای ایران
سالن شماره یک و دو در روز سوم جشنواره هم به اکران فیلم‌های داستانی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران اختصاص داده شده‌اند.
در سانس اول و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های «پسرخورشید» به کارگردانی راد پورجبار، «بی‌هوا» به کارگردانی رویا پارسا، «آلفا» به کارگردانی مسعود محمدی تاکامی و مهیار صیفوری، «خوانا بنویسید»‌به کارگردانی مرتضی علیزاده و «کمپانی» به کارگردانی ایل‌ناز خیرخواه در سالن شماره یک روی پرده می‌رود.
در سانس دوم سالن شماره یک از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «تاخاریها» به کارگردانی محمد آریانیک، «گربه ماهی»‌ به کارگردانی امیرحسین مهماندوست، «رویای نیمه‌جان» به کارگردانی آرمین اعتمادی، «مورچه» به کارگردانی فرهاد شنتیایی و «استیک» به کارگردانی کیارش دادگر روی پرده خواهد رفت.
اکران فیلم‌های داستانی بخش مسابقه ملی در سانس سوم سالن شماره یک، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ با اکران «آدلاید» ساخته فرهاد غریبی، «ضلعی برای خروج» ساخته احسان همتی، «یوفو» ساخته سیدحمید حسینی و سیدمهدی حسینی، «ناظر» ساخته ابوالفضل عزیزی و «داستان یک شب دزدی» ساخته مهدی هادی‌زاده دنبال خواهد شد.
در سانس پایانی سالن شماره یک در روز دوم جشنواره هم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «کوچ» به کارگردانی امید یوسفی، «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی علیرضا شمالی، «قوتار» به کارگردانی علی علیزاده، «تکان» به کارگردانی شاهین حق‌شعار و «جاذبه غیرنیوتونی» به کارگردانی علیرضا صادقی روی پرده می‌رود.
در سالن شماره دو و در سانس اول از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های کوتاه داستانی «نابومی» به کارگردانی سعید قندهاری، «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به کارگردانی مهدیه محمدی، «خودکشی به سبک نیچه» به کارگردانی پیام کردستانی، «ترموستات» به کارگردانی روزبه اخوان و «بعد از نیمه شب» به کارگردانی محمد باقری اکران می‌شود.
در دومین سانس این سالن، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه «شیهه دور» ساخته صمد قربان‌زاده، «زاک» ساخته علی خسروی، «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» به کارگردانی حسن حکمت‌روشن، «اکو» به کارگردانی یوسف شفیق، «برادران آبتنی» به کارگردانی سروش البخشی نائینی و «نیمکت» به کارگردانی بهروز شمشیری روی پرده می‌رود.
سالن شماره دو در سانس سوم از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ میزبان اکران فیلم‌های کوتاه «لاری» به کارگردانی میثم مرادی، «دنیا منم فوعه» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو، «کرم‌چاله» به کارگردانی سیداحسان طالقانی اصفهانی، «سردست» به کارگردانی فاطمه سادات جوادی، «اوروبروس» به کارگردانی فرهنگ عمرانی و «صونا» به کارگردانی زهرا ترکمانلو خواهد بود.
در آخرین سانس نمایش فیلم‌های داستانی در روز دوم جشنواره چهلم هم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های کوتاه «داستان اسباب بازی» ساخته علیرضا استوار، «سربسته» ساخته یاسر خیر، «دد چوپان» ساخته سهیلا پورمحمدی، «اذان صبح به افق یزد» ساخته زهره صباغیان و «زنان لجمن» ساخته زیور حجتی در سالن شماره دو اکران می‌شود.
* برنامه نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل
سالن شماره ۹ پردیس سینمایی «ملت» در روز دوم جشنواره چهلم هم به اکران فیلم‌های راه‌یافته به بخش بین‌الملل اختصاص پیدا کرده است.
در سانس اول و از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فیلم‌های مستند «میراث باد» و فیلم‌های داستانی «قوتار»، «آلفا»، «یوفو»، «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» و «ترموستات» روی پرده می‌رود.
در دومین سانس اکران در سالن شماره ۹ از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های کوتاه داستانی «نگهبانان»، پویانمایی «سوزی در باغچه»، مستند «قطب جنوب»، داستانی «اشباحی وجود ندارد»، تجربی «نور مابین» و داستانی «عزیزم» از آثار بخش بین‌الملل اکران می‌شود.
در سانس سوم و از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ هم فیلم‌های کوتاه داستانی «از قصد»، مستند «برلین کوچولو»، داستانی «تکثیر»، تجربی «کفاش بهشت»، داستانی «مامان»، پویانمایی «از طرف ما» و داستانی «سرگشتگی» اکران می‌شود.
از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲ و در آخرین سانس نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل در روز دوم جشنواره چهلم، فیلم‌های کوتاه داستای «اهرام»، داستانی «فراموش‌شده»، پویانمایی «تابش»، تجربی «جریان»، پویانمایی «دون خاویر» و داستانی «لطفا پشت خط بمانید» به نمایش درخواهد آمد.

* برنامه نمایش آثار پویانمایی مسابقه سینمای ایران

در روز سوم جشنواره چهلم، آثار پویانمایی در سانس چهارم از اکران‌های سالن شماره ۱۰ روی پرده می‌روند.
در این سانس از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های پویانمایی «تبر» ساخته اسماعیل جباری، «حفره‌ بعدی» ساخته فاطمه احمدی، «پیانو» ساخته مرجان کشانی و شهاب شمسی، «جنگ و رنگ» ساخته عدنان زندی، «دژکاک» ساخته آزاد معروفی، «متورم» ساخته زهرا خورشیدی و «دنیای خاکستری خاکستری» ساخته سیدمحسن پورمحسنی شکیب، به نمایش گذاشته می‌شود.
* برنامه نمایش آثار مستند مسابقه سینمای ایران
سانس اول و سوم اکران فیلم‌ها در سالن شماره ۱۰ در روز سوم جشنواره به اکران فیلم‌های کوتاه مستند ایرانی اختصاص پیدا کرده است.
در سانس اول از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ مستندهای کوتاه «مانلی» ساخته جابر قربانی، «میراث باد» ساخته نسیم سهیلی و «دیواره‌های مرز» ساخته فاطمه مرزبانی روی پرده می‌رود.
در ادامه اکران مستندهای کوتاه مسابقه سینمای ایران در سومین سانس سالن شماره ۱۰ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ سه مستند کوتاه «دفک»‌ به کارگردانی بهنام بیرم‌وند، «رویای یک اسب» به کارگردانی مرجان خسروی و «فیدوس» به کارگردانی ایمان مصطفائی به نمایش گذاشته می‌شود.
* برنامه نمایش آثار تجربی مسابقه سینمای ایران
دومین سانس از اکران‌های سالن شماره ۱۰ در روز سوم جشنواره به اکران فیلم‌های کوتاه تجربی اختصاص دارد که در این سانس از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ فیلم‌های «من» به کارگردانی مهیار ریاحی و فرید فرزانه، «متفورمین» به کارگردانی فرنام مرادی‌نژاد، «گوشزد» به کارگردانی مهدی کشتکار، «لطفا خمیازه نکشید» به کارگردانی مازیار کاظمی و محمدرضا کاظمی، «عبور» به کارگردانی حمیدرضا نوروزی، «حجم تراکم» به کارگردانی رضا دانش‌پژوه، «یوکای» به کارگردانی سهراب کریمی و سعید رمضانیان و «تغییرپذیر» به کارگردانی محمدرضا بابادی روی پرده می‌رود.
* برنامه اکران‌های جنبی جشنواره چهلم
در روز سوم جشنواره و در قالب ۳ سانس در سالن‌ شماره ۸ آثار مربوط به بخش اکران‌های جنبی به نمایش گذاشته می‌شود.
سالن شماره ۸ پردیس «ملت» از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در قالب اکران جنبی فیلم‌های بخش «کتاب و سینما» میزبان اکران فیلم‌های «قوتار» به کارگردانی علی علیزاده، «دنیا منم فوعه» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو، «خودکشی به سبک نیچه» به کارگردانی پیام کردستانی، «صوراحیل» به کارگردانی اسماعیل عظیمی و «ناسوخ» به کارگردانی اصغر عباسی خواهد بود.
در سانس دوم این سالن هم از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ از میان فیلم‌های بخش «کتاب و سینما» فیلم‌های کوتاه «کینوپیو» ساخته فرزانه قائمی‌زاده، «فیل سفید» ساخته مهدی برجیان، «نام، نام‌خانوادگی» ساخته نازنین چیت‌ساز، «شرایط» ساخته سیدجواد حسینی و «روزی روزگاری سینما» ساخته علیرضا شمالی روی پرده می‌رود.
سومین سانس از برنامه‌های سالن شماره هشت هم به برگزاری آیین «شب کتاب و سینما» اختصاص دارد که این برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود.
در چهارمین سانس از اکران‌های سالن شماره ۸ و در قالب اکران‌های جنبی بخش «بر بال خاطرات» از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ فیلم‌های «خانه سفید است» به کارگردانی طیبه فلکیان، «سینما سگ» به کارگردانی شاهد احمدلو، «این یک سونی است» به کارگردانی سامان سالور، «مردها گریه نمی‌کنند» به کارگردانی پیمان نهان قدرتی و «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش اکران می‌شود.
همچنین نشست‌های تخصصی روز سوم جشنواره نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با نمایش فیلم‌های کوتاه ژانر مبتنی بر اردوی فیلمسازی اردبیل و آثاری مرتبط با ژانرهای پلیسی-معمایی، ملودرام و کمدی، گفت و‌گو درباره فیلم‌های کوتاه ژانر با کارشناسی حسن حسینی و حضور سعید نجاتی، هادی مقدم دوست، عطا مجابی از ساعت ۱۱ تا ۱۳، گفت و‌گوی کارگردان با بازیگر با حضور رضا کیانیان از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و گفت و‌گوی کارگردان با تدوین‌گر با حضور میثم مولایی پیگیری می‌شود. دبیری نشست‌های تخصصی گفت و گوی کارگردان با عوامل را کمال تبریزی برعهده دارد. در آخرین نشست این روز از جشنواره نیز از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت روسای جشنواره‌های اسکارکوالیفاید؛ مانوئل آوالانس، میمی برادی، یورگوس زوئیس پنل پرس و پاسخ‌خواهند داشت.نشست‌های نقد و بررسی جشنواره چهلم نیز با حضور فیلمسازان بخش داستانی و استعدادهای نو با اجرای میثم کریمی در ساعات ۱۸ و ۲۰ در سالن شماره ۴ پردیس ملت برقرار خواهد بود.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است
لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=34941

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi