• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
رفقای پایدار تا پای دار

معرفی بهترین کاراکترهای انیمیشن های دیزنی (نقش‌های جانبی)

  • کد خبر : 32687
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
معرفی بهترین کاراکترهای انیمیشن های دیزنی (نقش‌های جانبی)
سینما جریان | سایدکیک‌های دیزنی در انیمیشن‌های نمادین زیادی با داوطلبانه کمک کردن، شوخ طبعی و داشتن لحظاتی به یاد ماندنی، برای نسل‌های متفاوتی نقش‌های اساسی داشته‌اند.

این شخصیت‌های محبوب و سادکیک‌های نامدار دیزنی غالباً به شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران تبدیل می‌شوند و به عنوان همکاران مهمی برای قهرمانان اصلی برای کمک به برداشتن موانع از سر راه و ناجی بودن ایفای نقش می‌کنند.

در گذر زمان، تعریف سایدکیک‌های دیزنی پیشرفته‌تر شده و حال شامل نقش‌های مختلفی از حیوانات سخنگو، موجودات جادویی و دوستان وفادار می‌شود. این شخصیت‌های مکمل دیزنی معمولاً دارای رفتارها و خصوصیات خاصی هستند، با شخصیت‌های قهرمان مقایسه می‌شوند و در همین حین، لحظات به یادماندنی را به مخاطب تقدیم می‌کنند.

به عنوان مثال، تیمون و پومبا “The Lion King” ترکیبی از شجاعت و خرد را به نمایش می‌گذارند، در حالی که لومیه و کاگزورث از “Beauty and the Beast” حمایت عاطفی و آرامه‌ی خنده‌داری را تقدیم می‌کنند. خب دیگر بیشتر از این قرار نیست وقت شما را بگیرم و این شما و این لیستی از بهترین سایدکیک‌های دیزنی.

Legend

تصویری از شخصیت Legend از Strange World
از کدام انیمیشن؟ Strange World
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ سرسخت و همیشه حاضر برای ماجراجویی و کمک

لجند سگی سه پا که برای اولین بار در انیمیشن محصول سال ۲۰۲۲ دیزنی به نام Strange World حضور پیدا کرد. سگ پشمالوی کنجکاو و ماجراجویی که خانواده سرچر کلید (Searcher Clade) سرپرستی او را برعهده دارند. نقش لجند به عنوان یک سایدکیک در فیلم،‌ یک دوست وفادار برای سرچر کلید است که هرجا حرف از ماجراجویی باشد، حاضر به خدمت است.

لجند تنها سه پا دارد اما اجازه نمی‌دهد که این نقص فیزیکی، سدی برای شاد و هیجان زده بودنش باشد. شخصیت او نه تنها عنصر آرامه‌ی خنده‌داری به فیلم اضافه می‌کند، بلکه به عنوان شخصیتی محبوب از Strange World، تبدیل به نمادی از سرسختی و داشتن نگاهی مثبت به زندگی می‌شود.

Splat

معرفی بهترین کاراکترهای انیمیشن های دیزنی (نقش‌های جانبی) - ویجیاتو
از کدام انیمیشن؟ Strange World
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ با پانتومیم ارتباط برقرار می‌کند و یک موجود آبی با هفت ماهیچه است

اسپلیت شخصیتی خاص و جذاب است که در انیمیشن Strange World در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار معرفی شد. به عنوان یکی از ساکنان آوالونیا، اسپلت دوستی زیبایی را با کلیدها، مخصوصاً عضو نوجوانشان اتان شکل می‌دهد.

اولین ملاقات اتان و اسپلیت در یک غار تاریک رخ می‌دهد. آن دو در ابتدا با هم درگیر اما سریعاً دوست می‌شوند. نکته جالب درباره اسپلیت، ظاهر فیزیکی او است که موجودی آبی رنگ و حباب مانند با هفت ماهیچه و برآمدگی‌های بزرگ است. اگرچه اسپلیت یک تغییرشکل‌دهنده نیست، بازوهای او این موقعیت‌های خاصی دارند که در طول فیلم باید به او چسبیده باشند.

از آنجایی که تنها او با پانتومیم با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، به یک سایدکیک غیرعادی تبدیل می‌شود. به خاطر این روش ارتباط برقرار کردن، انیماتورها با چالشی درباره رساندن اطلاعاتی هرچند جزئی از طریق حرکات این موجود رو به رو بودند. هرچند، این قابلیت به جذابیت و کنجکاوی برانگیز بودن اسپلیت و همچنین جهان Strange World اضافه کرد.

Sox

تصویری از Sox از انیمیشن Lightyear
از کدام انیمیشن؟ Lightyear
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ یک گربه رباتیک بامزه و وظیفه شناس با قابلیت‌های مفید

ساکس گربه‌ی رباتیک نارنجی رنگی است و به عنوان همراه شخصی باز لایتر در انیمیشن Lightyear، محصول مشترک دیزنی و پیکسار در سال ۲۰۲۲ حضور دارد. این سایدکیک دوست داشتنی به عنوان رفیق حامی باز لایتر در طول فیلم ایفای نقش می‌کند. با صداپیشگی پیتر زان، این شخصیت بامزه، با کمک کردن به بازلایتر در فراز و نشیب ماجراجویی هیجان انگیزش، سریعاً تبدیل به محبوب هواداران شد.

شخصیت ساکس به عنوان هدیه‌ای از طرف آلیشا، چند سال بعد از اولین باری که یکدیگر را دیدند، هنگام اولین پرواز آزمایشی با سرعت بالا به مخاطب معرفی می‌شود. ساکس در موقعیت‌های مختلف در طول فیلم مفید ظاهر می‌شود و به همین خاطر، دوستی آن‌ها در گذر زمان قوی و قوی‌تر می‌شود.

نه تنها ساکس بدون شک و تردیدی بانمک است، بلکه این سایدکیک وظیفه شناس مهارت‌های مفیدی هم دارد و کاری می‌کند که او در ماموریت‌های باز، نقشی اساسی داشته باشد. هرچه فیلم Lightyear جلوتر می‌رود، ساکس مفید و باارزش بودن خودش را نشان می‌دهد و این پیام را می‌رساند که حتی کوچک‌ترین همراهان می‌توانند تاثیراتی بزرگ از خود برجای بگذارند.

Tuk Tuk

تصویری از Tuk Tuk از انیمیشن Raya and the Last Dragon
از کدام انیمیشن؟ Raya and the Last Dragon
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ یک موجود خاص باوفا با قابلیت غلت خوردن به شکل توپ

تاک تاک، سایدکیکی خاص و دوست داشتنی از انیمیشن محصول سال ۲۰۲۱ دیزنی، Raya and the Last Dragon است. موجودی خاص و ویژه که نتیجه ترکیب خر خاکی، آرمادیلو و پاگ (سگ کوتاه قامت چینی) است که در نهایت، به همراهی بامزه و قابل اعتماد برای قهرمان فیلم، رایا تبدیل می‌شود.

قابلیت غلت خوردن او به شکل توپ، باعث می‌شود که در جابه‌جایی‌های رایا در طول سفرش، تاک تاک بتواند نقشی اساسی ایفا کند. در طول فیلم، تاک تاک به طرز قابل توجهی بزرگ می‌شود و از یک موجود کوچک و شکننده، به نسخه‌ای بزرگتر و قوی‌تر از خود تبدیل می‌شود. برخلاف تغییرات فیزیکی‌اش، تاک تاک همچنان به رایا به شدت وفادار باقی می‌ماند و به او در ماموریت نجات دادن قلمروی کوماندرا کمک می‌کند.

Olaf

تصویری از Olaf از انیمیشن Frozen
از کدام انیمیشن؟ Frozen
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ آدم برفی سخنگوی حاضر جوابی که وفادار و مهربان است

اولاف، آدم برفی سخنگوی فرنچایز محبوب دیزنی، Frozen است. برای اولین بار، در پنجاه و سومین انیمیشن این استودیو، Frozen محصول سال ۲۰۱۳ به عنوان یک آدم برفی ساکن و بدون حرکت، ساخته شده توسط قدرت‌های جادویی السا در دورانب بچگی‌اش معرفی شد. یکی از بهترین سایدکیک‌های دنیای دیزنی، اولاف نقش مهمی را برای شخصیت‌های اصلی Frozen، السا، آنا و کریستف برای کمک به آنان در طول سفرشان ایفا می‌کند.

اولاف جذابیتی دوست داشتنی و شوخ طبعی دارد که به شخصیت عجیب و بامزه‌اش برمی‌گردد. نه تنها اولاف جذاب و بامزه است، بلکه به طرز غیرمنتظره‌ای باهوش است و ارزش خودش را در موقعیت‌های مختلفی در طول Frozen و دنباله‌اش، Frozen II ثابت می‌کند.

در سری انیمیشن‌های Frozen، اولاف مکرراً به السا و آنا کمک می‌کند، دو خواهر که تلاش می‌کنند درباره پیوندشان و قدرت‌های جادویی که السا دارد، سر در بیاورند. همچنین او همراه قابل اعتماد کریستف، مرد کوهستان، و اسون، گوزن شمالی است، کسانی که به السا و آنا در ماجراجویی‌شان ملحق می‌شوند.

Sven

تصویری از شخصیت Sven از انیمیشن Frozen
از کدام انیمیشن؟ Frozen
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ گوزن شمالی وفاداری که از طریق خر خر کردن ارتباط برقرار می‌کند

اسون، یکی از شخصیت‌های اصلی انیمیشن محصول سال ۲۰۱۳ دیزنی، Frozen و دنباله آن Frozen II است. گوزن شمالی که به عنوان سایدکیک کریستف حضور دارد، او از طریق صدا که نه بلکه از طریق خر خر کردن مانندی، ارتباط برقرار می‌کند. هرچند، شخصیت دیزنی، کریستف معمولاً از طریق یک “صدای گوزن شمالی” احمقانه‌ای، افکار او را بیان می‌کند.

در فیلم، اسون به عنوان گوزن شمالی کریستف و بهترین دوستش به نمایش گذاشته می‌شود. آن‌ها با یکدیگر پیوند قوی‌ای دارند و وفاداری آن دو به یکدیگر، نقش کلیدی را در طول داستان ایفا می‌کند. در کنار کریستف، اسون به قهرمانان زن داستان، السا و آنا، به آن‌ها کمک می‌کند.

Dante

تصویری از Dante از انیمیشن Coco
از کدام انیمیشن؟ Coco
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ سگی خیابانی مهربانی که راهنمای میگوئل می‌شود

دانته، شخصیتی مهربان از انیمیشن محصول سال ۲۰۱۷ دیزنی-پیکسار، Coco است. او یک سگ بی‌موی مکزیکی ولگرد است که میگوئل، قهرمان داستان، او را به عنوان حیوان خانگی و دوستش به سرپرستی می‌گیرد. در طول فیلم، اهمیت دانته با کمک کردن به میگوئل در دو جهان زندگان و مردگان مشخص می‌شود.

سازندگان Coco دانته را با دقت طوری در نقشش طراحی کردند که نقشش به عنوان سایدکیکی دوست داشتنی هرچند نامرتب به او بخورد. ویژگی‌های فیزیکی او شامل موهای کم‌پشتش می‌شود که به او، ظاهر سگ خیابانی خسته‌ای را می‌دهند. علی رغم چهره بامزه عجیبش و ذات بازیگوشش، دانته خودش را چیزی بیشتر از یک آرامه‌ی خنده‌دار ثابت می‌کند. او تبدیل به راهنمای معنوی میگوئل در سفرش برای پیدا کردن میراث خانوادگی‌اش و علاقه‌اش به موسیقی می‌شود.

Pua

تصویری از Pua از انیمیشن Moana
از کدام انیمیشن؟ Moana
ویژگی‌های خاصش؟ خوک بامزه‌ای که شادی و حمایت عاطفی را برای موآنا به ارمغان می‌آورد.

پوآ، خوک کوچکی که به عنوان سایدکیک دوست داشتنی‌ای در انیمیشن Moana دیزنی حضور دارد. او که در دوران کودکی موآنا معرفی می‌شود، پوآ به محرم اسرار او تبدیل می‌شود و همراه حضوری فعال در زندگی روزمره موآنا که قرار است رئیس قبیله موتونوآی شود، دارد. پوآ تجسم‌گر وفاداری و همکاری است و به راحتی با پروتاگونیست فیلم رابطه‌اش را می‌سازد.

اگرچه پوآ به موآنا در ماجراجویی دریایی‌اش ملحق نمی‌شود، او همچنان به عنوان شخصیتی مهم در داستان باقی می‌ماند. این خوک بی‌تجربه معصوم، از موآنا در هنگام تلاشش برای کامل کردن ماموریتش، حمایت عاطفی و شادی برایش به ارمغان می‌آورد.

Heihei

نمایی از Heihei از انیمیشن Moana
از کدام انیمیشن؟ Moana
ویژگی‌های خاصش چه هستند؟ خروسی دست و پا چلفتی که به روش خودش، از موآنا حمایت می‌کند

هی‌هی، سایدکیکی بامزه از انیمیشن محصول سال ۲۰۱۶ دیزنی،‌ موآنا است. خروسی دست و پا چلفتی و همواره در معرض تصادف است که او را با لقب “احمق دهکده” می‌شناسند. علی‌رغم هوش و ذکاوت پایینش، هی‌هی ناخواسته کاری می‌کند که سوار کِلک موآنا شود و او را در سفرش همراهی کند.

در طول فیلم، هی‌هی به لطف رفتار از همه جا بی‌خبرش و خودش را در موقعیت‌های خطرناک قرار دادن، تبدیل به آرامه‌ی خنده‌دار اثر می‌شود. او پیوندی با موآنا ایجاد می‌کند و به شیوه خودش، از او حمایت می‌کند تا بتواند سفرش در مرهم بخشیدن قلب تی فیتی را به اتمام برساند. این سایدکیک غیرعادی با دیگر سایدکیک موآنا، پوآ مقایسه می‌شود که خوکی بامزه و دوست داشتنی است. هرچند، پوآ نقش کوتاهی در فیلم دارد و به همین دلیل، فضای بیشتری به هی‌هی می‌دهد تا سایدکیک برجسته‌تر اثر باشد.

Baymax

تصویری از Baymax از انیمیشن Big Hero 6
از کدام انیمیشن؟ Big Hero 6
ویژگی‌های خاصش؟ رباتی دوست داشتنی با قابلیت درک و پاسخ دادن به احساسات انسان

بیمکس، سایدکیک دوست داشتنی و آیکونیک انیمیشن اکشن ماجراجویی محصول سال ۲۰۱۶ دیزنی، Big Hero 6 است. رباتی که در ابتدا به عنوان یک همراه رباتیک برای اهداف درمانی و با قابلیت باد شدن اختراع شد، بیمکس در نهایت تبدیل به یک یار خطرناک در مبارزه علیه شر تبدیل می‌شود.

اولویت‌های بیمکس، محیا کردن کمک‌های پزشکی و حمایت عاطفی هستند. به لطف مجهز بودن به تکنولوژی‌های پیشرفته، این روبات قادر به درک کردن و پاسخ دادن به احساسات انسان است.

در طول فیلم، هیرو و بیمکس در حالی که سعی می‌کنند یک سری موانع خاص را از پیش روی بردارند، با هم پیوند خاصی را تشکیل می‌دهد. همزمان با بهتر شدن تیم ابرقهرمانی هیرو، بیمکس به یک همراه مبارز با جنایت تبدیل می‌شود.

Piglet

تصویری از Piglet از انیمیشن Winnie the Pooh
از کدام انیمیشن؟ Winnie the Pooh
ویژگی‌های خاصش؟ خوکچه‌ای آرام که همواره در پی کمک به دوستانش است.

پیگلت، شخصیتی محبوب از سری انیمیشن‌های Winnie the Pooh است و به عنوان بامزه‌ترین سایدکیک در نظر گرفته می‌شود. به عنوان بهترین دوست وینی پو، پیگلت بابت شخصیت آرام و ترسواش شناخته می‎‎‌شود، اما او همیشه تلاشش را می‌کند تا برای کمک به دوستانش زمانی که به او نیاز دارد، شجاع باشد.

پیگلت خوکچه عروسکی انسان نمایی متعلق به کریستوفر رابین است. به عنوان یک “حیوان بسیار کوچک”، به کمک دوستانش وینی پو، تیگر، اییور و کریستوفر رابین در ۱۰۰ آکر وود تکیه می‌کند. علی رغم اندازه و رفتار آرامش، عزم و وفاداری پیگلت توسط دیگران در این سری انیمیشن تحسین می‌شود.

Pascal

تصویری از Pascal از انیمیشن Tangled
از کدام انیمیشن؟ Tangled
ویژگی‌های خاصش؟ آفتاب پرستی پرخاشگر که سعی دارد از راپانزل محافظت کند

پاسکال، شخصیتی سایدکیک از انیمیشن محصول سال ۲۰۱۰ دیزنی، Tangled است. آفتاب پرست خانگی راپانزل و قابلیت خاص او، تغییر رنگ دادنش به منظور استتار و ابراز احساسات است. پاسکال شخصیتی پرخاشگر دارد و به عنوان نگهبان بی‌باک و خودگمارده راپانزل، از او در برابر مردان خوش قد و قامتی مانند فلین رایدر و محافظ تقلبی او، مادر گاثل عمل می‌کند.

شایان توجه است که پاسکال، خود داستان گذشته‌اش را دارد؛ چیزی که برای سایدکیک‌های دیزنی غیرمعمول است. این قضیه به اهمیتش نه تنها به عنوان یک شخصیت، بلکه رابطه‌اش را با راپانزل اشاره می‌کند. پیوند درخشان و خاص پاسکال با راپانزل، آن دو را به زوجی دوست داشتنی در دنیای دیزنی تبدیل کرده است.

همچنین شخصیت پاسکال نشان دهنده شخصیت بامحبت و مهارت راپانزل در ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرونی است که تا به کنون از در تماس بودن با آن محروم بوده است.

Ray

تصویری از Ray از انیمیشن The Princess and the Frog
کدام انیمیشن؟ The Princess and the Frog
ویژگی‌های خاصش؟ شب تاب خوش سر و زبانی که تاریکی مسیر را برای قهرمانان داستان با نورش، از بین می‌برد

ری، که معمولاً با نام ریموند شناخته می‌شود، شخصیتی برجسته از انیمیشن سال ۲۰۰۹ دیزنی، The Princess and the Frog است. شب تاب کاجون خوش برخوردی که نقشی مهم در طول فیلم بازی می‌کند و در وهله اول، سایدکیک تیانا محسوب می‌شود.

ری شخصیتی گرم دارد و او به خاطر عشق پر تب و تابش به ستاره هنگام غروب، اوانجلین، شخصیت سازی شده است. او به شدت وفادار است و در موقعیت‌های حساس و مهمی، شجاعتی فوق العاده نشان می‌دهد و به دوستی مهم برای تیانا و یارانش تبدیل می‌شود.

در طول سفری که تیانا به سراغش رفته است، ری خودش را به عنوان سایدکیک بسیار خوبی با استفاده از نور و چابکی‌اش برای نشان دادن مسیر و مقابله با چالش‌ها ثابت می‌کند. قدرت‌ها و توانایی‌های او ریشه در زیست تابی او دارد، چیزی که به او کمک می‌کند شخصیت‌ها را در مکان‌های تاریک راهنمایی کند و حتی خطرات احتمالی را منحرف و نابود سازد.

Rhino

تصویری از Rhino از انیمیشن Bolt
از کدام انیمیشن؟ Bolt
ویژگی‌های خاصش؟ همستری بانمک که همراه شجاع بولت است

راینو، سایدکیکی بامزه از انیمیشن محصول سال ۲۰۰۸ دیزنی، Bolt است. به عنوان یک همستر، اندازه کوچک راینو برایش سدی در برابر ماجراجو و شجاع بودنش محسوب نمی‌شود. او سایدکیک و بهترین دوست بولت، شخصیت اصلی داستان، سگ دارای ابرقدرت است.

راینو بیشتر بابت اشتیاق، عشق ماجراجویی داشتن و مثبت اندیشی استوارش شناخته می‌شود. در فیلم، به یکی از اعضای کلیدی تیم تبدیل می‌شود و به بولت و گربه‌ای به نام میتن در ماجراجویی هیجان انگیزشان می‌پیوندد. شوخ طبعی و آرامه‌ی خنده‌دار بودنش، سبب می‌شود که در دل انگیز و لذت بخش کردن فیلم مشارکت داشته باشد.

یکی از وجه‌های خاص راینو، قابلیت او در حرکت کردن درون توپ همستری پلاستیکی‌اش است، چیزی که به قابلیت بامزه و خاص شخصیت او تبدیل می‎‌شود. بهره بردن‌های خلاقانه راینو از وسیله توپ مانندش، نشان دهنده این است که تا چه حد می‌تواند سایدکیکی قوی و مفید باشد.

Goosey Loosey

تصویری از Goosey Loosey از انیمیشن Chicken Little
از کدام انیمیشن؟ Chicken Little
ویژگی‌های خاصش؟ غازی شرور که توانایی صحبت کردن ندارد

گوسی لوسی، آنتاگونیستی کوچک در انیمیشن سال ۲۰۰۵ دیزنی، Chicken Little است. او یک غاز مونث است که نمی‌تواند به زبان آدمی حرف بزند اما از طریق کواک، قات قات و قد قد کردن ارتباط برقرار می‌کند. برخلاف دیگر غازها، او به جای پر، انگشت در دستانش دارد که این حرکت، به او طراحی خاصی داده است.

گوسی لوسی با فاکسی لاکسی، آنتاگونیست اصلی داستان، تیم می‌شود. او یکی از همکلاسی‌های جوجه کوچولو است و غالباً همراه با فاکسی لاکسی، مشکل ایجاد می‌کنند. در طول فیلم، اعمال گوسی لوسی در چالش‌هایی که جوجه کوچولو در نجات شهر باید با آن‌ها رو به رو شود تا جلوی حمله بیگانگان را بگیرد، دخالت می‌کند.

Rutt and Tuke

تصویری از Rutt and Tuke از انیمیشن Brother Bear
از کدام انیمیشن؟ Brother Bear
ویژگی‌های خاصشان؟ دو گوزن شمالی شوخ طبع که به کمک شخصیت اصلی داستان می‌آیند

روت و توک، سایدکیک‌های به یاد ماندنی انیمیشن محصول سال ۲۰۰۳ دیزنی، Brother Bear هستند. آن‌ها یک زوج گوزن شمالی کانادایی هستند که به شوخی‌های پر از کنایه و رابطه قوی‌شان شناخته می‌شوند. به عنوان سایدکیک، این دو معمولاً با شخصیت اصلی داستان، کنای تیم می‌شوند و بعدها با کودا دوست می‌شوند و رابطه‌ای تشکیل می‌دهند.

در طول فیلم، این دو برادر آرامه‌ی خنده‌دار اثر را فراهم می‌کنند و در کنارش، از کنای در طول سفرش برای تبدیل شدن حمایتی اساسی فراهم می‌کنند. جر و بحث‌های پشت سر هم و رد و بدل کردن پشت سر هم خنده‌دارشان، فضا را دلنشین‌تر و آن‌ها را به شخصیت‌های موردعلاقه هواداران تبدیل می‌کنند.

Morph

تصویری از Morph از انیمیشن Treasure Plant
از کدام انیمیشن؟ Treasure Planet
ویژگی‌های خاصش؟ موجود فضایی صورتی رنگ حباب مانندی که قابلیت تغییر شکل به هرچیزی را دارد

مورف، سایدکیک خاص و دوست داشتنی انیمیشن محصول سال ۲۰۰۲ دیزنی، Treasure Planet است. این حباب صورتی ساخته شده از ماده چسبان فضایی، قابلیت فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند به هرچه بخواهد تبدیل شود که در طول فیلم، او را تبدیل به شخصیتی همه فن حریف و سرگرم کننده می‌کند.

مورف پیوند قوی‌ای با شخصیت اصلی داستان، سیلور دارد، کسی که او را پیدا کرده و به عنوان یک حیوان خانگی از او نگهداری می‌کند. اگرچه سیلور در ابتدا به عنوان آنتاگونیست نمایش داده می‌شود، رابطه او با مورف وجه ملایم‌تر و مهربان‌ترش را به نمایش می‌گذارد.

هرچه فیلم جلوتر می‌رود، مورف به همراهی وفادار برای شخصیت اصلی داستان، جیم هاوکینز، که باهم به سراغ سفر هیجان انگیزشان برای یافتن سیاره گنج افسانه‌ای می‌روند، تبدیل می‌شود. در طول مسیر، مورف لحظات ملایم و بامزه زیادی را می‌سازد که حتی فضا را در لحظات تنش‌زا شاد نگه می‌دارد.

Stitch

تصویری از Stitch
از کدام انیمیشن؟ Lilo & Stitch
ویژگی‌های خاصش؟ موجود فضایی بامزه، دوست داشتنی و شر به پاکنی که حیوان خانگی لیلو می‌شود

استیچ، همچنین معروف به آزمایش ۶۲۶، سایدکیک دوست داشتنی و یکی از قهرمانان سری فرنچایز لیلو و استیچ است. ساخته شده توسط دستیار نویسنده و کارگردان Lilo & Stitch، کریس ساندرز، همچنین کسی که به جای این شخصیت صداپیشگی می‌کند، استیچ یک محصول آزمایشی غیرقانونی ژنتیکی طراحی شده توسط جومبا جوکیبا است که به طرز نامعقولی قوی، تقریباً نابودی ناپذیر، بسیار باهوش و شر به پا کن است.

در فیلم، استیچ در زمین فرود می‌آید و در جزایر هاوایی آشوب به پا می‌کند. در طول مسیر، او توسط لیلو، دختری جوان و مستقل، به عنوان “پاپی” فضایی شر به پا کن به سرپرستی گرفته می‌شود. در طول تجربه‌هایش با لیلو، استیچ درباره وفاداری، دوستی و سنت خانواده‌های هاوایی، اُهانا می‌آموزد.

لیلو و استیچ به اهمیت خانواده اشاره می‌کنند و به شخصیت مورد علاقه هواداران در میان مشتاقان دیزنی بابت شوخ طبعی‌، خاص بودن شخصیت کارتونی و داستان تاثیرگذارشان تبدیل شده‌اند. تکامل و رشد شخصیت استیچ، نمایشگر قدرت عشق و دوستی است و او را به سایدکیکی دوست داشتنی و به یاد ماندنی در دنیای دیزنی تبدیل می‌کند.

Kronk

تصویری از Kronk از انیمیشن Emperor’s New Groove
از کدام انیمیشن؟ Emperor’s New Groove
ویژگی‌های خاصش؟ مردی قوی و وفادار که در آشپزی و حرف زدن با سنجاب‌ها مهارت دارد

کرانک سایدکیکی به یادماندنی و دوست داشتنی از دنیای دیزنی است که برای اولین بار در انیمیشن محصول سال ۲۰۰۰، Emperor’s New Groove حضور پیدا کرد. این شخصیت دوست داشتنی، غالباً به عنوان نوچه بی‌نوای ایزما حضور دارد و نقشی مهم در نقشه او برای از تخت شاهی پایین کشاندن کوزکو ایفا می‌کند. او آنتاگونیست دوم اثر است و بعدها تبدیل به شخصیت اصلی دنباله فیلم، Kronk’s New Groove می‌شود.

کرانک به عنوان شخصیتی با نیت خیر اما بازهم به نحوی کندذهن به تصویر کشیده شده است. علی‌ رغم آنکه نوچه ایزما بودن، او نگرانی خالصانه‌ای نسبت به چیزهای اطرافش نشان می‌دهد، حتی او دارای شخصیتی مهربان است که معمولاً با نقش او که سایدکیک شرور داستان است، در تضاد قرار می‌گیرد. این کشمکش درونی، سبب می‌شود که کرانک به شخصیتی پیچیده تبدیل شود و مخاطب بیش از پیش در طول داستان درگیر او شود.

از وجه‌های قابل توجه کرانک می‌توان به مهارت‌هایش در آشپزی و علاقه‌اش به پخت و پز اشاره کرد که هم در Emperor’s New Groove و هم در دنباله آن به نمایش درآمده است. همچنین او در ارتباط برقرار کردن با سنجاب‌ها استعداد دارد، مهارتی که در صحنه‌های مختلفی در طول فیلم، آرامه‌ی خنده‌داری را فراهم کرده است.

The Broom

تصویری از The Broom از انیمیشن Fantasia
از کدام انیمیشن؟ Fantasia
ویژگی‌های خاصش؟ توانایی حمل آب دارد

جارو، سایدکیکی خاص و به یاد ماندنی از انیمیشن محصول سال ۲۰۰۰ دیزنی، Fantasia است. یک شی جادویی، که توسط جادو زنده شده و در قسمتی با عنوان The Sorcerer’s Apprentice حضور دارد.

جارو، یک جاروی چیله‌ای با دسته‌ی قهوه‌ای و موهای زرد رنگ، بازوهایی جوانه زده لاغر و قهوه‌ای و دستانی چهار انگشتی که به او اجازه می‌دهد که چیزهایی که لازم هستند را حمل کند. موهای زرد او به عنوان پایش عمل می‌کنند و به او اجازه می‌دهند که حرکت کند و وظایفش را انجام بدهد.

در فیلم، جارو به عنوان یک همکار تازه کار حضور دارد، او توسط میکی موس زنده می‌شود تا او را در کاری طاقت فرسا یاری کند. هدف جارو، حمل کردن سطل‌های آب است و با استفاده از دستانش، این کار را انجام می‌دهد. مغرور به قابلیت‌های جادویی‌اش، تازه کار کنترلش بر موقعیت را از دست می‌دهد و جارو همچنان به طور پشت سر هم کارش را انجام می‌دهد و نتایج آشوب وارانه‌ای را به وجود می‌آورد.

Terk

تصویری از Terk از انیمیشن Tarzan
از کدام انیمیشن؟ Tarzan
ویژگی‌های خاصش؟ گوریلی که دوست دارد رئیس بازی در بیاورد و از طرفی مراقب تارزان هم است

ترک سایدکیکی به یادماندنی از دنیای دیزنی است که در انیمیشن Tarzan حضور پیدا کرده است. ترک گوریل نوجوان پرخاشگر و با اراده است که نقش خواهر خوانده تارزان را از همان سنین نوجوانی در خانواده میمون‌ها برعهده می‌گیرد. او از دستور دادن و رئیس بازی در آوردن سر دیگران لذت می‌برد اما درباره تارزان، احساس محافظ بودن دارد و عمیقاً به او به عنوان برادرش، اهمیت می‌دهد. ترک به شخصیتی مهم در طول فیلم تبدیل می‌شود و هم آرامه‌ی خنده‌دار و حمایت‌هایعاطفی شخصیت اصلی داستان را فراهم می‌کند.

شخصیت ترک، ترکیبی از پرهیزگر بودنش از ترحم و محبت کردن خالصانه‌اش نسبت به دوستانش، مخصوصاً تارزان و تنتور، فیل داستان، است. همزمان با بزرگ شدن در کنار هم، ترک به نشان دادن قدرت و برتری‌اش ادامه می‌دهد اما از طرفی، اهمیت ارتباط بینشان را هم درک می‌کند. این کشمکش نشان دهنده وفاداری ترک و تلاش‌هایش است تا دوستانش را در محیط خطرناک جنگل سالم نگه دارد.

Mushu

تصویری از Mushu از انیمیشن Mulan
از کدام انیمیشن؟ Mulan
ویژگی‌های خاصش؟ اژدهایی قرمز رنگ و حاضر جواب که سعی می‌کند مولان را در مسیرش راهنمایی کند

موشو، شخصیت دوست داشتنی و دوم انیمیشن محصول سال ۱۹۹۸ دیزنی، Mulan است. او به شکل اژدهای چینی کوچک، سریع سخنگو و غرق در اندیشه به تصویر کشیده شده است. موشو به عنوان نگهبان خود گمارده شخصیت اصلی داستان، فا مولان، حضور دارد. با صداپیشگی ادی مورفی هنرمند، موشو سریعاً به شخصیت محبوب هواداران بابت شوخ طبعی و کاریزمایش تبدیل شد.

نقش موشو در فیلم چندگانه است. از یک طرف، او آرامه‌ی خنده‌داری را به لطف شخصیت حاضر جواب و عجیب غریب بودن جذابش فراهم کرده است. و از طرفی دیگر، او به عنوان همراه وفادار و با اعتماد مولان حضور دارد و او را در سفر خود شناسی و رشدش، حمایت می‌کند. در واقع، موشو اولین دوست واقعی مولان قبل از آنکه او بتواند با ارتش ارتباط برقرار کند، است.

Cri-Kee

تصویری از Cri-Kee از انیمیشن Mulan
از کدام انیمیشن؟ Mulan
ویژگی‌های خاصش؟ جیرجیرکی که به منظور خوش شانسی، همراه مولان است

کری کی، شخصیتی از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۸ دیزنی، Mulan است. این جیرجیرک جذاب و احتمالاً خوش شانس، به مولان تعلق دارد و در طول فیلم، نقشش سایدکیک بامزه و گاهاً شر به پا کن موشوی اژدها است.

کری کی برای اولین بار در فیلم توسط مادربزرگ مولان، مادربزرگ فا، در قفسی نگه داری می‌شود بابت اینکه او باور دارد که این موجود قرار است شانس را برای مولان فراهم کند. اگرچه او قرار است جیرجیرکی خوش شانس باشد، کری کی غالباً خودش را در وسط شرایطی برخلاف آنچه که است می‌بیند. علی رغم این قضیه، وفاداری و دوستی او نسبت به مولان و موشو، استوار می‌ماند، و او را جزئی اساسی در موفقیتشان تبدیل می‌کند.

Pain and Panic

تصویری از Pain and Panic از انیمیشن Hercules
از کدام انیمیشن؟ Hercules
ویژگی‌های خاصشان؟ دو شرور کوچک خنده دار که سعی می‌کنند اهداف پلید اربابشان را جلو ببرند

درد و وحشت، آنتاگونیست‌های فرعی انیمیشن دیزنی، Hercules هستند. این دو شخصیت به عنوان نوچه‌های دست و پا چلفتی آنتاگونیست اصلی داستان، هادس، حضور دارند. نقش اصلی آن دو در داستان، فراهم کردن لحظات خنده‌دار در کنار اعمال شیطانی است.

در فیلم، هادس به ترس و وحشت دستور می‌دهد تا دستور خدای نوزاد، هرکول را بدزدند و به او ماده‌ای را بخوراند که او را فانی کرده و در نهایت، او را بکشند. هرچند، آن دو ناموفق می‌شوند که قطره آخر ماده را به خورد او بدهند و هرکول را با قدرت‌ خدایی‌اش رها می‌کنند. این حادثه بد، صحنه را برای ادامه داستان فیلم آماده می‌کند، به طوری که هرکول در خانواده‌ی میرایش بزرگ می‌شود و از اصل و گذشته خدایی خودش بی‌خبر است.

ترس و وحشت بابت شوخ طبعی و قابلیت تغییر حالت دادنشان معروف هستند و معمولاً از قابلیت تغییر حالت دادنشان برای گول زدن دیگران استفاده می‌کنند. علی رغم همکاری‌شان با هادس، با نشان دادن بی‌میلی و از شانه خالی کردن از انجام دادن بعضی از اعمال شیطانی، کاملاً مشخص است که این دو در کل شر نیستند.

Djali

تصویری از Djali از انیمیشن The Hunchback of Notre Dame
از کدام انیمیشن؟ The Hunchback of Notre Dame
ویژگی‌های خاصش؟ بزی باهوش و چابک که کمک دست ازمارلدا است

جالی، سایدکیکی دوست داشتی از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۶ دیزنی، The Hunchback of Notre Dame است. این بز دوست داشتنی در طول فیلم، نقشی مهم در حمایت از پروتاگونیست داستان،‌ ازمارلدا، ایفا می‌کند. وفاداری، ذکاوت و طنازی جالی، او را به شخصیتی مهم در فیلم و محبوب دل هواداران تبدیل کرده‌اند.

جالی در ابتدا، هدفش کمک به ازمارلدا در تلاش و تقلاهایش است و هوشش را در نقشه‌های فرار مختلف به نمایش می‌گذارد. به عنوان همراه قابل اعتماد ازمارلدا، جالی از توانایی تیزبین بودنش برای شناسایی خطرها و محافظت از دوستش از آن استفاده می‌کند. برای مثال، در طول فستیوال احمق‌ها، جالی به ازمارلدا کمک می‌کند تا کازیمودو را از شر جمعیتی آزارگر که توسط نوچه‌های فرولو تحریک شده‌اند را نجات بدهد.

Victor, Hugo, and Laverne

تصویری از Victor, Hugo, and Laverne
از کدام انیمیشن؟ The Hunchback of Notre Dame
ویژگی‌های خاصشان؟ سه مجسمه سنگی که شب‌ها زنده می‌شوند و به کمک کازیمودو می‌آیند

ویکتور، هوگو و لاورن یک گروه سه نفره از گارگویل‌های دارای هوش و حواس هستند که به عنوان سایدکیک در انیمیشن محصول سال ۱۹۹۶ دیزنی، The Hunchback of Notre Dame حضور دارند. آن‌ها نقشی مهم برای شخصیت اصلی فیلم،‌ کازیمودو، با فراهم کردن دوستی و راهنمایی برای او ایفا می‌کنند. وقتی که هیچکس نیست، آن‌ها زنده می‌شوند و با نصیحت و راهنمایی، با او ارتباط برقرار می‌کنند اما سریعاً وقتی سر و کله کسی پیدا می‌شوند، به حالت مجسمه‌ای خود برمی‌گردند.

ویکتور، قدبلندترین و معقول‌ترین بین این سه نفر است، ویکتور رفتار آرامی دارد و میل دارد که مسائل را با منطق حل کند. هوگو بابت شخصیت شوخ طبع و شر به پا کنش شناخته می‌شود، هوگو غالباً آرامه‌ی کمدی را نگه می‌دارد و روحیه گروه را بالا می‌برد. لاورن بیشتر سعی دارد که نقش مادر را برای کازیمودو داشته باشد. لاورن غم خوار و حامی است و همواره کازیمودو را تشویق می‌کند که به دنبال علاقه‌اش برود.

باهمدیگر، ویکتور، هوگو و لاورن به عنوان سیستم حمایتگر کازیمودو هنگام مواجه شدنش با چالش‌ها در طول داستان عمل می‌کنند. آن‌ها به او کمک می‌کنند که مسیرش را در موقعیت‌های سخت زندگی، از جمله روابطش با شخصیت‌های اصلی مانند ازمارلدا، کولی مهربان، و قاضی کلاود فرولو، آنتاگونیست بدطینت داستان، پیدا کند.

Meeko & Flit

تصویری از Meeko & Flit از انیمیشن Pocahontas
از کدام انیمیشن؟ Pocahontas
ویژگی‌های خاصشان؟ راکون و مرغ مگس خواری که ویژگی‌هایی متضاد از هم دارند ولی هر دو همراه پوکوهانتس هستند

میکو و فلیت سایدکیک‌های دوست داشتنی انیمیشن محصول سال ۱۹۹۵ دیزنی، Pocahontas هستند. این دو شخصیت آرامه‌ی خنده‌دار و حمایت را برای شخصیت اصلی فیلم،‌ پوکوهانتس،‌ در حالی که او سعی دارد راهش را در میان چالش‌های ملاقات با افراد دنیای جدید از جمله جان اسمیت پیدا کند، فراهم می‌کنند.

میکو،‌ راکونی بازیگوش، بابت کنجکاوی سیری ناپذیر و تمایل شدیدش برای دزدیدن غذا معروف است. او همیشه دنبال خوراکی می‌گردد حتی اگر به قیمت به دردسر افتادنش تمام شود. در طول فیلم،‌ عجیب غریب و بازیگوش بودن میکو غالباً جو را شاد می‌کند و یک حس شوخ طبعی را در لحظات حساس به ارمغان می‌آورد.

از سویی دیگر، فلیت مرغ مگس خوار کوچک و محافظی است که به عنوان شخص قابل اعتماد و دوست پوکوهانتس حضور دارد. او نسبت به میکوی ماجراجو، بیشتر جدی و مراقب است. غالباً فلیت با رفتار میکو مخالفت می‌کند و خصوصاً نسبت به ساکنان انگلیسی که به سرزمینشان آمده‌اند مراقب و مواظب است.

این زوج پرتنش میکو و فلیت، لایه جذابی را به فیلم، با مشارکت داشتن در تم‌های دوستی، وفاداری و اهمیت درک کردن تفاوت‌ها، اضافه می‌کنند. حضور آن‌ها وجه‌های روشن و جذاب‌تری را به Pocahontas اضافه می‌کنند و فیلم را هم برای بینندگان نوجوان و هم بزرگسالان لذت بخش می‌کنند.

Timon and Pumbaa

تصویری از Timon and Pumbaa از انیمیشن The Lion King
از کدام انیمیشن؟ The Lion King
ویژگی‌های خاصشان؟ میرکت و گرازی که زندگی را آسان گرفته‌اند و شعارشان هاکونا ماتاتا است

تیمون و پومبا جز بهترین سایدکیک‌های دنیای دیزنی محسوب می‌شوند. آن‌ها برای اولین بار در انیمیشن محصول سال ۱۹۹۴، The Lion King حضور یافتند و سریعاً با شوخ طبعی و دوستی زیبایشان، قلب هواداران را تسخیر کردند.

این زوج دوست داشتنی شامل تیمون، میرکت حاضر جواب، و پومبا، گراز آزاد و مستقل می‌شود. این زوج با یکدیگر زندگی ساده انگارانه‌ای را به اشتراک گذاشته و “فلسفه رهایی از مشکل” به نام هاکونا ماتاتا را در آغوش گرفته‌اند.

این دو شخصیت نقشی مهم در طول فیلم، در سفر سیمبا دارند. بعد از تجربه تراما و تبعید شدن از قلمروی پادشاهی‌اش، مسیر سیمبا با تیمون و پومبا یکی می‌شود، کسانی که از او مراقبت می‌کنند و به او راه و روش هاکونا ماتاتا را می‌آموزند. میرکت و گراز داستان، آرامه‌ی خنده‌دار و حمایت‌های فراوانی را برای کمک به سیمبا تا بتواند مسیرش را برای بازپس گیری تختش پیدا کند، فراهم می‌کنند.

دوستی، شوخ طبعی و تیکه کلام به یاد ماندنی “هاکونا ماتاتا” تیمون و پومبا، آن‌ها را برای همیشه به عنوان سایدکیک‌های محبوب دنیای دیزنی در تمام زمان، نامیرا کرده‌اند. حضور آن‌ها در The Lion King، پیامی درباره اهمیت وفاداری، دوستی و مثبت نگری در هنگام مواجه شدن در برابر شرایط سخت است.

Zazu

تصویری از Zazu از انیمیشن The Lion King
از کدام انیمیشن؟ The Lion King
ویژگی‌های خاصش؟ مرغ شاخونکی که به شدت به مقررات پایبند است و سعی می‌کند از سیمبا مواظبت کند

زازو، مرغ شاخونکی با صداپیشگی روآن آتکینسون، به عنوان آجودان وفادار اما به نحوی مضطرب خانواده سلطنتی صخره افتخار (Pride Rock) از فیلم دنیای دیزنی، The Lion King است. در ابتدا خبرسان پادشاه موفاسا است و وظایف زازو، خبررسانی درباره اتفاقات وضعیت قلمروی پادشاهی و مراقبت از سیمبای جوان، وارث تخت پادشاهی هستند.

شخصیت زازو ترکیبی از خرد، وظیفه شناسی و کمی منفی باف بودن است. او غالباً در میان ماجراجویی‌های سیمبا گیر می‌افتد و پشت سر هم، درگیر منظم نگه داشتن اوضاع در میان آشوب است. علی رغم دائماً اذیت شدن توسط سیمبا و دوستش، نیلا، زازو همچنان به طرز وفادارانه‌ای، خودش را فدای امنیت و سالم نگه داشتن آنان می‌کند.

Abu

تصویری از Abu از انیمیشن Aladdin
از کدام انیمیشن؟ Aladdin
ویژگی‌های خاصش؟ میمونی شیطان که در تردستی مهارت دارد

اَبو یکی از سایدکیک‌های دوست داشتنی دنیای دیزنی، از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۲ دیزنی، Aladdin است. او میمونی بازیگوش و تردست حیوان خانگی و شریک جرم بسیار وفادار قهرمان فیلم، علاءالدین است. انیمیشن سازی شده به هدف اضافه کردن عنصر کمدی، ابو به جزئی مهم در ماجراجویی‌های علاءالدین تبدیل می‌شود.

شخصیت ابو، رفتارهایی را نشان می‌دهد که او را به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل می‌کند. او چابک و باهوش است و غالباً در لحظات پر تنش فیلم به کمک علاءالدین می‌آید. در حالی که او دارای وجهی شر به پا کن است، وفاداری او به علاءالدین و گروه بزرگ دوستانش، او را به شخصیتی محبوب تبدیل کرده است.

Rajah

تصویری از Rajah از انیمیشن Aladdin
از کدام انیمیشن؟ Aladdin
ویژگی‌های خاصش؟ پلنگی بزرگ هیکل و ترسناک که محافظ پرنسس جاسمین است

راجا شخصیتی مهم در انیمیشن محصول سال ۱۹۹۲ دیزنی، Aladdin است و به عنوان حیوان خانگی پلنگ و همراه همیشگی پرنسس جاسمین حضور دارد. به همراه شخصیتی محافظ، راجا همیشه طرف جاسمین است، امنیتش را تضمین و وجهی از وفاداری و خشم به شخصیت پرنسس اضافه می‌کند.

راجا بابت پیوند قوی‌اش با جاسمین شناخته می‌شود و از آنجایی که محبت و اعتماد بین این دو، دو طرفه است، همچین چیزی از آن‌ها انتظار می‌رود. علی رغم اندازه ترسناک و ظاهر خشمگینش، راجا دارای وجهی آرام و مهربان است که تنها آن را به دوستان انسانش، به خصوص جاسمین نشان می‌دهد. این قضیه او را به سایدکیکی دوست داشتنی و به یاد ماندنی از دنیای دیزنی تبدیل می‌کند و در همین حین، او عمقی به داستان با به تصویر کشیدن اهمیت دوستی و اعتماد در حین مواجه با مشکلات اضافه می‌کند.

علاوه بر نقش مهمش در فیلم اصلی Aladdin، راجا به درخشان بودن شخصیتش در دنباله‌ها و دیگر اقتباسات در مدیوم‌های مختلف، مانند The Return of Jafar و Aladdin: The Series ادامه می‌دهد. در طول این حضور پیدا کردن‌ها، شخصیت راجا پیشرفت زیادی می‌کند و بر وفاداری پابرجایش به جاسمین تاکید شده که به پیوند عمیق بین پرنسس‌های دیزنی و سایدکیک‌هایشان اشاره دارد.

Iago

تصویری از Iago از انیمیشن Aladdin
از کدام انیمیشن؟ Aladdin
ویژگی‌های خاصش؟ طوطی شروری که کمک دست جعفر است تا به اهداف پلیدش برسد

ایاگو سایدکیکی به یادماندنی از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۲ دیزنی، Aladdin است که به عنوان آنتاگونیست دوم فیلم حضور دارد. این طوطی با درک و احساس و دارای پرهای قرمز، بیشتر بابت طعنه زن بودن، پرهیاهو و شخصیت بداخلاقش شناخته می‌شود. در ابتدا، ایاگو به عنوان سایدکیک جعفر شرور حضور دارد و به او به عنوان همراه مکار و حیله‌گرش برای نقشه حکومت بر آگراباه کمک می‌کند.

شخصیت ایاگو در بیشتر اوقات توسط گیلبرت گاتفرید صداپیشگی شده و آلن تودیک، این وظیفه را در فیلم لایو اکشن بر عهده داشته است. به عنوان یک پرنده باهوش و بسیار مفید، ایاگو غالباً در جست و جوی گنج و طلا است و گاهی اوقات از میمون علاءالدین، اَبو، در نقشه‌های شرورش استفاده می‌کند. هرچند بیشتر اوقات اَبو نقشه‌هایش را خراب و بیشتر به خستگی او اضافه می‌کند.

Magic Carpet

تصویری از Magic Carpet از انیمیشن Aladdin
از کدام انیمیشن؟ Aladdin
ویژگی‌های خاصش؟ جادویی که قابلیت سفر کردن را برای علاءالدین فراهم می‌کند

قالیچه جادویی، که به قالیچه نیز معروف است، سایدکیکی به یاد ماندنی از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۲ دیزنی، علاءالدین است. این قالیچه پارسی زنده، توجه علاءالدین را هنگامی که او در حال جست و جو در غار جادو بود، جلب کرد. بدون داشتن صدای مخصوص خود، قالیچه از طریق زبان بدن و اشاره ارتباط برقرار می‌کند.

به علاوه نقش مهمش در فیلم Aladdin، او در The Return of Jafar و Aladdin: The Series حضور دارد. علی رغم آنکه او شخصیتی بدون دیالوگ است، شخصیتی بازیگوش و توانایی‌های خاصی دارد که نقشی مهم در طول داستان به او می‌دهد.

در طول اقتباسات مختلف از Aladdin، قالیچه جادویی سطحی از خلاقیت را نشان می‌دهد که او را از دیگر سایدکیک‌ها متمایز می‌کند. این نکته قابل توجه است که قالیچه جنسیت خاصی ندارد، اگرچه او توسط دیگران، از جمله غول چراغ جادو، مذکر در نظر گرفته می‌شود.

Lumiere and Cogsworth

تصویری از Lumiere and Cogsworth از انیمیشن Beauty and the Beast
از کدام انیمیشن؟ Beauty and the Beast
ویژگی‌های خاصشان؟ شمعدانی و ساعتی که یکی، شوخ و شنگ و دیگری جدی و مقرراتی است

لومیه و کاگزورث دو سایدکیک نمادین دنیای دیزنی از انیمیشن محصول سال ۱۹۹۱،‌ Beauty and the Beast هستند. این شخصیت‌های به یاد ماندنی، بابت شخصیت‌های و نحوه ارتباط برقرار کردن خاصشان، قلب هواداران را تسخیر کردند.

لومیه، شخصیتی کاریزماتیک و سرکش، دربار قلعه بود که به شمعدانی در پی نفرین جادوگر تبدیل شد. او بابت رفتار جذاب و تلاش‌هایش برای سرگرم کردن و راضی کردن مهمانان قلعه شناخته می‌شود. لومیه غالباً با شخصیت‌های دیگر، بیشتر بل و دیو، تیم می‌شود تا فضا را شادتر کند.

از سویی دیگر، کاگزورث خوانسالار اشرافی قلعه، توسط جادوگر به ساعت پاندولی تبدیل شد. او با شخصیتی جدی‌تر و سخت‌گیرتر نمایش داده شده و در تظاد با طبیعت بازیگوش لومیه قرار می‌گیرد. کاگزورث وفاداری سفت و سختی نسبت به دیو، با در تکاپو بودن برای نگه داشتن نظم و رعایت کردن قوانین قلعه، نشان می‌دهد.

باهمدیگر، لومیه و کاگزورث به لطف شخصیت‌های مخالفشان که غالباً آن‌ها را به لحظاتی سرگرم کننده و دل انگیز سوق می‌دهد، پویایی فوق العاده‌ای دارند. آن‌ها نقشی اساسی در داستان با کمک کردن به یاد دادن درس‌های با ارزش درباره ترحم و درک کردن به غول، به طور کلی مشارکت در رشد و رستگاری اربابشان دارند.

Chip

تصویری از Chip از انیمیشن Beauty and the Beast
از کدام انیمیشن؟ Beauty and the Beast
ویژگی‌های خاصش؟ یک فنجان چایی بازیگوش

چیپ شخصیتی دوست داشتنی است که در انیمیشن کلاسیک دیزنی، Beauty and the Beast، معرفی شد. به عنوان پسر خانم پاتز، او متوجه می‌شود به خاطر نفرین جادوگر به فنجان چایی تبدیل شده است. چیپ برای اولین بار وقتی دیده می‌شود که پر از چایی است تا موریس آن را بنوشد و با رفتار بازیگوشانه‌اش، توجه مخاطب را جلب می‌کند.

به لطف شخصیتی جوان و پر انرژی بودن، چیپ حسی شاد به فیلم اضافه می‌کند. او غالباً با بل و خانواده‌اش ارتباط برقرار می‌کند و در میان تم‌های جدی فیلم، گرمی و شادی را فراهم می‌کند. رابطه چیپ با مادرش، خانم پاتز، نشانگر پیوندی قوی علی رغم نفرین جادوگر است.

Mrs. Potts

تصویری از Mrs. Pott از انیمیشن Beauty and the Beast
از کدام انیمیشن؟ Beauty and the Beast
ویژگی‌های خاصش؟ یک قوری مهمان نواز

خانم پاتز، شخصیت مکمل دوست داشتنی‌ای از انیمیشن کلاسیک دیزنی، Beauty and the Beast است. به عنوان سرپرست خدمتکاران قلعه، او به خاطر نفرین جادوگر بر روی قلعه و افراد ساکنش، به قوری چایی تبدیل شده است.

در کنار دیگر شخصیت‌های به یاد ماندنی مانند لومیه شمعدان و کاگزورث ساعت، خانم پاتز بل را در سفرش در قلعه دیو راهنمایی می‌کند. خانم پاتز دل رحم، گرم و با درک است نه تنها برای پسرش چیپ، بلکه برای بل به عنوان مادر رفتار می‌کند.

Wilbur

تصویری از Wilbur از انیمیشن The Rescuers Down Under
از کدام انیمیشن؟ The Rescuers Down Under
ویژگی‌های خاصش؟ آلباتروسی شجاع که قهرمانان داستان را به جاهای مختلف می‌برد

ویلبر سایدکیکی به یاد ماندنی از انیمیشن ساخت دیزنی، The Rescuers Down Under است. صداپیشگی او توسط هنرمند فقید، جان کندی صورت گرفته، ویلبر آلباتروسی است که نقشی مهم در یاری کردن شخصیت‌های اصلی فیلم، برنارد و بیانکا، ایفا می‌کند.

به عنوان برادر اُرویل که در فیلم اورجینال The Rescuers حضور پیدا کرد، ویلبر حاضر به کمک کردن به دو موش در ماجراجویی‌شان می‌شود. او سفر آنان به استرالیا را فراهم می‌کند و شجاعتش را در هنگام رو به رویی با چالش‌های مختلف نشان می‌دهد.

در طول فیلم، مهربانی و شوخ طبعی ویلبر در تضاد با ماموریت نجات پر خطر قرار می‌گیرد، ماموریتی که در آن باید پسر جوانی به نام کودی و عقاب طلایی نادری به نام ماراهوته را از چنگال‌های شکارچی متخلف شرور، پرسیوال سی. مک‌لیچ نجات دهند.

Flounder

تصویری از Flounder از انیمیشن Little Mermaid
از کدام انیمیشن؟ Little Mermaid
ویژگی‌های خاصش؟ ماهی‌ای با رنگ‌های زرد و آبی که بازیگوش و وفادار به آریل است

فلاندر، شخصیتی دوست داشتنی از انیمیشن کلاسیک دیزنی، The Little Mermaid است. این سایدکیک وفادار و پر جنب و جوش، همچنین معروف به گاپی شماره ۳۵، دوست نزدیک شخصیت اصلی فیلم، آریل است. در طول فیلم، فلاندر برای کمک و همراهی آریل پری دریایی کوچک در ماجراجویی‌های مختلف، آماده و حاضر است.

در داستان، فلاندر ماهی‌ای به رنگ زرد و آبی روشن با شخصیتی معصوم و جذاب است. علی‌رغم آنکه او به طور معمول ترسو و آرام است، هربار که آریل نیاز به کمک دارد، وفادارای و شجاعت استواری از خود نشان می‌دهد. این دوستی، به عنصری لذت بخش در فیلم تبدیل شده و لحظاتی به یادماندنی را باهم خلق می‌کنند.

Sebastian

تصویری از Sebastian از انیمیشن Little Mermaid
از کدام انیمیشن؟ Little Mermaid
ویژگی‌های خاصش؟ خرچنگی که رهبر ارکستر است و به آریل و شاه تریتان وفادار است

سباستین خرچنگی قرمز و با لهجه جاماییکایی است که نقشی مهم در انیمیشن محصول سال ۱۹۸۹ دیزنی، The Little Mermaid بازی می‌کند. به عنوان شخصیتی مهم،‌ او به عنوان توصیه کننده شاه تریتان و رهبر ارکستر “برجسته” حضور دارد. شایان به ذکر است که سباستین در داستان اصلی نوشته هانس کریستن اندرسن حضور نداشت و به طور تمام و کمال در اقتباس سینمایی خلق شد.

در فیلم، سباستین غالباً این وظیفه را دارد که مراقب دختر جوان شاه تریتان، پرنسس آریل باشد. اگرچه در ابتدا او بیشتر بهترین دوست شاه تریتان و سایدکیک آریل است، در آخر سباستین می‌تواند رابطه‌ی دوستانه‌ای با آریل بسازد.

به عنوان شخصیتی موزیکال، سباستین دو اجرای محبوب به نام‌های Under the Sea و Kiss the Girl را دارد که جز بزرگترین آهنگ‌های دیزنی محسوب شده و در بخش بهترین آهنگ اورجینال اسکار نیز نامزد شده‌اند. این آهنگ‌های جذاب و گیرا، نشانگر توانایی سباستین برای فراهم کردن حمایت عاطفی و تشویق برای آریل در هنگام جست و جوی دنیای بیرون از دریا هستند.

Dr. David Q. Dawson

تصویری از Dr. David Q. Dawson از انیمیشن The Great Mouse Detective
از کدام انیمیشن؟ The Great Mouse Detective
ویژگی‌های خاصش؟ موشی وفادار و قابل اعتماد که دارای هوش و ذکاوت بالایی است

دکتر دیوید کیو. داسون سایدکیکی برجسته از فیلم The Great Mouse Detective است و نقش دکتر واستون را بازی می‌کند. این شخصیت به عنوان همراهی وفادار، قابل اعتماد و باهوش برای بازیل از خیابان بیکر، موش کارآگاهی با شهرتی جهانی حضور دارد.

نقش واتسون در The Great Mouse Detective نمایانگر اهمیت حضور سایدکیک‌ها در دنیای دیزنی برای روایت داستان است. او که غالباً حمایت، خرد و گاهاً آرامه‌ی خنده‌دار را فراهم می‌کند، سایدکیکی همانند واتسون نقش بسیار مهمی در پیشرفت داستان و سفر قهرمان داستان دارد.

Doli

تصویری از Doli از انیمیشن The Black Cauldron
از کدام انیمیشن؟ The Black Cauldron
ویژگی‌های خاصش؟ کوتوله‌ای شجاع و مهربان که به کمک قهرمانان داستان در مسیر پر چالششان می‌آید

دالی، شخصیتی مکمل از انیمیشن محصول سال ۱۹۸۵ دیزنی،‌ The Black Cauldron است. او سایدکیک شاه ایدلگ و نقشی مهم در یاری شخصیت اصلی فیلم، تاران، کسی که هدفش نابود کردن کالدرون سیاه است را ایفا می‌کند. دالی، کوتوله‌ای است که نمایانگر ارزش‌هایی از شجاع و وفادار بودن و اهمیت دادن عمیق به دوستانش است.

در فیلم، دالی وقتی که تاران و همراهانش ایلنووی، فلودور، فلام و گرگی، خودشان را گیرافتاده در قلمروی فیر فولک (Fair Folk) پیدا می‌کنند، به مخاطب معرفی می‌شود. او با ملحق شدن به آنان و راهنمایی کردنشان در هنگام مواجه شدن با چالش‌های مختلف مسیر پیش رویشان موافقت می‌کند.

Little John

تصویری از Little John از انیمیشن Robin Hood
از کدام انیمیشن؟ Robin Hood
ویژگی‌های خاصش؟ خرسی مهربان که رفیق شفیق رابین هود است و توانایی بالایی در تغییر چهره و پوشش دارد

جان کوچولو سایدکیکی وفادار و از خود گذشته رابین هود هست که در فیلم محصول سال ۱۹۷۳ دیزنی، Robin Hood معرفی شد. به عنوان یکی از دو شخصیت فرعی داستان، در کنار بانو ماریان، جان کوچولو خرسی با شخصیتی قوی و حمایتگر است.

جان کوچولو به عنوان بهترین دوست رابین هود و ستوان ارشد در فیلم حضور دارد. او نقشی کلیدی در اجرای نقشه‌ها، در بخش منحرف کردن توجه اشرافیان دارد و به رابین هود، این اجازه را می‌دهد که از پولداران دزدی کند و به فقرا بدهد. این دوستی بین این دو شخصیت، می‌تواند ریشه در شعرها و داستان‌های قبلی رابین هود داشته باشد.

برداشت دیزنی از جان کوچولو، شامل یک سری توانایی‌های برجسته است که او را از بقیه جدا می‌کند. او به خاطر اندازه‌ی بزرگش، دارای قدرت فیزیکی بالایی است و هوش او غالباً در لحظات فریب کاری سریعاً به کمکش می‌آید. او همچنین در تغییر چهره دادن مهارت دارد، مهارتی که در کمک کردن به رابین هود افسانه‌ای، کلیدی است.

Roquefort

تصویری از Roquefort از انیمیشن The Aristocats
از کدام انیمیشن؟ The Aristocats
ویژگی‌های خاصش؟ موشی بانمک و وفادار که به کمک دوشز و بچه‌هایش می‌آید

روکفور، موشی کوچک است که شخصیتی مکمل در فیلم محصول سال ۱۹۷۰ دیزنی، The Aristocats دارد. او در محله بونفمیلی (Bonfamille’s Residence)، یک خانه لاکچری متعلق به خانم بونفمیلی، زندگی می‌کند. روکفور سایدکیکی مهربان و وفادار است و غالباً در طول فیلم، در حین ارتباط برقرار کردن با شخصیت‌های اصلی دیده می‌شود.

در فیلم، روکفور با دوشز، گربه مادر و سه بچه‌ گربه‌اش تولوز، مری و برلیوز آشنا می‌شود. او به یاری آن‌ها در سفرشان می‌آید و درباره خطرات احتمالی مسیرشان هشدار می‌دهد. روکفور از با اطلاعات بودن و سریع فکر کردنش بهره می‌برد تا به خانواده فلین در ماجراجویی‌شان کمک کند.

اگرچه اندازه او کوچک است، روکفور قلب بزرگی دارد و در طول داستان از خود شجاعت نشان می‌دهد. از خود گذشتگی او برای تامین خوب بودن دوشز و بچه‌هایش، بعدها زمینه چین نقش او به عنوان سایدکیک و دوستی باارزش می‌شود.

Baloo

تصویری از Baloo از انیمیشن The Jungle Book
از کدام انیمیشن؟ The Jungle Book
ویژگی‌های خاصش؟ خرسی که زندگی را ساده می‌گیرد و مراقب و وفادار به ماگلی است

بالو خرسی وفادار، ساده انگار و وفادار است که به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان در انیمیشن محصول سال ۱۹۶۷ دیزنی، The Jungle Book حضور پیدا کرد. شخصیت او از رمان رودیارد کیپلینگ با همین نام، سرچشمه می‌گیرد اما به طوری اقتباس شده که با دنیای دیزنی همخوانی داشته باشد.

یکی از خصوصیات به یادماندنی بالو، شخصیت ساده انگارانه و عشق تفریح بودنش است. او از گذراندن روزهایش به آواز خواندن، رقصیدن و استراحت کردن در جنگل لذت می‌برد. در طول فیلم او پیوندی محکم با ماگلی، “توله انسانی” که در حیات وحش بزرگ شده، ایجاد می‌کند. به کمک خرد پلنگ سیاهی به نام باگیرا، بالو تصمیم می‌گیرد از ماگلی محافظت کند و به او درس‌های مهم زندگی را بیاموزد.

Jasper and Horace

تصویری از Jasper and Horace از انیمیشن One Hundred and One Dalmatians
از کدام انیمیشن؟ One Hundred and One Dalmatians
ویژگی‌های خاصشان؟ دو شرور کند ذهن که به کروئلا خدمت می‌کنند

جسپر و هوریس بیدون، آنتاگونیست‌های دوم انیمیشن محصول سال ۱۹۶۱ دیزنی، One Hundred and One Dalmatians هستند. آن‌ها زوج خلافکار پست فطرتی هستند که توسط کروئلا دِ ویل استخدام می‌شوند تا به عنوان نوچه‌های او خدمت کنند. این شخصیت‌های دست و پا چلفتی، آرامه‌ی کمدی اثر را فراهم می‌کنند و در همین حین، در کشمکش کلی داستان مشارکت دارند.

در فیلم، جسپر و هوریس ماموریت دارند که توله سگ‌های خالدار را بدزدند تا به هدف شیطانی کروئلا برای ساختن کتی از پوست آن‌ها است، کمک کنند. بی‌عرضگی آنان در حالی که سعی دارند دستورات رئیسشان را انجام بدهند، آن‌ها را به موقعیت‌های خنده‌داری سوق می‌دهد.

بین این دو، جسپر قد بلند و لاغرتر در حالی که هوریس، قدکوتاه‌تر و بدنی چاق‌تر دارد. تصویر کشیده شده به عنوان زوج کلاسیک آدم بدهای”کند ذهن”، در حالی که جسپر کمی باهوش‌تر است و در این همکاری، رئیس محسوب می‌شود. از طرفی دیگر، هوریس، میل دارد که مسیر‌های جسپر را دنبال کند و لحظات کمدی اضافه‌ای با تعامل داشتن بایکدیگر را فراهم می‌کند.

Sergeant Tibbs

تصویری از Sergeant Tibbs از انیمیشن One Hundred and One Dalmatians
از کدام انیمیشن؟ One Hundred and One Dalmatians
ویژگی‌های خاصش؟ گربه‌ای وفادار و باهوش که سعی می‌کند به قهرمانان داستان کمک کند

سرگرد تیبز، گربه پلنگی و شخصیتی مکمل در انیمیشن دیزنی، One Hundred and One Dalmatians است. او همچنین بابت سایدکیک کلنل بودن و متحدی برای پروتاگونیست‌های اصلی داستان، پانگو و پردیتا است. تیبز نقشی مهم در کمک کردن به این زوج برای نجات دادن پانزده توله سگ و همکاری در محافظت از ۸۴ توله سگ دیگر که به خانواده پیوسته‌اند، ایفا می‌کند.

با صداپیشگی دیوید فرانکهم، تیبز شخصیتی شجاع و دانا است که دشمنی کلیشه‌ای بین سگ و گربه‌ها را نادیده می‌گیرد. علی رغم گربه بودن، او پیوندی قوی بین قهرمانان سگ داستان تشکیل می‌دهد و از هوش و چابکی‌اش برای دور زدن شروران داستان، جسپر و هوریس استفاده می‌کند.

Flora, Fauna, and Merryweather

تصویری از Flora, Fauna, and Merryweather از انیمیشن Sleeping Beauty
از کدام انیمیشن؟ Sleeping Beauty
ویژگی‌های خاصشان؟ سه پری با شخصیت‌های مختلف که هر سه، وظیفه مراقبت از اُرورا را دارند

فلورا، فونا و مری‌وثر، گروهی سه نفره از پری‌های دنیای دیزنی هستند که در انیمیشن محصول سال ۱۹۵۹ دیزنی،‌ Sleeping Beauty حضور دارند. آن‌ها به عنوان پری‌های مادربزرگ و محافظ پرنسس اُرورا حضور دارند و برای اولین بار در مراسم تمعید و نام گذاری اُرورای نوزاد برای تحویل دادن هدیه‌هایشان ظاهر می‌شوند. ورنا فلتون، باربارا جو آلن و باربارا لودی به جای این سه پری صداپیشگی کرده‌اند.

این سه سایدکیک دوست داشتنی، در حالی که وظیفه دارند از پرنسس اُرورا در کلبه‌ای در دل جنگل او را بزرگ کنند، نقشی مهم در داستان دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند که پرنسس تا تولد شانزده سالگی‌اش از هر گونه سوزن تیزی دور بماند تا او را از شر نفرین شیطانی مالفیسنت در امان نگه دارند. در طول فیلم، فلورا، فونا و مری‌وثر از توانایی‌هایی جادویی‌شان استفاده می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف هم به پرنسس اُرورا و هم به پرنس فیلیپ کمک می‌کنند.

هر پری دارای شخصیت و رنگ بندی خاص خود را دارند که به جذابیتشان اضافه می‌کنند. فلور، با لباسی قرمز رنگ، رهبر گروه است و به نحوی رئیس بازی در می‌آورد. فونا، با لباسی سبز رنگ، آرام و مراقب است، در حالی که مری‌وثر عصبی و اندازه کوچک‌تری دارد. شخصیت‌های متضاد آن‌ها سبب شده تعاملی خاص بینشان شکل بگیرد و در لحظات کمدی فیلم مشارکت داشته باشند.

Jock and Trusty

تصویری از Jock and Trusty از انیمیشن Lady and the Tramp
از کدام انیمیشن؟ Lady and the Tramp
ویژگی‌های خاصشان؟ دو سگ با نژادهای مختلف و داشتن نقطه مشترک در سخت گیر و مراقب لیدی بودن

جاک و تراستی دو سایدکیک به یاد ماندنی از انیمیشن کلاسیک دیزنی، Lady and the Tramp هستند. این دو شخصیت با ارائه دادن شوخی، دوستی و حمایت به شخصیت اصلی، لیدی، در فیلم نقش‌های اساسی را ایفا می‌کنند.

جاک، اسکاتیش تریری بداخلاق است که به نحوی می‌تواند کله شق باشد اما به شدت وفادار است. او به خاطر لهجه اسکاتیش غلیظش و ژاکت چهارخانه‌ای با کلاسش شناخته می‌شود. او نه تنها دوست نزدیک لیدی است، بلکه پیوندی با تراستی، سگ شکاری داستان می‌سازد. اگرچه در ابتدا نسبت به ترمپ بدبین است، جاک در نهایت کنار می‌آید و از رابطه لیدی با او حمایت می‌کند.

از سویی دیگر، تراستی، سگ شکاری پیری است که حس بویایی خرابی دارد. او باخرد و مهربان اما مشکل فراموشی دارد. علی رغم سن بالا و مشکل فراموشی‌اش، تراستی دوستی وفادار و قابل اتکا برای لیدی و جاک باقی می‌ماند. او دوستی غیرمعمولی با جاک جوانتر و پرانرژی‌تر می‌سازد و در همین حین،‌ این دو بر دوست داشتن دوستشان،‌ لیدی، نقطه اشتراک دارند.

باهمدیگر، جاک و تراستی، به عنوان زوجی دوست داشتنی در همراهی کردن لیدی در سفرش حضور دارند. آن‌ها نقشی مهم در نقطه اوج فیلم، وقتی که کمک می‌کنند تا ترمپ از موقعیت دهشتناکی نجات بیابد، ایفا می‌کنند. رفاقت و وفاداری آنان به لیدی، این زوج را در تاریخچه غنی انیمیشن سازی دیزنی، نمادین و به یاد ماندنی کرده‌اند.

Tinker Bell

تصویری از Tinker Bell از انیمیشن Peter Pan
از کدام انیمیشن؟ Peter Pan
ویژگی‌های خاصش؟ پری‌ای شیطان که قابلیت به پرواز درآوردن هر چیز و کسی را با گرد خاصش دارد

تینکربل که اکثر اوقات با نام‌های تینک یا خانم بل صدا زده می‌شود، سایدکیکی برجسته از انیمیشن محصول سال ۱۹۵۳ دیزنی، Peter Pan است. او پری‌ای است که خط فکری شاد و شیطنت آمیزی دارد و پیتر را در ماجراجویی‌های مختلفش در طول فیلم همراهی می‌کند.

به عنوان سایدکیک پیتر پن، تینکر بل از خود حمایت، وفاداری و مراقب بودن نشان می‌دهد. یکی از وجه‌های قابل توجه شخصیت او، حسادتش به وندی است، که سبب انگیزه یافتن برای انجام اعمالش در طول داستان می‌شود. تینکر بل بابت لباس سبز نمادین، مدل موی پیکسی و قابلیت جادویی‌اش برای به پرواز درآوردن هر شی و انسانی، تنها با ذره‌ای از گرد پری معروف است.

حضور تینکر بل آنقدر درخشان است که نقشش از صرف سایدکیک بودن تغییر پیدا کرده و بعدا توانست سری فیلم‌های خودش با نام Tinker Bell را به دست بیاورد که در آن به سراغ ماجراجویی‌های خودش در پیکسی هالوو (Pixie Hollow) می‌رود.

Smee

تصویری از Smee از انیمیشن Peter Pan
از کدام انیمیشن؟ Peter Pan
ویژگی‌های خاصش؟ کسی که برخلاف شخصیت مهربانش، به کاپیتان هوک خدمت می‌کند

آقای اسمی، همراه درجه یک قابل اعتماد و وفادار کاپیتان هوک بدنام از انیمیشن کلاسیک دوست داشتنی دیزنی، Peter Pan است. او شخصیتی نرم کلام و خوشرو است که غالباً به کمک کاپیتان هوک می‌آید تا ماموریتش، گیر انداختن پیتر پن زبر و زرنگ را به اتمام برساند. علی رغم دست و پا چلفتی بودنش، طبیعت دلگرم و مهربانش، حسی از آرامه‌ی خنده‌دار را در طول داستان فراهم می‌کند.

شخصیت اسمی به شدت با کاپیتان هوک شرور و خود بزرگ بین مقایسه می‌شود. در حالی که شکی در وفاداری اسمی به کاپیتانش نیست، او غالباً خود را در برابر انگیزه‌های شرور گونه هوک می‌بیند. رفتار اسمی، در حالی که می‌خواهد آرام و پرمهر باشد، او را از دیگر دزدان دریایی شرور متمایز می‌کند.

نقش اسمی به عنوان سایدکیکی به یاد ماندنی در دنیای دیزنی، نشانگر قدرت تعامل بین شرور اصلی و همراهان قابل اعتمادش است، و بعدها نمایانگر اهمیت وفاداری، دوستی و اثر مقایسه کردن شخصیت‌ها باهمدیگر در طول داستان است.

White Rabbit

تصویری از White Rabbit از انیمیشن Alice in Wonderland
از کدام انیمیشن؟ Alice in Wonderland
ویژگی‌های خاصش؟ خرگوشی که همیشه دیرش شده است

خرگوش سفید، شخصیتی به یاد ماندنی از انیمیشن محصول سال ۱۹۵۱ دیزنی،‌ Alice in Wonderland است. به عنوان یک خرگوش انسان نما، او به عنوان جارچی ملکه قلب‌ها کار می‌کند. با توجه به نقشش، او غالباً خودش را عقب از برنامه می‌بیند که این قضیه، به تمی تکراری در طول فیلم تبدیل می‎‌شود.

آلیس وقتی که به دنبال خرگوش سفید به لانه خرگوش می‌آید، او را ملاقات می‌کند. آلیس نسبت به همواره تاخیر داشتن دائمی او کنجکاو است و او به دنبالش، سفری عجیب غریب به سرزمین عجایب را شروع می‌کند. خرگوش سفید نه تنها آلیس را با قلمروی جادویی آشنا می‌کند، بلکه نقش راهنمای سفرش را برعهده می‌گیرد.

علی رغم نقش مهمش در داستان، خرگوش سفید در میان سایدکیک‌های محبوب دیزنی قرار نمی‌گیرد. رفتار عصبی و عدم اطمینان دائمی‌اش در مقایسه با دیگر سایدکیک‌های دنیای دیزنی، او را کمتر محبوب هواداران کرده است.

Jaq and Gus

تصویری از Jaq and Gus از انیمیشن Cinderella
از کدام انیمیشن؟ Cinderella
ویژگی‌های خاصشان؟ دو موش بامزه و باهوش که به سیندرلا وفادارند

ژاک و گاس، موش‌هایی هستند که به عنوان سایدکیک و نزدیک‌ترین همراهان سیندرلا در انیمیشن محصول سال ۱۹۵۰ دیزنی، Cinderella حضور دارند. ژاک، شجاع و باهوش‌ترین بین این دو است و به عنوان رهبر خانواده فریب کاری خدمت می‌کند. گاس، با نام کامل اکتاویوس، بابت شخصیت کند ذهن و سیری ناپذیر بودنش که سبب بدن چاقش شده شناخته می‌شود.

سیندرلا ژاک و گاس را از تله‌های موش و گربه‌ای به نام لوسیفر نجات می‌دهد و برایشان پناهگاه، لباس‌ها و غذا فراهم می‌کند. در عوض مهربانی‌اش، آن‌ها لطف‌های زیادی به سیندرلا می‌کنند. مانند کمک کردن به او برای انجام کارهای روزمره و یاری رساندن در تغییر یافتن او برای شرکت در مراسم رقص سلطنتی.

دو موش شخصیت‌هایی متفاوت از هم دارند که همدیگر را کامل می‌کنند و آن‌ها را به سایدکیک‌هایی نمادین تبدیل کرده‌اند. شخصیت باهوش و دانای ژاک به طرز کاملی در تعادل با قدرت و وفاداری گاس است. باهمدیگر، آن‌ها حمایت عاطفی و کمک رساندن به موقع برای سیندرلا در طول سفرش را به ارمغان می‌آورند.

Thumper

تصویری از Thumper از انیمیشن Bambi
از کدام انیمیشن؟ Bambi
ویژگی‌های خاصش؟ خرگوشی بامزه و بازیگوش که عادت دارد پایش را مدام به زمین بکوبد

ثامپر خرگوشی دوست داشتنی و پر انرژی از انیمیشن محصول سال ۱۹۴۲ دیزنی، Bambi است. او به عنوان یکی از شخصیت‌های فرعی مهم داستان در نظر گرفته می‌شود و بابت عادت خاصش در کوباندن پشت سر هم پای چپ عقبی‌اش معروف است. به عنوان دوست نزدیک بامبی، ثامپر نقشی مهم در زندگی گوزن جوان، با راهنمایی و حمایت کردن از او در ماجراجویی‌هایشان در جنگل ایفا می‌کند.

شخصیت ثامپر با خط فکری اجتماعی و شاد بودنش شخصیت پردازی شده است. او معمولاً حس شوخ طبعی را نشان می‌دهد و از داشتن لحظات شاد با دوستانش مانند بامبی، فلور راسو و دیگر حیوانات جنگل لذت می‌برد. همچنین شخصیت مشتاق و مثبت نگر ثامپر، او را به آموزش دادن به بامبی درباره زندگی به جنگل سوق می‌دهد و به او درباره وجه‌های مختلف طبیعت جنگلشان توصیه‌هایی می‌کند.

در طول سال‌ها، جذابیت، مثبت نگری و وفاداری ثامپر او را به سایدکیک جاودانی تبدیل کرده که توانسته قلب‎‌های کودکان و بزرگسالان را تسخیر کند. حضور درگیر کننده او در Bambi و دیگر فیلم‌ها، نمایانگر اهمیت دوستی و قدرت شادی در هنگام مواجه شدن با چالش‌های زندگی است.

Flower

تصویری از Flower از انیمیشن Bambi
از کدام انیمیشن؟ Bambi
ویژگی‌های خاصش؟ راسویی مهربان و بازیگوش با حس شوخ طبعی

فلور راسویی است که نقشی مهم در انیمیشن سال ۱۹۴۲ دیزنی، Bambi ایفا می‌کند. به عنوان یکی از دوستان نزدیک بامبی، فلور راسویی است که بابت خطوط سیاه و سفید برجسته‌ی دمش و شخصیت کنجکاو و بازیگوشش شناخته می‌شود. در طول سال‌ها او توسط افراد مختلفی از جمله استن الکساندر، تیم دیویس و استرلینگ هالوی صداپیشگی شده است.

در طول فیلم، فلور پیوندی قوی با بامبی و دیگر دوستانش از جمله ثامپر، کسی که به بامبی کمک کرد تا راهش را در جنگل پیدا کند، ایجاد می‌کند. شخصیت فلور دوست داشتنی است و حس شوخ طبعی‌ای را فراهم می‌کند و لحظات شادی را در طول داستان عرضه می‌کند.

Timothy Q. Mouse

تصویری از Timothy Q. Mouse از انیمیشن Dumbo
از کدام انیمیشن؟ Dumbo
ویژگی‌های خاصش؟ موشی مربی که به دامبو کمک می‌کند خودش را بهتر بشناسد

تیموتی کیو. ماوس شخصیتی برجسته از انیمیشن محصول سال ۱۹۴۱ دیزنی،‌‌ Dumbo است. او موشی با لهجه بروکلینی و اندازه‌ای کوچک است که نقشی مهم به عنوان نگهبان و مربی دامبو ایفا می‌کند. شخصیت تیمومی از آن جهت مهم است که نقشی مهم در فراهم کردن حمایت و تشویق دامبو دارد که در طول مسیرش در داستان به آن نیازمند است.

در کتاب اصلی، که فیلم از روی آن اقتباس شده، خبری از تیموتی نیست. در عوض، سایدکیک دامبو کسی به اسم رد رابین است. به هر حال، شخصیت تیموتی در اقتباس سینمایی به مخاطب معرفی می‌شود. حضور او تعاملی اساسی و جدید به داستان می‌آورد و بر روی تم‌های دوستی و اعتماد تمرکز می‌کند.

در طول داستان، تیموتی کیو. ماوس نه تنها در کمک به کنار آمدن و پیدا کردن راهش در دنیا، بلکه در آغوش گرفتن قابلیت خاصش، پرواز کردن موثر است. او مدام تعهدش را به دامبو نشان می‌دهد و برای او، تبدیل به همراهی قابل اتکا و قابل اعتماد می‌شود.

Jiminy Cricket

تصویری از Jiminy Cricket از انیمیشن Pinocchio
از کدام انیمیشن؟ Pinocchio
ویژگی‌های خاصش؟ جیرجیرکی باخرد و راهنما که راه درست را به پینوکیو نشان می‌دهد

جیمینی کریکت، شخصیتی فرعی از انیمیشن محصول سال ۱۹۴۰ دیزنی، Pinocchio است. این جیرجیرک انسان نما که به شخصیت حاضر جوابش معروف است، همواره کلاه و کتی رسمی به تن و در کنارش، چتری نیز به دست دارد. او در فیلم به عنوان وجدان پینوکیو حضور دارد و او را در سفرش برای تبدیل شدن به پسری واقعی راهنمایی می‌کند.

جیمینی کریکت همواره تلاش می‌کند تا پینوکیو را در مسیر درست زندگی‌اش قرار دهد و او را هوس‌ها و فریب‌ کاری دور نگه دارد. علی رغم آنکه بعضی اوقات از دست انتخاب‌های پینوکیو خسته می‌شود، وفاداری و تعهد استوار جیمینی به عروسک تبدیل شده به پسر، هیچوقت کم نمی‌شود.

نه تنها جیمینی کریکت شخصیتی دوست داشتنی با داستانی دل نشین است، بلکه زمینه چین حضور سایدکیک‌ها در هزاران هزار انیمیشن دیزنی نیز می‌شود. به عنوان نمونه‌ی اولیه‌ای از دوست وفادار و راهنما، جیمینی کریکت به عنوان بخشی مهم و فراموش نشدنی از میراث دیزنی باقی می‌ماند.

Figaro

تصویری از Figaro از انیمیشن Pinocchio
از کدام انیمیشن؟ Pinocchio
ویژگی‌های خاصش؟ گربه‌ای ناز و مهربان که توسط پینوکیو اذیت می‌شود

فیگارو سایدکیکی دوست داشتنی و محبوب از دنیای دیزنی است که اولین حضورش را در انیمیشن محصول سال ۱۹۴۰، Pinocchio تجربه کرد. او گربه سیاه و سفید ناز و همراه وفادار ژپتوی چوب تراش است. در فیلم، ژپتو آخرین عروسکش، پینوکیو را می‌سازد و پسرک چوبی را به فیگارو معرفی می‌کند تا با هم بازی کنند.

در حالی که فیگارو تمام تلاشش را می‌کند تا با عروسک بازیگوش کنار بیاید، او اغلب اوقات از حرکات پینکویو، مانند لگد خوردن از پشت اذیت می‌شود. علی رغم آنکه همانند دیگر سایدکیک‌های دیزنی، مانند فلاندر یا ثامپر، شمایلی انسان نما ندارد، جذابیت فیگارو در حرکات ذاتی گربه‌ای و رفتارش است که او را به شخصیتی قابل درک و دوست داشتنی تبدیل می‌کنند.

Cyril Proudbottom

تصویری از Cyril Proudbottom از انیمیشن The Adventures of Ichabod and Mr. Toad
از کدام انیمیشن؟ The Adventures of Ichabod and Mr. Toad
ویژگی‌های خاصش؟ اسبی شوخ و گستاخ که همراه وفادار آقای تاود در هر شرایطی است

سایریل پراودباتم اسبی خاکستری از انیمیشن محصول سال ۱۹۴۹ دیزنی، The Adventures of Ichabod and Mr. Toad است. او به عنوان اسب وفادار و دوست آقای تاود خدمت می‌کند و به خاطر شخصیت پر رو و روحیه ماجراجویی‌اش مشهور است.

اصالتاً از روستای انگلیسی کوچکی که آقای تاود در آنجا ساکن است، سایریل غالباً به او در ماجراجویی‌های فراوانی کمک می‌کند، چه می‌خواهد فرار از قانون باشد، چه به سراغ ماجراجویی‌های جدید رفتن. با توجه به وفاداری‌اش به آقای تاود، سایریل اغلب اوقات حمایت از دوستش را در برابر موانع و دشمنان، مانند گروه خلافکار نابکاری به رهبری وینکی را انتخاب می‌کند.

در طول فیلم، سایریل وجه شوخ طبعش را با حرف‌های زیرکانه، حاضر جوابی‌های هوشمندانه و تیزهوشی نشان می‌دهد. او نقشی کلیدی در نقشه فرار آقای تاود از زندان و پاک کردن سابقه‌اش تا این شخصیت دوست داشتنی، دوباره بتواند جایگاه مناسبش را در جامعه به دست بیاورد.

تعریف سایدکیک چیست؟

سایدکیک به شخصیتی در داستان گفته می‌شود که برای کمک کردن به شخصیت قهرمان یا شرور حضور دارد و تمام سعیش را می‌کند که به بهترین نحوه ممکن تلاشش را بکند. به طور مثال می‌توان به رابین اشاره کرد.

معروف‌ترین سایدکیک دیزنی چه کسی است؟

تیمون و پومبا از انیمیشن شیرشاه، بابت شوخ طبعی و کمدی که در اثر به جریان به راه انداخته‌اند، به قدری محبوب، معروف و موفق شدند که حتی توانستند انیمیشن مخصوص خودشان را به دست بیاورند و آن هم اثری موفق شود.

لینک کوتاه : https://cinemajaryan.ir/?p=32687

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • خوشحالیم که «سینما جریان» را انتخاب کرده‌اید.
  • دیدگاه های شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و یا به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نمی‌شود.

logo-samandehi