• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
سامورایی شیاطین!

تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم

  • کد خبر : 28675
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۱
تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم
سینما جریان | انیمه «Demon Slayer» داستان تانجیرو، جوانی سخت کوش را نشان می‎دهد، نوجوانی که با خانواده‌اش در یک کلبه جنگلی زندگی می کند.

هنگامی که خانواده او توسط شیاطین مورد حمله قرار می‌گیرند و کشته می شوند، تانجیرو شروع به آموزش می کند تا تبدیل به یک قاتل شیطان شود و موجودات پلیدی که چیزهای زیادی از او گرفته‌اند را نابود کند. این انیمه یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ است و اینکه چرا توانسته اینقدر پررنگ شود، سوالی است که می‌خواهیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

تانجیرو برای گرفتن انتقام خانواده خود، باید در طول راه از میان دوازده شیطان نخبه عبور کند. این شیاطین به شش شیطان سطح پایینی و شش سطح بالایی تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام آنها پیداست، شیاطین پایین، شیاطین کوچکتری هستند. با این حال، شش شیطان بالایی دردسرسازهای واقعی هستند و تمام آن ها باید سقوط کنند تا تانجیرو بتواند رهبر شیاطین، یعنی موزان را نابود کند. موزان مسئول مرگ خانواده تانجیرو و در نهایت هدف واقعی او در این مبارزه است.

تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم - ویجیاتو

خالق انیمه Demon Slayer کیست؟

«Koyoharu Gotouge» خالق این اثر دوست داشتنی یعنی Demon Slayer است. این مانگاکا یا خالق مانگا، هویت خود را به طور عمومی فاش نکرده است و در عوض از نام قلمی «Gotouge» استفاده می‌کند و به عنوان تمساحی که عینکی است، هنگام معرفی این سریال ظاهر می‌شود. علیرغم اینکه نویسنده Demon Slayer چندان برای عموم شناخته شده نیست، کسانی که از نزدیک با «Gotouge» همکاری می کنند با اخلاق کاری وی آشنا هستند. «Kohei Ohnishi» سردبیر «Weekly Shonen Jump» که Slayer Demon را ویرایش می‌کند، گفت:

«من گوتوگه سنسه (اصطلاح افتخاری معلم در ژاپنی) را از ابتدای کارشان می‌شناختم، و او در ابتدا بدون عیب و ایراد نبود. اما به مرور زمان و از طریق سخت کوشی و پشتکار، گوتوگه توانست به طور قابل توجهی به عنوان یک مانگاکا رشد کند.
تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم - ویجیاتو

چگونه انیمه Demon Slayer به سرعت محبوب شد؟

«Demon Slayer» در «Weekly Shonen Jump» منتشر شد. یک مجله مانگا طولانی مدت که تعدادی از نمادین ترین سریال‌ها از Naruto و Dragon Ball گرفته تا One Piece و Yu-Gi-Oh! را منتشر کرده است. این مجموعه برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در یک شماره از مجله مانگا ظاهر شد و به صورت دوره ای پخش شد تا اینکه جلد نهایی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. در حالی که جلدهای چاپی در اولین سال های پخش سریال موفقیت متوسطی در ژاپن داشت، محبوبیت آن در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت. در همان سال اقتباس تلویزیونی ۲۶ قسمتی مانگا پخش شد. این مجموعه تلویزیونی که توسط استودیوی ژاپنی Ufotable تهیه شده است، بلافاصله توسط طرفداران و منتقدان به دلیل انیمیشن خیره کننده و سکانس های مبارزه جذاب، مورد تحسین قرار گرفت. تنها بر اساس هنر خالص صحنه های نبرد، Demon Slayer به عنوان یکی از بهترین انیمه های اکشن تمام دوران در نظر گرفته شد. مدت کوتاهی پس از اتمام پخش مجموعه تلویزیونی، این مانگا به یک رگه ۱۱ ساله پایان داد تا طبق نمودار Oricon به پرفروش‌ترین مانگای سال ژاپن در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.

تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم - ویجیاتو

دلیل محبوبیت فیلم Demon Slayer چه بود؟

فیلم Mugen Train در سال ۲۰۲۰ و زمانی که مانگا در اوج محبوبیت خود بود منتشر شد. این فیلم به کارگردانی هارو سوتوزاکی و تهیه‌ کنندگی Ufotable (همان استودیوی پشت سر سریال تلویزیونی)، ساخته شد و از کارهای گوتوگه در ادامه‌ سریال اقتباس شد. باکس آفیس ژاپن در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۵ درصد کاهش یافت، اما فروش بلیت فیلم های خارجی در مقایسه با فیلم های ژاپنی (افت ۲۳ درصدی) کاهش بسیار چشمگیرتری (۷۱ درصد کاهش) داشت. موفقیت Mugen Train به تقویت فروش بلیت فیلم های داخلی کمک کرد. در اوایل سپتامبر ۲۰۲۰، مقامات ژاپنی محدودیت‌هایی را برای فعالیت سالن‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد لغو کردند، اگرچه برخی از زنجیره‌های فیلم تصمیم گرفتند محدودیت‌های اندازه تجمع را حفظ کنند. در ۱۶ اکتبر، این فیلم در بیش از ۴۰۰ سینما در سراسر ژاپن اکران شد و نیویورک تایمز گزارش داد که یکی از سالن‌های توکیو ۴۲ نمایش از قطار موگن را در روز افتتاحیه از ساعت ۷ صبح برنامه‌ ریزی کرده است. این فیلم در سه روز اول اکران ۴۴ میلیون دلار فروخت و بزرگترین تعطیلات آخر هفته در تاریخ ژاپن را رقم زد. (The Matrix Reloaded که ۲۰.۸ میلیون دلار فروش داشت، رکورد قبلی را در سال ۲۰۰۳ به ثبت رسانده بود.)

تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم - ویجیاتو

در هفته ها و ماه های بعد، فیلم Mugen Train یکی پس از دیگری رکوردهای باکس آفیس را شکست. تنها در عرض ۱۰ روز، این فیلم به درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری رسید و این سریعترین درآمد برای رسیدن به نقطه عطف در ژاپن است. (۲۵ روز طول کشید تا انیمه SpiritedAway به همین تعداد برسد.) در گذشته ترکیبی از فیلم های انیمیشن داخلی و خارجی بیشترین موفقیت را در کشور داشته اند.

علاوه بر فیلم‌هایی همچون Spirited Away، Princess Mononoke و Howl’s Moving Castle (هر سه از استودیو گیبلی) و همچنین پروژه موفق ماکوتو شینکای در سال ۲۰۱۶، به نام Your Name در ۱۰ فیلم برتر ژاپن قرار گرفته اند که بیشترین درآمد را داشته اند. از خارج از کشور، فیلم هایی از جمله تایتانیک، فروزن و هری پاتر و سنگ فیلسوف در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفته اند. در ماه دسامبر، Mugen Train به مجموعه این عنوان طولانی مدت در صندلی اول پایان داد و از Spirited Away پیشی گرفت و به پردرآمدترین فیلم ژاپن در تمام دوران تبدیل شد.

تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم - ویجیاتو

شخصیت‌های اصلی چه کسانی هستند؟

در Demon Slayer چهار شخصیت اصلی وجود دارد. تانجیرو، که در بالا ذکر شد، شخصیتی مهربان و دوست داشتنی با حس بویایی بسیار قوی است. او از هنرهای رزمی رقص آب برای مبارزه با شیاطین به همراه خواهرش نزوکو استفاده می کند. نزوکو از قتل عام خانواده تانجیرو جان سالم به در برد اما در نتیجه تبدیل به یک شیطان شد. شیاطین نمی توانند در روز بیرون بیایند وگرنه مانند خون آشام ها می سوزند،

نزوکو نیز فقط در شب بیرون می آید. همچنین او از زمانی که تبدیل به یک شیطان شده، توانایی صحبت کردن را از دست داده است. بعداً در فصل اول، با دو شخصیت اصلی دیگر آشنا می شویم: زنیتسو و اینوسوکه. زنیتسو مانند گربه ترسویی است که می خواهد برای تحت تاثیر قرار دادن دختران به یک قاتل شیطان تبدیل شود، اما روح یک جنگجوی رواقی را در اعماق درونش پنهان می کند. او می تواند از حملات مبتنی بر رعد و برق استفاده کند و علیرغم ترسش می تواند به طرز شگفت انگیزی موثر باشد. از سوی دیگر، اینوسوکه یک آدم داغدار است که در نسخه خودش از واقعیت زندگی می کند. او سر گرازی را مانند نقاب می‌پوشد و از حملات به سبک جانوران استفاده می کند.

تمام چیزهایی که باید درمورد انیمه ‌Demon Slayer بدانیم - ویجیاتو

بعد از تماشای Demon Slayer چی ببینیم؟

این موضوع بستگی به این دارد که شما چه چیزی را در مورد انیمه Demon Slayer دوست دارید. اگر از ژانر جدی و کمدی که بصورت همزمان اتفاق می‌افتد خوشتان می‌آید، شاید بهترین گزینه برای تماشا Kill la Kill یا My Hero Academia باشد. با این حال، اگر چیزی که دوست دارید گروهی از افراد با شخصیت‌های مختلف بوده که با نیروهای شیطانی مبارزه می کنند، ممکن است Berserk یا Goblin Slayer یا Tokyo Ghoul برای شما مناسب‌تر باشد. در نهایت، اگر چیزی که به دنبال آن هستید، انیمه‌ای سریع، تحسین‌شده و بسیار محبوب برای تماشا است، Attack on Titan یا To Your Eternity نقاطی عالی برای شروع هستند. نکته جالب در مورد انیمه های محبوبی مانند Demon Slayer این است که افراد تازه کار را وارد دنیای باورنکردنی هنر و انیمیشن ژاپنی می کند. صدها سریال انیمه‌ای در انتظار شما هستند تا آنها را کشف کنید و یک کتابخانه غول پیکر از مانگا های بزرگ که منتظر خوانده شدن هستند. بنابراین هر چیزی را که واقعاً جالب به نظر می رسد شناسایی کرده و بررسی کنید. توصیه‌های بالا به‌ویژه برای تازه‌کارانی که نمی‌دانند از کجا شروع کنند، توصیه‌های فوق‌العاده‌ای هستند.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=28675

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi